بازسازی صحنه جرم در شهرری اجازه عرض اندام را اراذل گرفته است
بازسازی صحنه جرم در شهرری اجازه عرض اندام را اراذل گرفته است

دادستان شهرستان ری با بیان اینکه اجرای بازسازی صحنه جرم اراذل و اوباش ادامه خواهد داشت، گفت: بسیاری از اراذل و اوباش با بازداشت موقت در زندان هستند و با پیگیری‌های صورت گرفته در مدت اخیر هیچ‌گونه عرض اندامی نکرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری فارس از ری، محمد مهدی رحیمی دادستان شهرستان ری ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به ارزشمندی دغدغه خبرنگاران در رفع معضلات شهرستان اظهار کرد: طی یک سال گذشته ۳۷ هزار و ۲۴۰ پرونده وارد دادسرا شده و ۴۴ هزار و ۲۷۵ پرونده مختومه شده است و در واقع ۷ هزار پرونده بیشتر از پرونده‌های ورودی مختومه داشتیم.

وی گفت: از موضوعات مهم و دغدغه‌های دستگاه قضا در ری پیگیری ملاقات‌های مردمی است و در این راستا به رغم محدودیت‌ها و مشغله زیاد یک روز در هفته ملاقات مردمی برگزار و برای حل معضلات و مشکلات پیگیری لازم صورت می گیرد.

دادستان شهرستان ری افزود: در سطح شهرستان تلاش کردیم از تجدید وقت رسیدگی جلوگیری و رسیدگی به پرونده‌ها در وقت تعیین شده رسیدگی شود و زمان رسیدگی را با همکاری عوامل دخیل در پرونده بیشتر کرده و برای افزایش رضایتمندی مردم گام برداریم.

رحیمی تصریح کرد: ساختمان دادسرا و دادگستری شهرستان ری در خور و در شأن همکاران قضایی و مردم نیست لذا مطالبه ساختمان جدید به منظور پاسخگویی نیاز شهروندان برنامه ریزی شده است.

دادستان شهرستان ری با تأکید بر اینکه در دادسرا تلاش کردیم تعامل با ادارات و نهادها مثبت باشد که آثار آن در‌ احقاق حقوق عامه قابل مشاهده است، ابراز داشت: تلاش کردیم که ابلاغ الکترونیک را به سطح بالایی برسانیم زیرا نتیجه این خدمات جلوگیری از اطاله دادرسی است و در این زمینه به نرخ ۹۶ درصد رسیدیم و با این اقدام از اطاله دادرسی جلوگیری می‌شود.

رحیمی با اشاره به برخورد جدی دادستانی با اراذل و اوباش و ایجاد ناامنی ناشی از حضور این افراد تصریح کرد: تلاش کردیم جایگاه دادستانی فصل الختام موضوعات باشد و در موضوع اراذل و اوباش مطابق قانون پرونده‌ها بررسی شد و با توجه به اینکه تاکنون برخورد قانونی لازم انجام نشده بود، دستور قاطع صادر کردیم که اگر احدی قدرت نمایی با سلاح سرد و گرم داشته باشد برخورد قاطع صورت گیرد.

وی با اشاره به تشهیر افراد و بازسازی صحنه جرم گفت: از تأثیرات بازسازی صحنه جرم به نتیجه مطلوب خواهیم رسید و دستور لازم برای بازسازی صحنه جرم صادر شده و حتما اجرایی خواهد شد.

دادستان شهرستان ری در ادامه اظهار داشت: در حال حاضر بسیاری از اراذل و اوباش با بازداشت موقت در زندان هستند و با توجه به پیگیری‌های صورت گرفته در مدت اخیر هیچ‌گونه عرض اندامی نمی‌کنند زیرا که قانون به عنوان سد محکمی در این زمینه ایستادگی می‌کنند.

پایان پیام/۶۷۰۶۲/


✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]