فارس من| درخواست مخاطبان برای بازگشایی شبانه‌روزی حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)
فارس من| درخواست مخاطبان برای بازگشایی شبانه‌روزی حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)

مخاطبان فارس با ثبت سوژه‌ای در سامانه مردمی فارس من تحت عنوان «حرم حضرت عبدالعظیم شب‌ها برای زائران باز باشد»، خواستار پیگیری این موضوع از مسؤولان شدند.

به گزارش خبرگزاری فارس از تهران، مخاطبان فارس با ثبت پویشی در سامانه مردمی فارس من تحت عنوان «حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) شب‌ها برای زائران باز باشد»، خواستار پیگیری این موضوع از مسؤولان شدند.

در بخشی از متن این پویش آمده است: «در شرایط فرهنگی تهران قشری که عاشق و دلداده به اهل بیت(ع) هستند، می‌خواهند دمی آسایش روحی و روانی داشته باشند؛ همچنین هر انسانی دلش می‌خواهد فضای آرام و دلنشین مذهبی را تجربه کند و لذت ببرد. حال سوال اینجاست چرا با توجه به اینکه حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) چنین پتانسیل عظیمی دارد، نباید در این برهه زمانی خاص مورد حسن استفاده عموم مردم مومن و دلداده به اهل بیت(علیهم السلام) واقع شود؟»

رمضانی، ثبت‌کننده این پویش در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تهران گفت: مردم و جوانان ساکن تهران برای رفع فشارهای روحی، خواهان باز بودن ۲۴ ساعته مکان‌های مذهبی شهر تهران بلاخص حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) که مثل سایر احرام متبرکه از پتانسیل خوبی برخوردار است، می‌باشند.

وی با بیان اینکه از شهرهای مختلف کشور افراد بسیاری برای کار به شهر تهران سفر می‌کنند، ادامه داد: بسیاری از این افراد شناخت کافی از محل برگزاری هیات‌ها در تهران ندارند که حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) بهترین مکانی است که می‌توانند در آن دمی از نوای روضه بهره‌مند شوند.

ثبت‌کننده این پویش تصریح کرد: متأسفانه شب‌ها برخی افراد معتاد متجاهر در اطراف حرم عبدالعظیم حسنی(ع) پرسه می‌زنند و باعث ایجاد مشکلاتی می‌شوند که از مسؤولان درخواست بهبود این وضعیت را هم داریم.

به گزارش فارس، حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در ۶ ماهه ابتدای سال، یک ساعت مانده به اذان صبح بازگشایی و تا ۳۰ دقیقه بامداد آن روز به روی زائران این حضرت باز می‌باشد؛ همچنین در ۶ ماهه دوم سال، از نیم ساعت قبل از اذان صبح تا ساعت ۲۳ شب در دسترس زائران است.

لازم به ذکر است این حرم مطهر در روزهای جمعه، مراسمات ویژه مذهبی، شب‌ میلاد حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) و در تمامی ایام و لیالی ماه مبارک رمضان به صورت شبانه‌روزی به روی زائران این حضرت باز می‌باشد.
 

فارس من| درخواست مخاطبان برای بازگشایی شبانه‌روزی حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)

برنامه حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در طول سال

برای حمایت از این پویش می‌توانید از اینجا اقدام کنید.

پایان پیام/


✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]