فخاری: روستاهای محور دلیچایی دماوند از گاز مصرفی بهره‌مند می‌شوند
فخاری: روستاهای محور دلیچایی دماوند از گاز مصرفی بهره‌مند می‌شوند

استاندار تهران گفت: روستاهای محور دلیچایی شهرستان دماوند زمستان امسال از گاز مصرفی بهره‌مند می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری فارس از دماوند، علیرضا فخاری استاندار تهران ظهر امروز در حاشیه بازدید از روستاهای مسیر محور دلیچایی بخش مرکز دماوند در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز در راستای سلسله بازدیدهای روستایی، از ۶ روستای حوزه شرق شهرستان دماوند بازدید و مسائل و مشکلات را از نزدیک بررسی کردیم.

وی افزود: بخشی از مشکلات روستاها قدمت زیادی دارد و به چند ۱۰ سال می‌رسد، از جمله آن، مسائل راه است که در اولویت دسترسی مردم قرار دارد.

استاندار تهران گفت: امسال با همت مسؤولان، بحث تأمین گاز به روستاهای دلیچایی مطرح بود؛ انشعاب اصلی گاز کشیده شده و اکنون به نقطه توزیع انشعابات رسیده‌ایم که مراحل قانونی نصب علمک‌ها و انشعابات گاز باید طی شود و زمستان امسال، مردم دارای گاز مصرفی می‌شوند.

فخاری تصریح کرد: منطقه از برودت خاصی برخوردار و فاصله زمانی برای اجرای پروژه محدود است و ماکسیموم دو‌ماه فرصت داریم که گاز را به منازل مردم برسانیم و این موضوع را به مسؤولان شرکت گاز تأکید کردیم تا با افزایش گروه‌های کاری، پروژه با سرعت انجام شود.

وی بیان کرد: مشکلات بعدی مردم در بحث عرض کمی و کیفی رودخانه بوده است که متاسفانه به خاطر وجود بعضی قوانین دست‌وپاگیر بدون موقعیت جغرافیایی مورد تصویب قرار گرفته و این قاعده قانونی با یک نسخه برای همه تنظیم شد و ما در محل شاهد بودیم که بافت روستایی در مجاورت رودخانه‌هاست.

استاندار تهران خاطرنشان کرد: اگر قرار باشد تا عرض کیفی رودخانه رعایت شود که این موضوع مورد تقاضای دستگاه‌های دولتی است، کل روستاها در حریم قرار می‌گیرد و دیگر روستایی وجود نخواهد داشت.

فخاری ادامه داد: بنابراین تصمیم گرفته شد که بر اساس وضعیت بافت موجود و رعایت طرح هادی، دوباره برای امر بازسازی روستاها اقدام شود و ضمن رعایت قوانین جاری مشکلات مردم برطرف شود؛ در موضوع مشکلات تأمین برق، ترانس موجود ضعیف است که تذکراتی داده شد تا هفته آینده جبران شود.

وی در ادامه افزود: مهم‌ترین موضوع منطقه، راه است که به دلیل تردد بیش از اندازه، عرض و حریم و نبود زیرساخت نامناسب آسفالت جاده تخریب شده است و برنامه‌ریزی شده که از هفته آینده راهداری پروژه را با اولویت از روستای هویر آغاز کند تا با توجه به شرایط جوی و فاصله زمانی محدود، با سرعت آسفالت‌ریزی روستاهای مسیر انجام شود.

پایان پیام/۶۷۰۱۵


✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]