دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
گروه : طلا و ارز
پ
  • شناسه خبر: 18613
  • 21 آگوست 2023 - 15:12
  • 147 بازدید
  • ۰ دیدگاه

هت‌تریک دلار یا شکاف تتر؛ برنده بازار ارز کدام است؟

هت‌تریک دلار یا شکاف تتر؛ برنده بازار ارز کدام است؟
هت‌تریک دلار یا شکاف تتر؛ برنده بازار ارز کدام است؟

اکوایران: گروهی از معامله‌گران بازار ارز می‌گویند شکاف هزار تومانی قیمت تتر و قیمت دلار هرات نشان می‌دهد که بازار قدرت کاهش بیشتر را ندارد.

به گزارش اکوایران، قیمت دلار هرات در کانال ۴۸ هزار تومان هت‌تریک کرد. معامله‌گران می‌گویند همین تثبیت قیمت سه روزه دلار هرات در کانال ۴۸ هزار تومان قیمت دلار تهران را به مرز ۴۸ هزار و ۴۹ هزار تومان آورد.

قیمت دلار هرات در روز یکشنبه ۴۸ هزار و ۷۵۰ تومان شروع به کار کرد و تا وقت تسویه یعنی نیمه اول بازار تا ۴۸ هزار و ۹۰۰ تومان بالا رفت اما پس از تسویه با کاهش به سطح حمایتی ۴۸ هزار و ۶۰۰ تومان رسید. قیمت تتر در حوالی ۴۹ هزار و ۶۰۰ تا ۷۰۰ تومان در معامله بود که شکاف دلار هرات و قیمت تتر به هزار تومان رسید.

نکته قیمت دلار هرات افزایشی بود که تا قبل از وقت تسویه بازار داشت. معامله‌گران معقد بودند هراتی‌ها به خاطر تعطیلی شنبه افغانستان، از پنجشنبه روی مال گیر کرده بودند و بالایی امروز بخاطر این موضوع بوده است.

گروهی از معامله‌گران معتقدند با توجه به این موضوع که قیمت دلار هرات طی سه روز در کانال ۴۸ هزار تومان تثبیت شده است فشار فروش در بازار بیشتر خواهد شد و قیمت دلار امروز حمایت ۴۸ هزار و ۶۰۰ تومان را از دست می‌دهد.

در مقابل، گروهی دیگر می‌گویند احتمال چرخش روند انس طلای جهانی در این هفته وجود دارد و به واسطه آن بازار طلا تحت تاثیر قرار گرفت. این دسته معتقدند در کنار احتمال افزایش بازار طلا، بازار ارز هم چندان شل نیست و در کانال ۴۸ هزار تومان تقاضای حواله وجود دارد پس مراقب فروش‌هایتان باشید. همچنین آن‌ها می‌گویند شکاف هزار تومانی قیمت تتر و قیمت دلار هرات هم نشان می‌دهد که بازار قدرت کاهش بیشتر را ندارد.

معامله‌گران فنی‌ معتقدند ۴۸ هزار و ۶۰۰ تومان به سد کاهشی تبدیل شده و حمایت بعدی دلار ۴۸ هزار و ۳۰۰ تا ۴۵۰ تومان خواهد بود. اگر قیمت دلار این دو سطح مهم را از دست بدهد فشار فروش در بازار بیشتر خواهد شد و نرخ توان کاهش به کانال ۴۷ هزار تومان را دارد. اما اگر قیمت دلار امروز در از دست دادن ۴۸ هزار و ۳۰۰ تا ۴۵۰ تومان ناکام بماند احتمال افزایش در بازار زیاد می‌شود.

در مجموع بازار ارز و سکه در معاملات یکشنبه به سطوح حمایتی رسیدند و واکنش قیمت ارز و سکه به این حمایت‌ها می‌تواند تلکیف ادامه بازار را مشخص کنند.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]
۵ دلیل اصلی ریزش قیمت سکه در بازار 29 آوریل 2024

۵ دلیل اصلی ریزش قیمت سکه در بازار

اکوایران: همزمان با نوسانات کاهشی قیمت دلار و تتر، برخی اخبار سیاسی و اقتصادی هم زمینه‌ساز ریزش قیمت سکه در بازار شده است.

عیار سکه‌های مبادله چند است؟ 29 آوریل 2024

عیار سکه‌های مبادله چند است؟

دلار در بازار ارز به قیمت اسفند پارسال برگشت/ نفس دلار در پشت خط گرفت/ معامله‌گران می‌گویند حجم تزریق بازار ساز بالاست/ ورود پول به صندوق‌های طلا رکورد میانگین سه ماهه را شکست/ عیار سکه‌های مبادله چند است؟

درخشش طلا در سایه‌های اقتصادی/ چگونگی افزایش جذابیت طلا در برابر بی‌ثباتی‌های جهانی! 29 آوریل 2024

درخشش طلا در سایه‌های اقتصادی/ چگونگی افزایش جذابیت طلا در برابر بی‌ثباتی‌های جهانی!

اکوایران: قیمت طلا به دلیل انتظارات کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو و تقاضای سرمایه‌گذاری در شرایط بی‌ثباتی جهانی انتظار می‌رود که در کوتاه‌مدت افزایش یابد. در میان‌مدت، پیش‌بینی‌ها نشان از احتمال رسیدن قیمت طلا به بیش از ۲۵۰۰ دلار در هر اونس تا پایان سال ۲۰۲۴ می‌دهند.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

  • 📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
    • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصادژورنال منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
    • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.