آئین عزاداری سنتی «بنی‌اسد» در پیشوا برگزار شد+ فیلم
آئین عزاداری سنتی «بنی‌اسد» در پیشوا برگزار شد+ فیلم

آئین چند صد ساله «بنی اسد» با حضور اقشار مختلف مردم و مردم دوست‌دار اهل بیت(علیهم السلام) در امام‌زاده جعفر(ع) پیشوا برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از پیشوا، همزمان با سومین روز از شهادت سیدالشهدا(ع) و یاران باوفای ایشان مطابق رسمی دیرینه، آئین سنتی موسوم به «بنی‌اسد» امروز یکشنبه با تجمع عظیم عزاداران حسینی در شهرستان پیشوا برگزار شد.

در این مراسم معنوی جمع کثیری از زائران حرم حضرت جعفر بن‌ موسی‌ الکاظم(ع) در آئینی ۵۰۰ ساله در حرم مطهر این امامزاده واجب التعظیم گرد هم آمدند و با برپایی آئینی موسوم به بنی‌اسد که در فهرست آثار معنوی کشور به ثبت رسیده، در مصیب اهل بیت عصمت و طهارت(علیهم السلام) به عزاداری پرداختند.
 

آئین عزاداری سنتی «بنی‌اسد» در پیشوا برگزار شد+ فیلم

ضمن این مراسم هنرمندان که لباس‌های عربی به تن داشته و تابوت‌هایی که اسامی شهدای دشت کربلا بر روی آن نقش بسته بود را حمل می‌کردند، از میان عزاداران عبور کرده و به نوحه‌خوانی و مرثیه‌سرایی پرداختند و جمعیت هم‌نوا با خاندان عصمت و طهارت عزاداری کردند.

در ادامه، این هنرمندان به صورت نمادین پیکر شهدای دشت کربلا را که ۳ روز بر روی زمین باقی مانده بودند را جمع‌آوری کرده و در صحن مطهر امامزاده جعفر(ع) برادر تنی امام رضا(ع) طواف دادند.
 

 

 

فیلم| آئین «بنی‌اسد»

به گزارش فارس، مراسم معنوی بنی اسد برای مردم شهرستان پیشوا از معنویت خاصی برخوردار است و قیام خونین مردم شهرستان پیشوا در ۱۵ خرداد سال ۱۳۴۲ از همین مراسم و از صحن مطهر امامزاده جعفر(ع) آغاز شد.

مردم در مراسم بنی اسد سال ۱۳۴۲ که مصادف با ۱۵ خرداد همان سال شده بود، با شنیدن خبر دستگیری امام خمینی(ره) کفن برتن کرده و پای پیاده به سمت تهران به حرکت درآمدند و نقطه عطف انقلاب اسلامی از این مراسم حسینی شکل گرفت.

پایان پیام/۶۷۰۳۷


✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]