لوله فاضلاب ۹۰۰ میلی متری شکسته شده در اتوبان آزادگان تعمیر شد
لوله فاضلاب ۹۰۰ میلی متری شکسته شده در اتوبان آزادگان تعمیر شد

معاون بهره برداری و توسعه فاضلاب آبفا منطقه ۶ تهران از تعمیر لوله ۹۰۰ میلی متری اتوبان آزادگان و مهار دامنه حادثه در این منطقه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از ری، مرتضی براری معاون بهره برداری و توسعه فاضلاب آبفا منطقه ۶ تهران اظهار کرد: در روز ۲۱ شهریور ماه، عوامل اجرایی شهرداری تهران حین اجرای شمع های بتنی در محل تقاطع اتوبان آزادگان و بلوار دستواره باعث ایجاد شکستگی و انسداد لوله خط انتقال فاضلاب به قطر ۹۰۰ میلی متری بتنی شدند.

وی گفت: به دنبال این حادثه تیم‌های امدادی معاونت بهره‌برداری و توسعه فاضلاب در کوتاهترین زمان ممکن نسبت به حضور در محل حادثه و مهار پس زدگی فاضلاب اقدام کردند.

وی افزود: بعد از اجرای برش عرضی خیابان دستواره و اجرای موقت لوله ۴۰۰ میلیمتری در سطح آسفالت، عملیات پمپاژ با پمپ های ۸ اینچ و هیدروپمپ انجام شد و فاضلاب از طریق این خط موقت وارد منهول خیابان دستواره شد.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به زمانبر بودن عملیات اجرای خط جایگزین و بالا بودن هزینه های پمپاژ و ریسک های نشست زمین، تصمیم بر اجرای خط ۶۰۰ میلیمتری روی خط ۹۰۰ میلیمتری بتنی شد تا دبی فاضلاب محدوده فوق جمع آوری شود و با اجرای ۳۰ متر لوله گذاری خط ۶۰۰ میلیمتری پلی اتیلن و اجرای منهول پلی اتیلن ۱۸۰۰ میلیمتری، فاضلاب این خط جمع آوری و از مسیر اصلی هدایت شد.

وی در پایان گفت : طرح نهایی جا به جایی خط اصلی حادثه دیده توسط شرکت فاضلاب تهران و به طول ۴۲۰ متر در دست اقدام می باشد که ظرف ۲ ماه آینده به اتمام خواهد رسید. خط انتقال فوق یکی از خطوط اصلی انتقال فاضلاب در محدوده خدماتی آبفای منطقه شش بوده و حدود ۱۱ هزار و ۲۰۰ اشتراک را تحت پوشش قرار می دهد.

پایان پیام/


✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]