کیف پول سرد چه نقشی در امنیت یک صرافی ارز دیجیتال دارد؟
کیف پول سرد چه نقشی در امنیت یک صرافی ارز دیجیتال دارد؟

خرید ارز دیجیتال، یکی از اموری است که این روزها موردتوجه قرارگرفته است و تریدرهای زیادی، جهت خرید ارز، به صرافی ارز دیجیتال مراجعه می‌کنند. بهتر است بدانید که امنیت، یکی از مهم‌ترین مواردی است که در خرید ارزهای دیجیتال، اهمیت بسیاری دارد و تمامی تریدرها، باید آن را مدنظر قرار دهند. کیف پول سرد، یکی از نکات امنیتی است که به افراد کمک می‌کند تا به نتایج قابل‌قبولی برسند و دارایی‌های خود را حفظ کنند.

به گزارش اقتصادآنلاین، در همین ابتدای مطلب، به شما اعلام می‌کنیم متن این محتوا، هیچ‌گونه پیشنهادی به خرید ارز دیجیتال خاصی و سرمایه‌گذاری بر روی آن نبوده و هرگونه معامله و سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال، باید توسط افراد آموزش‌دیده و باتجربه انجام شود.

کیف پول گرم چیست؟
قبل از آنکه بخواهیم به معرفی کیف پول سرد بپردازیم، بهتر است اطلاعاتی را در مورد کیف پول گرم، در اختیار شما قرار دهیم. کیف پول گرم که تریدرها در صرافی ارز دیجیتال، به آن دسترسی دارند، همان کیف پولی است که با وصل شدن به اینترنت، می‌توان از آن استفاده کرد. این کیف پول، رابط کاربری بسیار ساده‌ای دارد و به افراد کمک می‌کند با سرعت زیادی، کارهای خود را پیش ببرند. اما در این میان، باید به نکته مهمی اشاره‌کنیم. کیف پول‌های گرم، به دلیل اتصال به اینترنت، در معرض آسیب و خطر قرار دارند و ممکن است هک شوند. با توجه به این مسئله، گاهی ممکن است تریدرها، بخشی از دارایی خود را از دست بدهند و همین امر، مشکلات زیادی را برای آن‌ها به وجود می‌آورد.
کیف پول سرد چیست؟
کیف پول سرد، به‌نوعی کیف، برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال گفته می‌شود که تمامی صرافی‌ها، این خدمات را ندارند. کیف پول سرد، به اینترنت متصل نیست و کاربران از طریق سخت‌افزار، به آن دسترسی دارند. اگر صرافی ارز دیجیتال، به کیف پول سرد مجهز باشد، باید موارد زیر را طی کنید:

برای اینکه تراکنش انجام شود، در مرحله اول، به اطلاعاتی در مورد وجه مورد معامله و آدرسی که قرار است وجه ارسال شود، نیاز خواهید داشت. این اطلاعات می‌توانند ساختار تراکنش را شکل دهند. البته باید بدانید که این مرحله، گام نخست است و شما به اطلاعات بیشتری نیاز دارید.
در مرحله بعدی، باید اثبات شود که شما، صاحب وجهی هستید که قرار است مبادله شود. به همین دلیل، باید از کلید خصوصی استفاده کنید و درنتیجه، با این کار، یک تراکنش امضاشده ایجاد می‌شود. پس از امضا، تراکنش، قابل‌انتشار خواهد بود.

البته بهتر است بدانید هنگامی‌که شما در صرافی ارز دیجیتال، از کیف پول سرد استفاده می‌کنید، می‌توانید از کاربر دیگری بخواهید که تراکنش را از سوی شما، منتشر کند. پس‌ازآن، وارد بلاکچین می‌شوید و انتقال وجه، تکمیل می‌شود.

