شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
گروه : طلا و ارز
پ
  • شناسه خبر: 24146
  • 09 سپتامبر 2023 - 14:15
  • 157 بازدید
  • ۰ دیدگاه

قیمت دلار وارد خط قرمز می‌شود؟

قیمت دلار وارد خط قرمز می‌شود؟
قیمت دلار وارد خط قرمز می‌شود؟

اکوایران: از نظر گروهی قیمت دلار با حفظ کف قیمت ۴۹ هزار و ۲۰۰ تومان می‌تواند وارد کانال ۵۰ هزار تومان شود. در مقابل گروهی معتقدند خط قرمز بازارساز، دلار ۵۰ هزار تومانی است.

به گزارش اکوایران،‌ قیمت دلار هرات در هفته گذشته وارد کانال ۴۹ هزارتومان شد و بین سطح حمایتی ۴۹ هزار و ۲۰۰ تومان تا مرز مقاومت ۴۹ هزار و ۶۰۰ تا ۷۰۰ تومان نوسان داد. طی هفته گذشته قیمت دلار توانست بازدهی مثبت را به ثبت برساند.

بازار ارز هرات که کار خود را در سه‌شنبه هفته گذشته در ۴۹ هزار و ۳۰۰ تومان به پایان رسانده بود، در پشت‌خط جمعه شب، با افزایش به ۴۹ هزار و ۶۵۰ تومان رسید. این افزایش در حالی بود که قیمت تتر در روز جمعه با کاهش ۳۰۰ تومانی در حوالی ۴۹ هزار و ۱۰۰ تومان معامله شد.

با اینکه قیمت تتر کاهش داشت اما در کانال ۵۰ هزار تومان مانده است. قیمت دلار سلیمانیه هم در پشت‌خط با افزایش به ۴۹ هزار و ۹۲۰ تومان رسید. اگر قیمت دلار سلیمانیه امروز به ۵۰ هزار تومان برود و تثبیت داشته باشد موجب می‌شود دلار تهران هم وارد این کانال شود.

عده‌ای از معامله‌گران معتقدند باتوجه به این که قیمت دلار در هفته گذشته در کانال ۴۹ هزارتومان کف‌سازی کرده است، باید در معاملات امروز از استراحت و رنج بودن خارج شود. این دسته می‌گویند معاملات روز شنبه برای قیمت دلار مهم است و نرخ توان ورود به کانال جدید را دارد. از نظر آن‌ها قیمت دلار با حفظ کف قیمت ۴۹ هزار و ۲۰۰ تومان می‌تواند وارد کانال ۵۰ هزار تومان شود. در مقابل گروهی معتقدند خط قرمز بازارساز، دلار ۵۰ هزار تومانی است و قیمت دلار نمی‌تواند به این کانال برسد.

گروهی از معامله‌گران تصور می‌کنند حباب مثبت درهم نسبت به دلار، قیمت را به بالا نوسان داده و به‌خاطر همین روند این بازار برای دلار مهم است. مقاومت مهم درهم ۱۳ هزار و ۸۰۰ تومان است که در صورت تثبیت بالای آن قیمت دلار هم می‌تواند در ۵۰ هزار تومان پیشروی کند.

معامله‌گران تکنیکال معتقدند ۴۹ هزار و ۶۰۰ تا ۷۰۰ تومان به سد مهم افزایش تبدیل شده است. اگر قیمت دلار امروز از مرز مقاومت ۴۹ هزار و ۶۵۰ تومان اصلاح دهد و در سطح ۴۹ هزار و ۲۰۰ تومان حمایت شود احتمال شکسته شدن مقاومت وجود دارد. اگر مقاومت ۴۹ هزار و ۶۰۰ تومان بشکند مرز روانی ۵۰ هزار تومان اولین سد افزایش خواهد بود و مقاومت مهم بعدی ۵۰ هزار و ۲۰۰ تومان است. از نظر فنی‌ها برای اینکه قیمت دلار به روند نزول برگردد باید در زیر ۴۸ هزار و ۹۰۰ تومان تثبیت دهد.

به عقیده معامله‌گران باتوجه به نشست شورای حکام سازمان ملل، این هفته بازار پر از خبر خواهد بود و اخبار نقش اصلی را در نوسان خواهد داشت. اگر اخبار مثبت باشند قیمت دلار توان بازگشت به کانال ۴۸ هزار تومان را دارد و در صورت منفی بودن اخبار، قیمت دلار نوسان افزایشی خواهد داد. 

 

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]
سکه روی مرز حساس ایستاد/ پیش‌بینی تحلیلگران برای بازار امروز 27 آوریل 2024

سکه روی مرز حساس ایستاد/ پیش‌بینی تحلیلگران برای بازار امروز

روز پنجشنبه به دنبال کاهش نرخ دلار، قیمت سکه امامی در معاملات نقدی نزولی شد، اما درشرایط کنونی فعالان بازار مسیر حرکت سکه در روز جاری را چگونه پیش‌بینی کرده‌اند؟

نمودار روز: حراج شمش طلا با چه دلاری؟ 27 آوریل 2024

نمودار روز: حراج شمش طلا با چه دلاری؟

اکوایران: طی بیست مرحله حراج شمش طلا در مرکز مبادله ارز و طلای ایران بیش از ۲/۷ تن شمش طلا معامله شد که نرخ دلار محاسبه شده از قیمت شمش‌های طلا مبادله شده در مرکز مبادله اختلاف ۷ تا ۱۵ درصدی با قیمت روز دلار در بازار آزاد داشت.

درآمدزایی ۱۳۵ میلیون دلاری بیت‌کوین رونز از کارمزد بعد از هاوینگ 27 آوریل 2024

درآمدزایی ۱۳۵ میلیون دلاری بیت‌کوین رونز از کارمزد بعد از هاوینگ

نزدیک یک هفته از رویداد هاوینگ بیت‌کوین می‌گذرد و بیت‌کوین رونز توانسته بازار توکن‌ها رو تحت تاثیر قرار دهد.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

  • 📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
    • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصادژورنال منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
    • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.