شهردار شهریار: کمبودهایی برای مرکز استان شدن شهریار وجود دارد
شهردار شهریار: کمبودهایی برای مرکز استان شدن شهریار وجود دارد

شهردار جدید شهریار امروز با اشاره به موضوع تشکیل استان شهریار به مرکزیت شهر شهریار گفت: علاوه بر ظرفیت‌های موجود، کمبودهایی برای مرکز استان شدن نیز وجود دارد که باید به آن برسیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهریار، علی ملکی شهردار جدید شهریار امروز در جلسه با مجمع یاران انقلاب شهرستان شهریار با اشاره به موضوع تشکیل استان شهریار به مرکزیت شهر شهریار، اظهار کرد: علاوه بر ظرفیت‌های موجود، کمبودهایی برای مرکز استان شدن نیز وجود دارد که باید به آن برسیم.

وی با اشاره به جمعیت ۳۰۰ هزار نفری شهر بیان‌کرد: جمعیتی در حدود ۳ میلیون نفر در شعاع ۲۰ تا ۳۰ کیلومتری شهریار قرار دارد که از امکانات شهریار بهره می‌برند.

شهردار شهریار با اشاره به اینکه پس از دوره شهرداری سال ۹۳ به بعد حتی یک پروژه سرمایه‌گذاری و مشارکتی در شهریار تعریف و قرارداد بسته نشده است، گفت: پروژه تقاطع غیرهمسطح میادین بسیج و جهاد که در ادوار سابق تعریف شد، مهندسی نبود و اشتباه بود و راه‌های دیگری با هزینه‌های کمتر برای حل این مشکل وجود داشت تا این سال‌ها نیز مردم اذیت نشوند.

ملکی با اشاره به اینکه پارک کودک تنها پارک بافت داخلی شهر شهریار است، تصریح‌کرد: در حاشیه شهر پارک‌هایی وجود دارد اما مردم پارکی می‌خواهند که نزدیک منازلشان باشد، آیا در شهریار یک مرکز تفریحی برای خانواده‌ها در شهریار داریم؟

به گزارش فارس، موضوع انتزاع مناطق غربی و شرقی استان تهران و تشکیل استان‌های جدید از سال‌های قبل مطرح بود و در غرب استان نیز تشکیل استان تهران غربی یا شهریار به مرکزیت شهر شهریار مورد بررسی دولت بود.

در فروردین ماه سال جاری لایحه تشکیل استان شهریار به مرکزیت شهر شهریار و شامل شهرستان‌های شهریار، قدس، ملارد، رباط کریم و بهارستان در هیات دولت مصوب و به مجلس شورای اسلامی جهت بررسی و تصویب پیشنهاد شد.

تشکیل استان شهریار به مرکزیت شهر شهریار نظرات موافق و مخالف متعددی دارد که مهم‌ترین آن آماده‌نبودن زیرساخت‌های لازم برای تشکیل یک استان جدید است که بایستی دید آیا مجلس دوازدهم تا پایان زمان کار خود این موضوع را مورد بررسی قرار خواهد داد.

پایان پیام/


✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]