آیا خرید تتر برای سرمایه گذاری مناسب است؟
آیا خرید تتر برای سرمایه گذاری مناسب است؟
خرید و فروش ارزهای دیجیتال در سال‌های اخیر به یکی از روش‌های محبوب برای سرمایه‌گذاری تبدیل شده است.

در میان نام‌های بزرگی مانند بیت کوین، اتریوم و دوج کوین، تتر نیز یکی از رمزارزهایی است که سرمایه‌گذاری بر روی آن، حرف و حدیث‌های زیادی را به خود اختصاص می‌دهد. بنابراین در بدو ورود به دنیای ارز دیجیتال، بسیاری با این سوال مواجه می‌شوند که آیا خرید تتر برای سرمایه گذاری مناسب است؟ پاسخ این سوال را مهمان ما هستید! اگر تا انتهای این مطلب با ما باشید، ابتدا نگاهی به ماهیت تتر داریم تا بتوانیم متوجه شویم کسب درآمد از سرمایه گذاری در تتر چگونه است. پس از آن با مزایای تتر و البته بهترین صرافی ایرانی برای خرید و فروش امن تتر آشنا خواهیم شد.

تتر چیست؟ استیبل کوین محبوب دنیای کریپتو

پیش از آنکه به سراغ بررسی تتر برای سرمایه گذاری برویم، ابتدا باید بدانیم تتر چیست. بر اساس گفته‌های وب سایت رسمی آن، تتر (USDT) یک استیبل کوین (Stable Coin) ارز دیجیتال است که پشتیبانی دلار آمریکا را دارد. به طوری که طبق گفته iFinex، شرکت توسعه‌دهنده تتر، به ازای ضرب هر ۱ تتر، ۱ دلار آمریکا در ذخایر بانکی آمریکا کنار گذاشته شده است. بنابراین تتر را می‌توان دلار دیجیتالی دانست. به همین علت علامت اختصاری تتر (USDT) نیز از علامت اختصاری دلار آمریکا (USD) پیروی می‌کند.

شرکت هنگ کنگی iFinex که مالکیت صرافی رمزارز BitFinex را نیز دارد ابتدا در جولای ۲۰۱۴ تتر را با نام RealCoin راه‌اندازی کرد و در نوامبر ۲۰۱۴ به تتر تغییر داد. از مارس ۲۰۲۴ تا لحظه نگارش این مطلب، تتر سومین ارز دیجیتال بزرگ پس از بیت کوین (BTC) و اتریوم (ETH) و بزرگترین استیبل کوین با ارزش بازار نزدیک به ۹۹ میلیارد دلار است.

تتر در ابتدا بر روی بلاکچین بیت کوین از طریق پروتکل Omni Layer صادر می‌شد اما در حال حاضر خرید و فروش ارز دیجیتال تتر روی بلاکچین‌های مختلفی مانند بلاکچین‌های بیت کوین، اتریوم، EOS، Tron، Algorand و شبکه OMG پشتیبانی می‌شود.

آیا برای سرمایه گذاری تتر بخریم؟

تا این بخش متوجه شدیم که تتر نوعی استیبل کوین محبوب با پشتوانه دلار آمریکا است. برای معادل نگه داشتن این ارز دیجیتال محبوب با دلار، میزان نوسانات تتر بسیار ناچیز و تقریبا نزدیک به صفر است. بر همین اساس آن دسته از افرادی که مایلند به کمک یک رمز ارز پایدار، معاملات دنیای کریپتو را انجام دهند، به خرید تتر آنلاین روی می‌آورند. پس اگر یک جستجوی آنلاین در دنیای وب درباره خرید تتر برای سرمایه گذاری کنید، پاسخ‌ها متفق‌القول، منفی است. اما داستان در کشور ما کمی متفاوت است.

همانطور که می‌دانیم، نوسانات دلار در ایران به عوامل مختلفی وابسته است. بسیاری از متغیرهای اقتصادی و سیاسی می‌تواند نرخ دلار را با نوسانات چشم‌گیری مواجه کند. برخی از این عوامل را ما برای شما در ادامه لیست کرده‌ایم.

  • نرخ بهره
  • نرخ تورم
  • اشتغال
  • تولید
  • صادرات/واردات
  • بدهی دولت
  • نرخ مالیات
  • رقابت‌‌‌پذیری
  • مداخلات دولت
  • تحریم‌های خارجی
  • فعالیت رسانه‌ها

تمامی این عوامل می‌توانند در کم‌تر از چند ساعت، قیمت دلار را دستخوش تغییر کنند. همانطور که توضیح دادیم، نرخ تتر با نرخ دلار همیشه (تقریبا) برابر است. بر همین اساس اگر شما ۱۰۰ تتر داشته باشید (حدود ۵ میلیون تومان) و دلار در یک ماه ده درصد افزایش قیمت داشته باشد، شما هم ده درصد از نگهداری تتر سود خواهید کرد. پس اگر شما هم می‌خواهید خرید تتر برای سرمایه گذاری را انتخاب کنید، می‌توان گفت خرید تتر یک راه کم‌دردسر، کم‌ریسک و مناسب است.

