طرح توانمندسازی اسکان غیررسمی حاشیه شهرها تهیه می‌شود
طرح توانمندسازی اسکان غیررسمی حاشیه شهرها تهیه می‌شود

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران گفت: با تهیه طرح توانمندسازی اسکان غیررسمی در حاشیه شهرها، درصدد هستیم تا به طور هدفمند در بافت‌های فرسوده شهری و حاشیه شهرها، حداقل خدمات در حاشیه شهرها فراهم شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از تهران، میر محمد غراوی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران با اشاره به موضوع حاشیه‌نشینی اظهار کرد: یکی از موارد حائز اهمیت در موضوع آمایش سرزمین، توزیع جمعیت در پهنه سرزمین است، به این معنا که در پهنه کشور با توجه به قابلیت‌های هر منطقه چگونه جمعیت بارگزاری شود تا قابلیت‌های توسعه جنبه عملیاتی پیدا کند و در عین حال حقوق نسل‌های بعد به ویژه در حوزه معادن، انرژی، نفت و گاز و غیره رعایت شود.

وی ادامه داد: یکی از مهم‌ترین طرح‌های بالادستی کشور در حوزه توسعه، طرح آمایش سرزمین است که بر اساس آن بایستی اهداف توسعه در طرح‌های کلان استان ها به اجرا دربیاید.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران عنوان کرد: متاسفانه در سال های اخیر با دامن زدن به مهاجرت مردم از روستاها به شهرها و سکونت در اطراف شهرها، حاشیه نشینی به وجود آمده که عمدتا از روستاها مهاجرت می‌کنند چون زمینه اشتغال در شهرها فراهم است.

غراوی گفت: این افراد چون توانمند نیستند، در حاشیه شهرها با قیمت های نازلی واحدهای مسکونی را اجاره می‌کنند یا بعضا اراضی دولتی را تصرف و ساخت و سازهایی را انجام می دهند که به پدیده زشت حاشیه نشینی تبدیل می‌شود که اگر کنترل و نظارت وجود نداشته باشد، معضلات افزایش می یابد.

وی تصریح کرد: با تهیه طرح توانمندسازی اسکان غیررسمی در حاشیه شهرها، درصدد هستیم تا به طور هدفمند در بافت‌های فرسوده شهری و حاشیه شهرها اقداماتی را پیگیری کنیم تا حداقل خدمات در حاشیه شهرها فراهم شود.

پایان پیام/


✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]