مردم باقرشهر در معرض آلودگی هوای پالایشگاه تهران هستند
مردم باقرشهر در معرض آلودگی هوای پالایشگاه تهران هستند

شهردار باقرشهر گفت: پالایشگاه نفت تهران از لیست آلاینده‌های استان تهران خارج شده و از پرداخت عوارض آلایندگی به شهر باقرشهر معاف شده است در صورتی که مردم این شهر روزانه با آلودگی هوای ناشی از فعالیت پالایشگاه مواجه هستند.

به گزارش خبرگزاری فارس از ری، مرتضی همتی شهردار باقرشهر عصر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به مشکلات حوزه شهری در جنوب تهران اظهار کرد: باقرشهر به لحاظ موقعیت جغرافیایی از تمام جهات محدود است و امکان گسترش ندارد و پالایشگاه نفت تهران و بهشت‌زهرا(س) در شمال و جنوب این شهر، قابلیت توسعه را از بین برده است.

وی گفت: باقرشهر نیازمند توجه ویژه است و اصحاب رسانه در این زمینه می‌توانند کمک‌رسان بهبود خدمات‌رسانی به مردم این منطقه باشند لذا از رسانه‌ها انتظار داریم تا در این زمینه همکاری کنند تا بخشی از مشکلات باقرشهر برطرف شود.

شهردار باقرشهر با تاکید بر لزوم اصلاح طرح جامع شهر بیان کرد: طرح جامعی در گذشته تهیه و به تصویب رسیده و در حال حاضر نیز در مراجع ذی ربط در حال پیگیری است اما با وجود نیاز شدید باقرشهر به طرح جامع هنوز به مرحله اجرا نرسیده است.

همتی اضافه کرد: نوسازی بافت فرسوده باقرشهر منوط به اجرای طرح جامع است و اگر بخواهیم شاهد پیشرفت و آبادانی در باقرشهر باشیم، باید در ابتدا طرح جامع تدوین و تصویب شود.

وی در ادامه با اشاره به ظرفیت‌های قابل توجه شهر سنگ در محدوده باقرشهر تصریح کرد: شهر سنگ تنها بضاعت بالفعل باقرشهر و منطقه‌ای صنعتی در داخل حریم شهر قرار گرفته است.

شهردار باقرشهر افزود: در راستای استفاده از این ظرفیت ارزشمند باید رویکرد جدیدی معرفی شود و صنایع غیر آلاینده جایگزین در این منطقه متمرکز شود زیرا باقرشهر به واسطه فاصله کوتاهی که از مرکز تهران دارد قابلیت ارائه خدمات به صنایع پرکاربرد شهری مانند پوشاک، اسباب بازی و غیره را دارا است.

همتی ادامه داد: صنعت سنگ که آب مصرفی قابل توجهی دارد و دارای آلودگی زیست محیطی و پسماند صنعتی است در داخل شهر باقرشهر مستقر شده اما در راستای حفظ حقوق مردم باید جایگزین شود و بستر مناسبی تعیین شود تا این شهر به واحد نمایشگاهی غیر آلاینده تبدیل شود.

وی ابراز کرد: در حال حاضر پسماند صنعتی صنعت سنگ در حوضچه‌ها نگه داری، آبگیری و پس از خشک شدن کامل به آرادکوه منتقل می‌شود.

شهردار باقرشهر با بیان اینکه در باقرشهر زیرِ زمین از روی زمین خطرناک‌تر و آلوده‌تر است گفت: در باقرشهر علاوه بر بحران‌های طبیعی بحران‌های انسان‌ساخت نیز از جمله مراکز تولید انرژی گاز، برق و سوخت داریم که باید برای بهینه سازی آن برنامه ریزی شود.

همتی در پایان خاطرنشان کرد: پالایشگاه نفت تهران از لیست آلاینده‌های استان تهران خارج شده و از پرداخت عوارض آلایندگی به شهر باقرشهر معاف شده است در صورتی که مردم این شهر روزانه با آلودگی هوای ناشی از فعالیت پالایشگاه مواجه هستند.

پایان پیام/۶۷۰۶۲


✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]