امنیت؛ مهم‌ترین ویژگی کیف پول سرد
با توجه به روندی که در رابطه با کیف پول سرد، توضیح دادیم، به‌زودی متوجه می‌شوید که این کیف پول، امنیت بسیار بالایی دارد و می‌تواند به شما کمک کند تا از دارایی خود، به خوبی محافظت کنید. به همین دلیل، امروزه تمامی صرافی‌های مدرن در سراسر دنیا، از این کیف پول استفاده می‌کنند و تلاش می‌کنند خدمات گسترده‌ای را به مشتریان و کاربران خود، ارائه دهند.
مزایای دیگر کیف پول سرد
امنیت، یکی از چندین مزیت کیف پول سرد است که در صرافی ارز دیجیتال، به کاربران ارائه می‌شود. این کیف پول، مزیت‌های دیگری نیز دارد که در ادامه، به معرفی آن‌ها می‌پردازیم.
مناسب برای حضور بلندمدت در بازار ارزهای دیجیتال
یکی از مهم‌ترین مواردی که باعث شده است استفاده از کیف پول سرد، مدنظر افراد قرار گیرد، کمک به حضور بلندمدت در بازارهای ارز دیجیتال است. این کیف پول، باعث می‌شود که دارایی، در تمامی شرایط، حفظ شود و خطر هک شدن و از دست رفتن دارایی، کاهش پیدا کند. درنتیجه، سرمایه افراد، برای مدت طولانی حفظ می‌شود و نیازی به استفاده از روش‌های دیگر نیست.
این کیف پول‌ها، چند سال کارایی دارند؟
اگر قرار است که شما ۱۰ تا ۱۲ سال، در بازار ارزهای دیجیتال حضورداشته باشید و می‌خواهید به یک تریدر حرفه‌ای تبدیل شوید، باید بدانید که کیف پول سرد، گزینه مناسبی برای شما خواهد بود؛ چراکه این کیف پول، در تمامی این مدت، می‌تواند نیازهای شما را پوشش دهد.
قیمت کیف پول سرد چقدر است؟
ممکن است با توجه به مزایایی که کیف پول سرد دارد، همین‌الان تصمیم بگیرید که برای دریافت خدمات این ولت از صرافی ارز دیجیتال، اقدام کنید. اما باید به مسئله مهمی اشاره‌کنیم. قیمت کیف پول سرد، کمی بالا است و شما باید بودجه‌ای نزدیک به ۱۵۰ تا ۲۵۰ دلار را برای آن، پرداخت کنید. اما اگر نگاه شما به حضور در بازار رمز ارزها، یک نگاه بلندمدت است، بهتر است به آن توجه داشته باشید و برای خرید آن، اقدام کنید.

آیا کاربری کیف پول سرد، دشوار است؟
مسئله دیگری که در هنگام استفاده از خدمات کیف پول سرد، باید به آن توجه داشته باشید، کاربری سخت این ولت است. این ولت، کاربری دشواری دارد و مانند کیف پول گرم، کاربری آن ساده نیست. درواقع، همین امر، باعث شده است که امنیت آن، افزایش پیدا کند و افراد بتوانند برای مدت طولانی، از آن استفاده نمایند. با توجه به این مسئله، توصیه می‌شود ابتدا اطلاعات خود را در مورد کیف پول سرد، بالا ببرید و روش استفاده از آن را بیاموزید. پس‌ازآن، می‌توانید برای خرید کیف پول سرد، اقدام کنید و از ویژگی‌های آن، بهره‌مند شوید.
برای خرید ارز دیجیتال به کجا مراجعه کنیم؟
تا به اینجا تلاش کردیم اطلاعات کاملی را در مورد کیف پول سرد، در اختیار شما قرار دهیم. کیف پول سرد، باعث می‌شود که امنیت خرید و فروش ارزهای دیجیتال، افزایش پیدا کند و همین امر، باعث می‌شود که تریدرها، در یک فضای امن، به معامله بپردازند. اگر به دنبال صرافی ارز دیجیتال معتبری هستید که ارزهای دیجیتال خود را خرید و فروش کنید، می‌توانید به صرافی والکس مراجعه کنید. این صرافی، هم از کیف پول سرد و هم از کیف پول گرم، پشتیبانی می‌کند. همچنین، خدمات این صرافی، بسیار متنوع و هم‌راستا با صرافی‌های بزرگ دنیا است.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]