مدیرکل نوسازی مدارس استان تهران: ۱۰۰ مدرسه تا پایان مهرماه بازسازی می‌شود
مدیرکل نوسازی مدارس استان تهران: ۱۰۰ مدرسه تا پایان مهرماه بازسازی می‌شود

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران گفت: از مجموع ۱۸۳ مدرسه درحال بازسازی و مقاوم‌سازی در استان، ۱۰۰ مدرسه با ۱۰۹۲ کلاس درس و با زیربنای ۱۴۳ هزار متر مربع تا پایان مهر ماه سال جاری آماده تحویل و بهره‌برداری می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اسلامشهر، عباس زارع مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران عصر امروز در حاشیه بازدید از پروژه‌های در حال احداث آموزش و پرورش شهرستان اسلامشهر در نشست با خبرنگاران اظهار کرد: از مجموع ۱۸۳ مدرسه درحال بازسازی و مقاوم‌سازی در استان تهران، ۱۰۰ مدرسه با ۱۰۹۲ کلاس درس و با زیربنای ۱۴۳ هزار متر مربع تا پایان مهرماه سال جاری آماده تحویل و بهره‌برداری می‌شود.

وی افزود: در سطح شهرستان اسلامشهر از مجموع ۱۴ مدرسه در حال اجرا، تعداد ۸ مدرسه با ۱۳۰ کلاس درس و زیربنای ۱۴۶۰۰ متر مربع در بازه زمانی شهریور تا آبان ماه سال جاری تکمیل و در اختیار دانش آموزان منطقه قرار خواهد گرفت و در بخش چهاردانگه نیز از ۴ مدرسه با ۵۸ کلاس درس، ۲ مدرسه با ۲۸ کلاس درس و با ۳۲۵۰ متر مربع در دست اجرا و بازسازی است که تا پایان مهر ماه تکمیل و مورد بهره‌برداری دانش آموزان قرار می‌گیرد.

مدیرکل نوسازی مدارس استان تهران با اشاره به اقدامات انجام شده در شهرستان اسلامشهر بیان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون میزان ۳۱ هزار متر مربع آسفالت در محوطه مدارس پخش و بالغ بر ۱۶۰۰۰ متر مربع ایزوگام سقف انجام و استانداردسازی سیستم گرمایشی ۱۰ مدرسه نیز اجرا شده است.

زارع با بیان چالش کمبود فضاهای آموزشی در شهرستان اسلامشهر گفت: در حال حاضر سرانه آموزشی در اسلامشهر ۳/۱۸ متر مربع است در حالی که سرانه متوسط در استان تهران ۳/۸ متر مربع و در سطح شهر تهران ۴/۲ متر مربع بوده و با توجه به اینکه سطح استاندارد در کشور ۵/۲ متر مربع است تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله زیادی وجود دارد.

زارعی مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران تصریح کرد: برای رسیدن به نقطه مطلوب در سطح استان تعداد ۳۰ مدرسه ۱۵ کلاسه در شهرستان اسلامشهر نیاز داریم، با توجه به مصوبات سفر ریاست جمهوری و اتفاقات خوبی که با کمک خیرین مدرسه ساز در منطقه رخ داده و با مولدسازی اموال مازاد می‌توان تمام مشکلات آموزش و پرورش منطقه را در این حوزه برطرف کرد.
 

مدیرکل نوسازی مدارس استان تهران: ۱۰۰ مدرسه تا پایان مهرماه بازسازی می‌شود

در ادامه این نشست حسین حبیبی فرماندار شهرستان اسلامشهر با اشاره به اینکه کمبود سرانه‌های آموزشی یکی از مهم‌ترین دغدغه‌ها و چالش‌های منطقه است، اظهار کرد: با توجه به اینکه محرومیت آموزش و پرورش در حوزه سرانه‌های آموزشی پنهان است، با پیگیری‌های آقای شریفیان نماینده مجلس و با مساعدت و همراهی رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور و با کمک خیرین در بازه زمانی کوتاه مدت بخش اعظمی از مشکلات این شهرستان برطرف شده است.

وی افزود: این نوید را به مردم شهرستان اسلامشهر می‌دهیم که کمبودهای منطقه در حوزه سرانه های آموزش و پرورش در حال جبران بوده و وعده‌های سفر ریاست جمهوری در حال تحقق است.

فرماندار شهرستان اسلامشهر گفت: در کنار اقداماتی که برای مجموعه آموزش و پرورش انجام شده با درایت و مدیریت رئیس آموزش و پرورش مبلغ ۶۰ میلیارد تومان از محل صرفه‌جویی منابع مالی به این مجموعه تزریق و بخشی از مسائل و مشکلات برطرف شده است.
 

مدیرکل نوسازی مدارس استان تهران: ۱۰۰ مدرسه تا پایان مهرماه بازسازی می‌شود

حبیبی با اشاره به موفقیت‌های حاصل شده در آموزش و پرورش تاکید کرد: همه اقدامات مثبت و اثرگذار انجام شده در مجموعه آموزش و پرورش شهرستان اسلامشهر در شرایطی کلید خورده که کشور و این شهرستان در وضعیت ناآرامی‌های پاییز سال گذشته قرار گرفته بود و این یک معجزه است که در کنار مدیریت افکار عمومی و اولیا دانش آموزان به ثمر نشست.

رئیس شورای آموزش و پرورش شهرستان اسلامشهر خاطرنشان کرد: جهاد تبیین یعنی همین که با مدیریت ذهن، افکار عمومی و رسانه‌ها رسیدگی به مسائل و مشکلات سرانه‌های آموزشی منطقه افزایش یابد، خوشبختانه وضعیت آموزش و پرورش شهرستان اسلامشهر در حال بهبود بوده و رو به جلو است.

گفتنی است مدیرکل نوسازی مدارس استان تهران به همراه معاونین این سازمان، فرماندار اسلامشهر و مدیر آموزش و پرورش این شهرستان در ادامه با حضور تعدادی از خبرنگاران و اصحاب رسانه از ۴ پروژه مقاوم‌سازی مدرسه شهید رجایی، تخریب و بازسازی مدارس شهید غفاری، شهید اشرفی اصفهانی و جانبازان بازدید و در جریان روند اجرایی این پروژه‌ها قرار گرفتند.
 

پایان پیام/۶۷۰۲۱


✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]