یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
گروه : طلا و ارز
پ
  • شناسه خبر: 26512
  • 18 سپتامبر 2023 - 14:12
  • 143 بازدید
  • ۰ دیدگاه

تکلیف قیمت دلار به آخر شهریور رسید

تکلیف قیمت دلار به آخر شهریور رسید
تکلیف قیمت دلار به آخر شهریور رسید

اکوایران، گروهی از معامله‌گران معتقدند بازار داخلی تا آخر شهریور باید تکلیفش مشخص شود و امکان شروع نوسانات جدید صعودی دارد در غیر این‌صورت می‌تواند مجدد چند ماهی رنج بزند.

به گزارش اکوایران، در ابتدای معاملات روز یکشنبه قیمت دلار هرات و سلیمانیه کاهشی شدند اما دلار تهران استقامت کرد. قیمت دلار هرات در روز یکشنبه ۴۹ هزار و ۶۰۰ تومان شروع به کار کرد و در نیمه اول معاملات بین ۴۹ هزار و ۵۰۰ تومان تا ۴۹ هزار و ۷۰۰ تومان نوسان داد. بازار ارز هرات در پشت خط یکشنبه به کاهش خود ادامه داد و به نزدیکی مرز حمایت ۴۹ هزار و ۴۰۰ تومان رسید.

معامله‌گران پیش‌بینی می‌کنند اگر قیمت دلار امروز این مرز حمایت را از دست بدهد با کاهش بیشتر به مرز حمایت ۴۹ هزار و ۲۰۰ تومان می‌رسد. از نظر آن‌ها در صورت از دست رفتن این سطح حمایتی قیمت دلار با فشار فروش می‌تواند کانال ۴۹ هزار تومان را از دست بدهد. اما اگر در روز دوشنبه قیمت دلار بالای مرز حمایتی ۴۹ هزار و ۴۰۰ تومان تثبیت دهد نرخ مقاومت ۴۹ هزار و ۶۰۰ تومان را پیش‌رو دارد.

از نظر تکنیکال‌کاران اگر تبادل زندانیان در روز دوشنبه اتفاق بیفتد، قیمت دلار می‌تواند با کاهش هزار تومانی تا مرز ۴۸ هزار و ۵۰۰ تومان پایین بیاید. اگر قیمت دلار در زیر این سطح قیمتی تثبیت شود، حمایت بعدی ۴۸ هزار و ۳۰۰ تومان خواهد بود. حمایت ۴۸ هزار و ۳۰۰ تومان عددی است که قیمت دلار با اولین خبرهای تبادل زندانیان آمریکا تا آن‌جا ریزش داشت و در ادامه از این مرز حمایت شد به ۵۰ هزار تومان رسید. بازار ارز با به انجام رسیدن تبادل زندانیان می‌تواند این مرز را تست بزند.

به عقیده فنی‌ها اگر در بازار دوشنبه اخبار منفی باشد و تبادل زندانیان شکل نگیرد دلار هرات می‌تواند به بالای مرز مقاومت ۴۹ هزار و ۸۵۰ تومان برود. از نظر آن‌ها در صورت تثبیت بالای این مرز می‌توان گفت قیمت دلار به روند صعود برگشته است.

همچنین معامله‌گران در روز دوشنبه منتظر سفر رئیسی به نیویورک و سخنرانی رئیس جمهور هستند. به عقیده معامله‌گران اگر نتیجه سفر مثبت نباشد می‌تواند بازار را نوسانی کند. بازار ارز ۱۰ روز پس از سفر سال پیش رئیسی ۱۵۰۰ تومان افزایش را تجربه کرد.

گروهی از معامله‌گران معتقدند بازار داخلی تا آخر شهریور باید تکلیفش مشخص شود و امکان شروع نوسانات جدید صعودی دارد در غیر این‌صورت می‌تواند مجدد چند ماهی رنج بزند.

در مجموع معامله‌گران بر این باور هستند با تبادل زندانیان و آزادسازی منابع ارز ایران، دست بازارساز در کنترل بازار باز می‌شود. همچنین به گفته آن‌ها افزایش قیمت نفت جهانی توانایی بازارساز را دو چندان خواهد کرد.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]
بازار سکه در انتظار گروسی/  کف ترازوی کاهشی‌ها سنگین‌تر است؟ 05 مه 2024

بازار سکه در انتظار گروسی/ کف ترازوی کاهشی‌ها سنگین‌تر است؟

اکوایران: سکه‌بازان می‌گویند در روز جاری مرز ۴۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان برای سکه مهم است و در صورتی که آن را حفظ کند، احتمال ورود این فلز گران‌بهای داخلی به کانال ۴۲ میلیون تومان وجود دارد.

بازار آماده تست کف جدید دلار در سال ۱۴۰۳ 05 مه 2024

بازار آماده تست کف جدید دلار در سال ۱۴۰۳

به عقیده تحلیلگران فنی، گارد بازار همچنان نزولی است و قیمت دلار با اصلاح می‌تواند وارد دامنه ۵۰ هزار تومان شود. حالا سوال این است که کف جدید قیمت دلار کجاست؟

05 مه 2024

الگوی سال گذشته دلار در ۱۴۰۳ تکرار می‌شود؟

اما آیا این ثبات در سال ۱۴۰۳ نیز می تواند وجود داشته باشد؟ داوود سوری، اقتصاددان، معتقد است که تکرار ثبات سال گذشته با چالش هایی در سال جاری مواجه خواهد بود. او دلیل اصلی افزایش قیمت دلار را تورم می‌داند و می‌گوید که سیاست‌های دولت برای تزریق منابع به بازار و به تاخیر انداختن […]

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

  • 📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
    • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصادژورنال منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
    • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.