دستگیری کلاهبردار ۷۰ میلیاردی بازار رمز ارز در اسلامشهر
دستگیری کلاهبردار ۷۰ میلیاردی بازار رمز ارز در اسلامشهر

فرمانده انتظامی شهرستان اسلامشهر از شناسایی و دستگیری عامل سوء استفاده از کاربران فضای مجازی به بهانه چند برابر کردن سرمایه در بازار رمز ارز دیجیتال به مبلغ ۷۰ میلیارد ریال خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اسلامشهر، سرهنگ محمدرضا علیزاده فرمانده انتظامی شهرستان اسلامشهر از شناسایی و دستگیری عامل سوء استفاده از کاربران فضای مجازی به بهانه چند برابر کردن سرمایه در بازار رمز ارز دیجیتال به مبلغ ۷۰ میلیارد ریال خبر داد.

سرهنگ محمدرضا علیزاده در تشریح این خبر اظهار کرد: در پی شکایت تعدادی از شهروندان به پلیس فتای اسلامشهر مبنی بر کلاهبرداری از آنان به بهانه سرمایه ‌گذاری و خرید و فروش در بازار رمز ارز، رسیدگی به موضوع به ‌صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی افزود: شاکیان در اظهارات خود بیان داشتند، فردی با ایجاد سایت و کانال جعلی در بستر فضای مجازی با قصد سودجویی و جلب شهروندان با وعده افزایش سرمایه‌ در مدت کوتاه و انتشار آگهی در سایت خردید و فروش رمز ارز، از آنان کلاهبرداری کرده است.

این مقام انتظامی تصریح کرد: کارشناسان پلیس فتای اسلامشهر با انجام تحقیقات تخصصی و بررسی‌های فنی، متهم را شناسایی و با هماهنگی مرجع قضائی وی را طی عملیات غافلگیرانه دستگیر کردند.

علیزاده گفت: متهم پس از مشاهده مدارک و مستندات پلیس به کلاهبرداری از ۷ نفر به مبلغ ۷۰ میلیارد ریال اعتراف کرد.

وی در ادامه توصیه کرد: شهروندان هرگز فریب تبلیغات اغوا کننده در فضای مجازی را نخورند؛ زیرا مجرمان سایبری با استفاده از ترفندهای تبلیغاتی فریبنده در شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها مبنی بر کسب درآمد بالا از طریق تولید یا خرید و فروش و سرمایه‌گذاری ارز دیجیتال از کاربران کلاهبرداری می‌کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان اسلامشهر در پایان خاطرنشان کرد: هموطنان در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی موضوع را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir (بخش ارتباطات مردمی) و یا از طریق شماره تماس ۰۹۶۳۸۰ با پلیس فتا در‌ میان بگذارند.

پایان پیام/


✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]