به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، تشدید منازعه میان فلسطینیان و رژیم صهیونیستی و متعاقب آن اقدام تل آویو در گسترش جنگ همه جانبه علیه مردم غزه، باعث واکنش‌های گسترده بین المللی به این موضوع شده است. در این میان، بازیگران منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای به دنبال آرام ساختن تنش‌ها هستند. به گزارش خبرگزاری […]

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، تشدید منازعه میان فلسطینیان و رژیم صهیونیستی و متعاقب آن اقدام تل آویو در گسترش جنگ همه جانبه علیه مردم غزه، باعث واکنش‌های گسترده بین المللی به این موضوع شده است. در این میان، بازیگران منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای به دنبال آرام ساختن تنش‌ها هستند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه امروز (سه شنبه) در تماسی تلفنی با ولادیمیر پوتین، همتای روس خود درباره موضوعات مختلف از جمله جنگ غزه به گفتگو پرداخت.

دفتر ریاست جمهوری ترکیه با صدور بیانیه‌ای در این باره اعلام کرد: اردوغان در این تماس تلفنی به پوتین گفت سکوت کشورهای غربی در برابر اقدامات اسراییل باعث تشدید بحران انسانی در غزه شده است.

این بیانیه می‌افزاید: توحش علیه سرزمین‌های فلسطینی در حال تشدید شده است و غیرنظامیان به طور مداوم جان خود را از دست می‌دهند. با این حال، ترکیه به تلاش‌های خود به منظور آرام سازی شرایط در خاورمیانه ادامه می‌دهد.

در بیانیه کاخ کرملین نیز درباره این تماس تلفنی آمده است: پوتین به اردوغان اعلام کرد مواضع ترکیه و روسیه درباره موضوع فلسطین یکسان است. این مواضع شامل راهکار دو دولت و تشکیل دولت مستقل فلسطینی است.

روسیه به عنوان یکی از کشورهای عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل نخستین کشوری بود که پیش نویس قطعنامه‌ای را جهت آتش بس در نوار غزه مطرح ساخت. با این حال، آمریکا و کشورهای غربی به دلیل این که این قطعنامه حق اسراییل برای دفاع از خود را به رسمیت نشناخته و صحبتی از محکومیت حماس در آن مطرح نشده است، رد کردند.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]