اکونومیست از نظریه عجیبی به نام نظریه سوسک پرده برمی‌دارد.

به گزارش اقتصاد آنلاین، بریدن سر آنها کارساز نیست: سوسک‌ها می‌توانند بدون سر تا یک هفته زندگی کنند. ضربه زدن به آنها نیز تضمینی نیست: اسکلت بیرونی انعطاف پذیر آنها می‌تواند تا ۹۰۰ برابر وزن بدن آنها خم شود. همچنین ریختن آنها در توالت راه حلی نیست: برخی از نژادها می‌توانند بیش از نیم ساعت نفس خود را حبس کنند. برای بیشتر افراد، سوسک‌ها یک آفت ناخواسته هستند. حضور آنها بدتر می‌شود زیرا آنها غیرقابل تخریب هستند. یک آفت ناخوشایند این است که چگونه بسیاری از سرمایه‌گذاران و تنظیم کننده‌ها صنعت کریپتو را توصیف می‌کنند. مجرمان از ارزهای دیجیتال برای پولشویی استفاده می‌کنند. تروریست‌ها از آن‌ها برای پرداخت استفاده می‌کنند. هکرها در بیت کوین باج می‌خواهند. بسیاری از سکه‌های کریپتو به سادگی ایجاد می‌شوند تا سازندگان آن‌ها بتوانند با پول آن را جبران کنند.
به نظر می رسد این صنعت همچنین غیرقابل تخریب است. قیمت‌های کریپتو با نرخ‌های بهره بالاتر در سال ۲۰۲۲ شکسته شد. سر صنعت بریده شد: چانگ‌پنگ ژائو و سام بنکمن-فرید، بنیان‌گذاران بزرگ‌ترین و دومین صرافی‌های ارزهای دیجیتال، اکنون هر دو در انتظار صدور حکم برای جرایم مالی هستند. به ترتیب به دلیل قوانین پولشویی و کلاهبرداری. قانون‌گذاران در حال سرکوب هستند. با این حال کریپتو نه تنها زنده مانده است، بلکه یک بار دیگر در حال افزایش است: بیت کوین در ۱۱ دسامبر به بالاترین سطح دو سال اخیر یعنی تقریباً ۴۵۰۰۰ دلار صعود کرد که از ۱۶۶۰۰ دلار در ابتدای سال بیشتر بود.
واقعا چه خبر است؟ به یک دلیل مهم، فنا ناپذیری در فناوری گنجانده شده است. بیت‌کوین، اتر و سایر سکه‌ها شرکت نیستند، نمی‌توانند ورشکست شوند و تعطیل شوند. آنها از زنجیره بلوکی استفاده می‌کنند که پایگاه داده‌ای از تراکنش‌ها را حفظ می.کند. لیست‌های آنها توسط یک شبکه غیرمتمرکز از رایانه ها تأیید می.شود که با وعده توکن.های جدید انگیزه حفظ آنها را دارند. تنها در صورتی که توکن‌ها به صفر برسند، کل معماری از بین می رود. و همچنان دلایل زیادی وجود دارد که باور کنیم برخی از توکن های رمزنگاری بیش از هیچ می‌ارزند. اولین مورد این است که نگه داشتن رمزارز یک شرط بندی برای آینده‌ای است که در آن استفاده از فناوری گسترده است. مردم کشورهای مستبد در حال حاضر از بیت کوین و استیبل کوین (توکن های متصل به یک ارز ثابت مانند دلار) برای ذخیره پس انداز و گاهی اوقات برای پرداخت استفاده می کنند. اینها می توانند به طور گسترده‌تری مورد استفاده قرار گیرند. هنرمندان و موزه‌ها همچنان در حال ایجاد یا جمع‌آوری توکن‌های غیرقابل تعویض (nfts) هستند. دونالد ترامپ ماگ شات خود را به قیمت ۹۹ دلار می فروشد.
او قصد دارد کت و شلواری را که رزرو کرده بود تکه تکه کند، به صورت کارت درآورد و در اختیار بازیگرانی قرار دهد که حداقل ۴۷ nft در یک تراکنش خریداری می‌کنند. در دوران رونق، صنعت کریپتو پول زیادی جمع آوری کرد و توسعه دهندگان هوشمند زیادی را استخدام کرد. آنهایی که باقی مانده‌اند در حال کار بر روی کاربردهای جدید هستند، مانند برنامه‌های رسانه‌های اجتماعی یا بازی‌های کسب درآمد. شاید اینها هرگز به طور گسترده مورد پذیرش قرار نگیرند. اما حتی شانس کوچکی که آنها کار می‌کنند ارزش دارد.
دلیل دوم این است که با هر چرخه رونق و رکود، واضح‌تر می‌شود که کریپتو دچار حباب نیست. اگرچه بیت کوین یک دارایی بی ثبات است، تاریخچه قیمت آن بیشتر شبیه به یک رشته کوه است تا یک قله، و به نظر می رسد که با سهام فناوری ارتباط نزدیکی دارد. با این حال، فقط با بازار گسترده‌تر همبستگی متوسطی دارد. دارایی‌ای که بالا و پایین می‌رود و به موازات سایر چیزهایی که افراد ممکن است در یک سبد سهام داشته باشند نیست، می‌تواند یک تنوع‌بخش مفید باشد.
به نظر می‌رسد که بیت کوین خود را به عنوان یک دارایی جدی تثبیت کرده است. در ماه اوت، یک دادگاه آمریکایی حکم داد که کمیسیون بورس و اوراق بهادار، قانون‌گذار و ناظر اصلی بازارهای آمریکا، هنگام رد تلاش Grayscale، یک شرکت سرمایه‌گذاری، برای تبدیل یک تراست ۱۷ میلیارد دلاری که تماماً در بیت کوین سرمایه‌گذاری شده بود، «خودسرانه و دمدمی مزاج» بوده است. صندوق معامله شده (ETF). انجام این کار سرمایه گذاری در بیت کوین را برای افراد معمولی آسان تر می‌کند. در ماه اکتبر، دادگاه حکم خود را تأیید کرد – در واقع به دادگاه دستور داد تا از این تصمیم خارج شود. بزرگترین مدیران صندوق، از جمله BlackRock و Fidelity نیز برای راه اندازی etfs درخواست داده اند.
با توجه به بازدهی که بیت کوین در گذشته ارائه کرده است، و همبستگی آن با سایر دارایی ها، نتیجه می تواند هجوم پول نقد به بیت کوین باشد، زیرا حتی سرمایه گذاران معقول نیز به فکر قرار دادن تکه های کوچکی از پات های بازنشستگی یا پرتفوی خود در ارزهای دیجیتال برای تنوع هستند. بسیاری از آنها وقتی سوسک را جاسوسی می کنند احساس تنفر غریزی می کنند. اما علیرغم معایب آنها، حشرات کاربردهایی دارند – آنها مواد پوسیده را به مواد مغذی تبدیل می کنند و آفات دیگری مانند پشه ها را می خورند. کریپتو نیز کاربردهای خود را دارد، مانند تنوع بخشیدن به پورتفولیو و ایمن نگه داشتن پول در رژیم های مستبد. و همانطور که نشان داده شد، کشتن آن تقریبا غیرممکن است.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]