آیا برای سرمایه گذاری تتر بخریم؟

چرا تتر بخریم؟ نگاهی به مزایای تتر

تا این بخش از مطلب با ماهیت ارز تتر و نحوه محاسبه سود تتر آشنا شدیم. حالا زمان آن رسیده که به این سوال پاسخ دهیم که چرا از میان تمام ارزهای دیجیتال موجود در بازار، بهتر است تتر را برای سرمایه گذاری انتخاب کنیم. ما به شما نمی‌گوییم خرید تتر بهترین روش برای سرمایه‌گذاری در بازار ارز دیجیتال است؛ با این وجود برخی از مزایای این روش را بررسی می‌کنیم تا بتوانید خودتان به روشنی تصمیم بگیرید.

نوسانات بسیار اندک

اولین، ساده‌ترین و واضح‌ترین علت خرید تتر برای سرمایه گذاری نوسانات بسیار اندک این ارز دیجیتال است. تتر که یک استیبل کوین به شمار می‌آید، پشتوانه دلار آمریکا را دارد و تغییرات آن بسیار اندک است. برخلاف سایر ارزهای دیجیتال که بر اثر توکن‌سوزی، اخبار رسانه، رغبت بازار و میزان عرضه و تقاضا نوسانات چشم‌گیری را تجربه می‌کنند، قیمت تتر نسبتا ثابت است.

امنیت بالا برای نگهداری از دارایی

اگر امنیت برای شما اهمیت زیادی دارد، تتر انتخاب مناسبی است. این رمزارز به روش‌های مختلفی، یک دارایی امن برای نگهداری به شمار می‌آید که در ادامه آن‌ها را به اختصار توضیح می‌دهیم.

  • بر پایه بلاکچین بیت‌کوین است و امکان تقلب و حملات هکری را به حداقل می‌رساند
  • نیاز به جابجایی ندارد و خرید و فروش آن تماما آنلاین است
  • در مقابل خرید طلا یا دلار، ریسک تقلب ندارد
  • امنیت مالی دارد و در برابر تورم ارزش آن حفظ می‌شود

امکان سرمایه گذاری با پول کم

یکی دیگر از مزایای خرید تتر، امکان سرمایه‌گذاری در آن حتی با سرمایه اندک است. شما می‌توانید بلافاصله در صرافی‌های ایرانی با مشاهده قیمت دای، قیمت تتر و سایر ارزهای دیجیتال، نسبت به خرید هر مقدار از ارز دیجیتال دلخواهتان اقدام کنید.

امکان سرمایه گذاری با پول کم

عدم محدودیت در خرید و فروش

تتر محدودیتی در خرید و فروش ندارد. شما می‌توانید در هر ساعت از شبانه‌روز برای خریداری را فروش این استیبل کوین از طریق صرافی خود اقدام کنید. در ادامه همین بخش به شما می‌گوییم بهترین صرافی ایرانی برای خرید و فروش تتر کدام است.

از کجا تتر بخریم؟

یکی از نکاتی که در خرید تتر باید به آن توجه کنید، کارمزد پایین است. اگرچه نرخ تتر تقریبا با دلار آمریکا برابر است، با این وجود با هر بار خرید یا فروش تتر، باید میزانی کارمزد به صرافی میزبان پرداخت کنید که در صورت بالابودن این هزینه، ممکن است سودی که از معامله تتر به دست می‌آورید از بین برود.

در میان اسامی صرافی‌های ایرانی، صرافی تریتکس با کارمزد رقابتی خود، برنده این میدان است. شما در تریتکس نه تنها برای تراکنش‌های خود کارمزد کم‌تری نسبت به سایر صرافی‌ها می‌پردازید، بلکه با معرفی دوستانتان، هر بار سی درصد از کارمزد تراکنش‌های آن‌ها را نیز در حساب خود دریافت خواهید کرد.

تریتکس؛ دستیار امن شما در معاملات

صرافی تریتکس معتبرترین بازار معاملاتی ایرانی برای خرید و فروش تتر و سایر ارزهای دیجیتال است. اگر در فکر خرید تتر برای سرمایه گذاری هستید اما هنوز زمین بازی خود را پیدا نکرده‌اید، تریتکس بهترین انتخاب برای شماست. سرعت بالا، امنیت بی‌مانند، خرید و فروش ۲۴ ساعته و احراز هویت سریع، ویژگی‌هایی است که تریتکس برای کاربران محترم خود فراهم کرده است. اگر نیاز به راهنمایی و مشاوره بیشتر دارید، کارشناسان صرافی تریتکس با پشتیبانی ۲۴/۷ آماده پاسخ به سوالات شما هستند.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 2 میانگین: 5]