شبکه خبری بلومبرگ به‌نقل از گروه اپراتورهای ذخیره‌سازی گاز آلمان موسوم به “اینس” INES گزارش داد که این کشور در سال‌های آینده با کمبود گاز مواجه خواهد شد، مگر اینکه زیرساخت‌های بیشتری را برای ذخیره این سوخت ایجاد کند.

شبکه خبری بلومبرگ روز پنجشنبه به نقل از گروه اپراتورهای ذخیره‌سازی گاز آلمان موسوم به “اینس” INES گزارش داد که این کشور در سال‌های آینده با کمبود گاز مواجه خواهد شد، مگر اینکه زیرساخت‌های بیشتری را برای ذخیره این سوخت ایجاد کند.

به‌گفته این گروه، بزرگترین اقتصاد اتحادیه اروپا یعنی آلمان ممکن است در طول فصل سرد، زمانی که ذخیره‌سازی به‌طور معمول استفاده می‌شود، با کمبود مواجه شود.

این گروه در ادامه افزود: اگرچه ذخایر گاز در زمان حاضر رو به افزایش و تقریباً ۹۰٪ پر هستند، یک زمستان سرد هنوز هم می‌تواند تهدیدی برای امنیت انرژی آلمان باشد.

سباستین بلشکه، رئیس “اینس” دراین‌باره گفت: خطر کمبود گاز در طول دماهای سرد همچنان وجود دارد و تا زمستان ۲۰۲۷ ـ ۲۰۲۶ ما را همراهی خواهد کرد، مگر اینکه اقدامات زیرساختی بیشتری انجام شود.

به‌گفته این گروه، اگر زمستان پیشِ‌رو سرد باشد، گاز ذخیره‌سازی‌شده ممکن است تا پایان ژانویه ۲۰۲۴ تمام شود.

اینس پیشنهاد کرد که مطمئن‌ترین راه برای جلوگیری از بحران، نصب پایانه‌های گاز طبیعی مایع (LNG) اضافی، افزایش ظرفیت ذخیره‌سازی و نصب اتصالات خط لوله است.

آلمان که تا قبل از سال ۲۰۲۲ برای ۴۰ درصد از تقاضای گاز خود به روسیه متکی بود، یکی از کشورهایی است که از کاهش واردات انرژی از روسیه در سال گذشته میلادی به‌شدت آسیب دیده است.

پس از آن که اتحادیه اروپا در واکنش به جنگ اوکراین، مسکو را تحریم کرد، واردات گاز این اتحادیه از روسیه ابتدا به‌طور قابل‌توجهی کاهش یافت و بعد به‌طور کامل متوقف شد.

آلمان به‌لطف آب‌وهوای معتدل زمستانی و تلاش‌های خود برای کاهش مصرف سوخت و ساخت پایانه‌های ال‌ان‌جی موفق به افزایش ظرفیت ذخیره‌سازی گاز شده است.

با این حال، با نزدیک شدن به فصل سرما، هشدارها درباره یک بحران احتمالی جدید گاز ادامه دارد.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]