۸۲ هکتار از اراضی «بازارک» به محدوده شهر رباط‌کریم الحاق شد
۸۲ هکتار از اراضی «بازارک» به محدوده شهر رباط‌کریم الحاق شد

روابط عمومی فرمانداری شهرستان رباط‌کریم از الحاق ۸۲ هکتار از اراضی موسوم به بازارک به محدوده شهر رباط‌کریم خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از رباط‌کریم، روابط عمومی فرمانداری شهرستان رباط‌کریم از مصوبه شورای‌ عالی شهرسازی و معماری ایران و ابلاغ آن به استانداری تهران مبنی بر الحاق ۸۲ هکتار از اراضی موسوم به بازارک به محدوده شهر رباط‌کریم در راستای قانون جهش تولید مسکن خبر داد. 

گفتنی است این الحاق با پیگیری‌ فرمانداری شهرستان رباط‌کریم و پس از طی مراحل قانونی و تصویب و موافقت شورای عالی معماری و شهرسازی ایران در تاریخ ۲۰ شهریور ۱۴۰۲ توسط استانداری تهران انجام شده است.

گفتنی است پیش از این مدیرکل راه و شهرسازی وقت استان تهران در خردادماه سال ۱۴۰۱ گفته بود: شورای عالی شهرسازی و معماری ایران در جلسه مورخ ۱۴۰۱/۰۳/۳۰ خود، با موضوع «الحاق اراضی به مساحت ۸۲ هکتار به محدوده شهر رباط کریم جهت تأمین اراضی مورد نیاز نهضت ملی مسکن» با نظر همه اعضا تصویب و موافقت نموده تا جهت اجرا به دستگاه‌های ذی ربط ابلاغ شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران گفته بود: اراضی ۸۲ هکتاری بازارک در منتهی الیه جنوب شهر رباط کریم واقع گردیده که در اجرای رای کمیسیون ماده ۱۲ موات تشخیص داده شده و سند مالکیت آن بنام دولت جمهوری اسلامی با نمایندگی سازمان ملی زمین و مسکن صادر گردیده سپس در راستای نهضت ملی مسکن پس از تایید کارگروه زیربنایی و شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان جهت تصویب به  شورای عالی شهرسازی و معماری ارجاع و با الحاق آن موافقت شد.

محبت‌خواه همچنین بیان کرده بود: موضوع الحاق ۸۲ هکتار از اراضی یاد شده جهت ۵۵۰۰ واحد مسکونی با جمعیت پذیری ۱۸۸۶۵ نفر دراجرای قانون جهش تولید مسکن احداث خواهد شد.

انتهای پیام/


✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]