تحویل ۷ هزار واحد مسکن مهر پردیس به سال آینده موکول شد
تحویل ۷ هزار واحد مسکن مهر پردیس به سال آینده موکول شد

سرپرست شرکت عمران پردیس گفت: ۱۳ هزار واحد با پیشرفت بالای ۵۰ درصد، تا پایان سال ۱۴۰۲ تحویل متقاضیان می‌شود و تکمیل و تحویل باقی پروژه‌ها که نزدیک به ۷ هزار واحد است و حدود ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند، به سال آینده موکول شد.

خلیل محبت‌خواه، سرپرست شرکت عمران پردیس در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در پردیس درخصوص وضعیت پروژه‌های مسکن مهر و درصد پیشرفت فیزیکی واحدها، اظهار کرد: تعدادی از پروژه‌ها در فازهای ۵، ۸، ۹ و ۱۱ باقی مانده بود و از ۸۴ هزار و ۱۷۲ واحد، ۲۹ هزار و ۸۲۱ واحد مسکن مهر با پیشرفت‌های حداقلی و با درصدهای مختلف بلاتکلیف بود.

وی گفت: درصد پیشرفت این پروژه‌ها از ۲۰ تا ۹۰ درصد بودند که مقرر شد با تقسیم‌بندی، واحدهای بالای ۸۰ درصد را طی یک تا دو ماه تکمیل و تحویل متقاضیان دهیم؛ همچنین حدود ۱۲ هزار و ۸۰۰ تا ۱۳ هزار واحد پیشرفت بالای ۵۰ درصد داشتند که طی برنامه‌ریز‌های صورت گرفته این تعداد تا پایان سال ۱۴۰۲ تحویل متقاضیان خواهد شد.

سرپرست شرکت عمران پردیس ادامه داد: باقی پروژه‌ها که نزدیک به ۷ هزار واحد را شامل می‌شود، حدود ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند که تکمیل و تحویل آن‌ها به سال آینده موکول شد.

محبت‌خواه اضافه کرد: تمام تلاش‌ها و اقدامات درصورتی منجر به تحویل واحدها می‌شود که اعتبارات لازم برای تکمیل پروژه‌ها در اختیار پیمانکاران قرار گیرد که خوشبختانه تا به امروز این اتفاق رخ داده و بیش از ۱۰ هزار واحد بصورت واقعی آماده تحویل است.

پیمانکار فاز ۱۱ پردیس به دلیل عدم تعهدات خلع ید شد

وی یادآور شد: فاز ۱۱ یکی از بحران‌های سال‌های اخیر شرکت عمران و وزارت راه و شهرسازی بود زیرا شرکت کوزو با وجود تعهد برای رفع مشکلات اما فعالیت‌های خود را کاملا تعطیل کرده بود.

سرپرست شرکت عمران پردیس ابراز کرد: این شرکت مبالغی را دریافت کرد تا پروژه‌ها را فعال و در زمان مورد تفاهم تحویل دهد، اما این تفاهم‌ها و تعهد‌ها منجر به نتیجه نشد و فاز ۱۱ مسکن مهر، با بیشترین واحد باقی‌مانده غیرفعال شد.

محبت‌خواه تصریح کرد: با ورود به مسائل و مشکلات فاز ۱۱ و با توجه به اینکه چندین هزار متقاضی در انتظار تحویل واحدهایشان بودند، تصمیمات جدی در این خصوص گرفته شد و قرارداد پیمانکار این فاز خلع ید شد.

وی افزود: امروز بیش از یک هزار نفر در زون‌های مختلف فاز ۱۱ در حوزه آماده‌سازی، ساخت‌وساز، پلت‌فرم‌ها، آسانسور و غیره مشغول به کار هستند و خوشبختانه پس از خلع ید کوزو، بار سنگینی که بر روی مساکن مهر گذاشته بودند، تعیین تکلیف شده است.

