کارشناس دادگستری به موضوع گاز شهرک هساء پردیس رسیدگی خواهد کرد
کارشناس دادگستری به موضوع گاز شهرک هساء پردیس رسیدگی خواهد کرد

فرماندار پردیس گفت: چندین جلسه در خصوص مشکل گاز شهرک هساء برگزار و در نتیجه مصوب شد تا با بهره‌گیری از کارشناس رسمی دادگستری مقصر این مشکل شناسایی شود اما مجبور به قطع گاز ۱۵ بلوک هستیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از پردیس، عصر امروز محسن قضاتلو فرماندار پردیس طی نشستی خبری که بمناسبت هفته خبرنگار در سالن جلسات این فرمانداری برگزار شد، درخصوص وضعیت گاز مجتمع ۱۸۲۰ واحدی هساء در فاز۳ این شهر و پیگیری‌های صورت گرفته در این‌ خصوص، اظهار کرد: چندین جلسه در این خصوص برگزار و این موضوع از تمام جهات پیگیری و بررسی شد و در نتیجه طی این جلسات مصوب شد تا با بهره‌گیری از کارشناس رسمی دادگستری مقصر این اتفاق را شناسایی کنیم.

وی گفت: با به کارگیری کارشناس رسمی می توانیم سهم تقصیر و اشتباه هر دستگاه یا ارگان دخیل در این اتفاق را مشخص کرده و نسبت به سهم مقصرین جبران خسارت صورت بگیرد‌.

فرماندار پردیس افزود: همزمان با این پیگیری‌ها میباست برای حفظ امنیت ساکنین و پیشگیری از بروز حادثه احتمالی، گاز ۱۵ بلوک اعلام شده قطع شود.

قضاتلو ادامه داد: با هماهنگی‌های صورت گرفته، پس از قطع انشعابات گاز، همزمان عملیات اجرایی و عمرانی برای استانداردسازی لوله‌کشی‌های گاز به سرعت انجام خواهد شد.

وی درخصوص اینکه ساکنین این بلوک‌ها پس از قطع گاز چه اقدامی باید انجام دهند، تاکید کرد: در این موضوع مردم محق هستند و هیچ تقصیری در بروز این مشکل ندارند، بلکه ایراد از سوی طراحان، ناظران و یا سازندگان بوده است اما تمهیدات لازم برای توزیع کپسول گاز مایع در این مجتمع درنظر گرفته شده است.

فرماندار پردیس، با بیان اینکه این قطعی گاز برای امنیت و ایمنی ساکنین این مجتمع انجام خواهد شد، ابراز کرد: طی هفته آینده این قطعی گاز انجام می شود و با نصب بنر و اطلاع‌رسانی در این خصوص، ساکنین پس از ثبت‌نام در سامانه صدف می توانند به سرعت از این خدمات بهره‌مند شوند.  

قضاتلو درخصوص زمان تعمیر و نصب لوله‌کشی استاندارد، عنوان کرد: در تجربه قبلی تعمیر و نصب استاندارد لوله‌های گاز در این بلوک‌ها حداکثر ۲ ماه زمان برده است، اما مقدمات اجرای این پروژه همزمان با قطع گاز جزء اولیت‌های شهرستان پردیس خواهد بود.

وی در خصوص اینکه چه دستگاهی وظیفه ترمیم و نصب لوله‌کشی این ۱۵ بلوک را برعهده دارد، اذعان کرد: طی جلسات برگزار شده این وظیفه را بصورت موقت برعهده شرکت عمران پردیس گذاشته‌ایم و  با تعیین مقصر یا مقصرین این مشکل توسط کارشناس رسمی دستگاه‌ها یا ارگان‌های مقصر میبایست هزینه این پروژه را به شرکت عمران پرداخت کنند.

پایان پیام/۶۷۰۱۶/


✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]