خدمت‌رسانی ۱۲ موکب اربعین ستاد عتبات غرب استان تهران در عراق
خدمت‌رسانی ۱۲ موکب اربعین ستاد عتبات غرب استان تهران در عراق

مسئول ستاد توسعه عتبات غرب استان تهران: ۱۲ موکب در مسیرهای پیاده‌روی و شهرهای نجف و کربلا مستقر شده و به زوار حسینی خدمت‌رسانی می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهریار، حجت الاسلام سیدحسین مروج مسئول ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات غرب استان تهران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این ستاد از سال ۹۸ با فرمان مقام معظم رهبری و پیگیری سردار شهید سلیمانی تشکیل شد و در کشورهای عراق، سوریه و ایران فعال است و در عربستان در شهر مدینه نیز فعال خواهد شد. 

وی گفت: اعتقادات دینی شیعیان حد و مرز ندارد و حکومت و نظام نسبت به اهل بیت وظیفه دارند که این وظیفه به نحو احسن باید انجام شود.   

مسئول ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات غرب استان تهران با اشاره به مشارکت مردم در این ستاد افزود: در ستاد توسعه و بازسازی حرم‌ها به واسطه کمک‌های مردمی ۲۵۰ طرح در دست ستاد عتبات قرار دارد و همه کمک‌ها داوطلبانه صورت می‌گیرد و ساخت‌وسازها توسط شرکت‌های ایرانی انجام می‌شود. 

حجت الاسلام مروج  با اشاره به گسترش صحن امیرالمومنین(ع) با ساخت صحن حضرت زهرا(ع)، صحن امام حسین(ع) و ساخت صحن حرم حضرت زینب(س) افزود: در سال ۱۴۰۱ ستاد عتبات غرب استان تهران راه‌اندازی شد که ۵ شهرستان شهریار، قدس، ملارد، رباط کریم و بهارستان را پوشش می‌دهد و از آن زمان تاکنون دفاتر نسیم شهر، گلستان، صفادشت، ملارد، قدس، شاهد شهر و فردوسیه راه‌اندازی شده و در پرند و رباط کریم پیگیر فعال شدن دفاتر آن هستیم. 

وی با بیان اینکه ستاد اربعین مستقل از ستاد عتبات است و هر سال تشکیل می‌شود، ادامه داد: از ۱۸ کمیته تشکیل شده، یک کمیته مردمی با عتبات بوده که مسئول اسکان و تغذیه است و امسال موکب‌ها با ظرفیت خوبی فعالیت دارند. 

وی با اشاره به اینکه از نهم تا هجدهم شهریورماه موکب‌ها در عراق خدمت‌رسانی خواهند کرد، گفت: موکب راهیان کربلا با ۵۰ هزار وعده غذایی و ۸۰ خادم همراه با برگزاری برنامه‌های سخنرانی و عزاداری فعالیت خواهند داشت و ۲ موکب دیگر به نام موکب حضرت رقیه(س) در طریق العلما و در سه راهی بهشت مستقر بوده که با ۱۲ هزار وعده غذایی پذیرایی کرده و موکب عمود ۱۴۰۳ پارک منزه الحسین و موکب مشترکی در عمود ۲۰۲ با صدهزار بسته آب آشامیدنی خنک، صبحانه و شام از زوار پذیرایی می‌کنند.

مسئول ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات غرب استان تهران ادامه داد: موکب شهدای مدافع حرم در مرز مهران در بلوار کربلا با ۷۰۰ نفر اسکان و پذیرایی میان وعده، و از شهرستان ملارد ۲ موکب در نجف اشرف پل اشرین و موکب شهید هادی شریفی عمود ۸۸۸ و موکب امام رضا(ع) ابتدای راه نجف به کربلا از صفادشت به زائران حسینی خدمت‌رسانی خواهند داشت. 

حجت الاسلام مروج به موکب بیت العباس در عمود ۷۵۷ با ۲ هزار نفر اسکان و ۳ هزار صبحانه و نهار و شام و ۴۵۰ نفر خادم اشاره کرد و افزود: موکب نجف اشرف در عمود ۴۰۴ با هزار و ۵۰۰ وعده غذایی و ۵۰۰ اسکان مستقر بوده و از شهرستان بهارستان نیز در عمود ۷۰۲ موکب محمد رسول الله(ص) با ۲ هزار وعده غدایی و ۵۰۰ نفر اسکان و از شهرستان قدس موکب طریق القدس با ظرفیت  ۵۰۰ نفر اسکان و ۳ هزار وعده غذایی و موکب خادم اهل بیت(ع) در کربلای معلی شارع محیط با ۲۵۰ نفر اسکان به زائران خدمت‌گزاری می‌کنند

وی با بیان اینکه تعدادی از موکب‌ها خدمات درمانی ارائه داده و بیشتر موکب‌ها در بخش اسکان و تغذیه فعال هستند خاطر نشان کرد: موکب‌های فعال دیگر هم می‌توانند فعالیت‌های خود را به ستاد عتبات عالیات غرب استان معرفی کنند و با شماره تلفن ۰۲۱۶۵۲۲۳۷۶۷ هماهنگی لازم را به عمل آورند. 

مسئول ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات غرب استان تهران افزود: شماره کارت و حساب بانک ملی ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات غرب استان تهران شهرستان شهریار به شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۱۸۹۹۵۱۴۱۶۴ و شماره حساب ۰۱۰۸۹۴۲۷۴۸۰۰۴ جهت دریافت خیرات و کمک‌های مردمی در خدمت‌رسانی به زائران حسینی است.

پایان پیام/۶۷۰۷۵


✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]