صعود نجاتگر شمیراناتی به قله آرارات+عکس
صعود نجاتگر شمیراناتی به قله آرارات+عکس

رئیس جمعیت هلال احمر شمیرانات از صعود نجاتگر کوهنورد هلال احمر این شهرستان به قله آرارات، مرتفع‌ترین قله ترکیه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از شمیرانات، جمال شریفی رئیس جمعیت هلال احمر شمیرانات اظهار کرد: رضا نصرالهی نجاتگر هلال احمر و مدرس کوهپیمایی، برف و یخ و جستجو نجات کوهستان فدراسیون کوهنوردی با تیم باشگاه سیمرغ جنوب به عنوان مربی و امدادگر تیم، روز پنجشنبه ۲ شهریور ۱۴۰۲ توانست به مدت ۳ روز به قله ۵ هزار و ۱۳۷ متری آرارات مرتفع‌ترین قله ترکیه و جزو مرتفع‌ترین قله‌های آتشفشانی قاره آسیا که در نقطه مرزی ترکیه، ارمنستان و ایران قرار گرفته است، صعود کند. 

رضا نصرالهی نجاتگر هلال احمر درباره صعود خود گفت: برای صعود به این قله ابتدا روز یکشنبه ۲۹ مردادماه وارد دوبایزید و پس از اسکان در هتل، روز دوشنبه وارد منطقه آرارات شدیم و کوهپیمای را شروع کردیم.

وی ادامه داد: سپس به محل کمپ اول رسیدیم و یک شب‌مانی را در ارتفاع ۳ هزار و ۲۰۰ متری تجربه کردیم؛ با شب‌مانی در محل کمپ و ایجاد هم‌هوایی در این ارتفاع در صبح روز بعد، سه‌شنبه به سمت محل کمپ دوم حرکت کردیم و با شب‌مانی در محل این کمپ و ایجاد هم‌هوایی برای صعود به قله آماده شدیم. 

نجاتگر هلال احمر شمیراناتی بیان کرد: سپس در روز جمعه، ساعت ۱۴ به کمپ دوم رسیدیم و پس از شب‌مانی در ارتفاع ۴ هزار و ۲۰۰ متری، ساعت ۱۲ شب به سمت قله آرارات حرکت کرده و روز بعد به همراه همه اعضا تیم که متشکل از ۲۳ نفر بودند موفق به صعود قله آرارات شدیم.
 

صعود نجاتگر شمیراناتی به قله آرارات+عکس

صعود نجاتگر شمیراناتی به قله آرارات+عکس

صعود نجاتگر شمیراناتی به قله آرارات+عکس

پایان پیام/


✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]