ورود دستگاه قضاء به موضوع تعیین تکلیف وسایل نقلیه رسوبی توقیفی
ورود دستگاه قضاء به موضوع تعیین تکلیف وسایل نقلیه رسوبی توقیفی

معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان تهران گفت: امید است با رعایت مواعد قانونی در نظر گرفته شده در دستورالعمل حداکثر تا پایان مهر ماه سال جاری، شاهد تعیین تکلیف تمامی وسایل نقلیه رسوبی در توقفگاه‌های سطح استان و ساماندهی امور باشیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از تهران، نشست ساماندهی فرآیند توقیف، انتقال، نگهداری و ترخیص وسایل نقلیه توقیفی با حضور مرتضی تورک معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان تهران، ابوالفضل نیکوکار معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری تهران و نمایندگان بنیاد تعاون و راهور فراجا برگزار شد.

ضمن این نشست مرتضی تورک معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان تهران اظهار کرد: این نشست‌ها که به صورت مستمر با حضور مسئولان ذی‌ربط برگزار می‌شود تا تعیین تکلیف و ساماندهی کامل وسایل نقلیه توقیفی ادامه خواهد داشت.

وی گفت: در نشست روز جاری که مجموعه‌های سه گانه فراجا در استان تهران شامل فاتب، ویژه شرق و ویژه غرب استان تهران با توجه به اینکه در اجرای دستورالعمل و مصوبات رئیس قوه قضاییه و جلسات قبلی برگزار شده در دادگستری استان تهران و دستورات و تاکیدات صورت گرفته اعلان عمومی به دارندگان وسایل نقلیه توصیفی از سوی هر سه فرماندهی فراجا در استان تهران صورت پذیرفته، مهلت یک ماهه داده شده است.

رئیس کل دادگستری استان تهران به پلیس راهنمایی و رانندگی هر سه فرماندهی استان تهران ماموریت داد تا نسبت به تکمیل مستندات مربوط به هر وسیله نقلیه مطابق با مفاد دستورالعمل اقدام کنند.

تورک با اشاره به اینکه دستورالعمل مصوب رئیس قوه قضاییه شامل دو بخش است، گفت: در بخش اول با اولویت قرار دادن تعیین تکلیف وسایل نقلیه رسوبی موجود در توقفگاه‌ها به صورت ویژه در دستور کار است و در بخش دوم امر ساماندهی و انتظامی بخشی به نحوه توقیف، انتقال و نگهداری و ترخیص وسایل نقلیه مورد پیگیری است که در هر مورد تکالیفی برای اعضای حاضر در این نشست مشخص شده است.

وی اظهار کرد: با توجه به گستردگی امور در سطح استان تهران حسب تدابیر و ابلاغ صادره از سوی رییس کل دادگستری استان تهران بین مناطق شرق و غرب تهران بزرگ، تقسیم کار صورت گرفته و جلسات آن هر دو هفته یکبار در مرکز استان تشکیل می‌شود.

معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان تهران اظهار کرد: امید است با رعایت مواعد قانونی در نظر گرفته شده در دستورالعمل، حداکثر تا پایان مهر ماه سال جاری، شاهد تعیین تکلیف تمامی وسایل نقلیه رسوبی در توقفگاه‌های سطح استان و ساماندهی امور باشیم.

پایان پیام/


✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]