سرپرست شرکت عمران پردیس ادامه داد: اخذ فسخ مشترکات و غیره که کاری زمان‌بر بود انجام شد و پیمانکاران خوش‌نام و فنی مورد تائید، طبق ضوابط و مقررات انتخاب شدند و با توجه به توانایی آن‌ها تعداد متغیری از ۴ تا ۱۰ بلوک‌ را برای تکمیل در اختیارشان قرار دادیم.

محبت‌خواه اضافه کرد: طی ماه اخیر پیمانکاران با فعالیت شبانه‌روزی درحال تکمیل واحدها هستند و این اقدامات باعث دلگرم شدن متقاضیان مسکن مهر این فاز شده که سال‌ها در انتظار دریافت واحدهایشان بوده و از وعده‌های مختلف خسته شده بودند.

 

تحویل ۷ هزار واحد مسکن مهر پردیس به سال آینده موکول شد

 

پایان بحران در فاز ۱۱ پردیس

وی با اشاره به اینکه این پروژه‌ها از سال ۹۰ آغاز شده و مسؤولان باید خود را به جای مردم بگذارند، گفت: با تکمیل هر بلوک در فاز ۱۱ منتظر افتتاح نمی‌مانیم و طی فراخوان به مالکان پروسه تحویل را آغاز می‌کنیم تا با سلیقه خود معماری‌ و چیدمان واحدهای خود را انجام دهند و بحران در فاز ۱۱ از بین رفته است.

سرپرست شرکت عمران پردیس در خصوص اینکه تاخیر در تکمیل واحدها باعث ضرر‌های بسیار زیادی به متقاضیان شده است و آیا شکایتی از پیمانکار سابق صورت گرفته یا خیر، بیان کرد: دو مسیر برای اقاله و خلع ید پیمانکار سابق صورت گرفته که ابتدا مسیر حقوقی و قضایی و سپس مسیر فنی و اجرایی طی شد.

محبت‌خواه تصریح کرد: در حوزه فنی و اجرایی فعالیت درحال انجام و بلوک به بلوک درحال اتمام است و مسیر قانونی نیز همزمان درحال انجام است؛ قطعا تمام قصورکنندگان در این حوزه باید پاسخگو باشند که شامل پیمانکار، عوامل اجرایی و غیره می‌شود.

پروژه‌های اقاله شده مقاوم‌سازی می‌شوند

وی با بیان اینکه به غیر از اقاله قرارداد شرکت کوزو باقی خلع ید در ادوار گذشته صورت گرفته است، تاکید کرد: با اقاله پیمانکار قدیم و حضور سازنده جدید با وضعیتی عجیب مواجه شدیم، که باید ساختمان مقاوم‌سازی شود و استحکام بنا را در گام اول انجام دهیم.

سرپرست شرکت عمران پردیس ادامه داد: ما تا به امروز ۲۱ پیمانکار را تعیین تکلیف کرده‌ایم و از این تعداد با برگزاری مناقصاتی پیمانکاران فعال و خوشنام از لحاظ فنی و مالی را جایگزین کرده و پروژه‌ها فعال شده‌اند.

هر پیمانکاری کم‌کاری کند، برخورد می‌شود

محبت‌خواه با بیان اینکه پروسه اقاله برخی پیمانکاران نیاز به حکم قضایی داشت و به همین دلیل زمان زیادی صرف این جا‌به‌جایی شده است، تشریح کرد: به پیمانکاران جدید و قدیم اعلام کردیم که هر شرکتی با کوچکترین کم‌کاری و ایجاد وقفه در تکمیل مساکن مهر، قطعا کنار گذاشته خواهند شد و مطابق با بررسی‌هایی که انجام خواهیم داد خسارت مالی که به پروژه وارد شده را دریافت می‌کنیم و برخوردهای لازم را در حوزه‌های مختلف با این افراد خواهیم داشت.

وی خاطرنشان کرد: دیگر زمانی نیست که پیمانکار برای شرکت عمران و به نوعی برای مردم تعیین تکلیف کند و راه را به ما نشان دهد، زیرا وظیفه اصلی آن‌ها این است که طبق قرارداد فعالیت‌های خود را به سرعت انجام دهند چون در قبال این کار هزینه دریافت می‌کنند.

پایان پیام/۶۷۰۱۶


✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]