شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
پ
  • شناسه خبر: 40555
  • 06 نوامبر 2023 - 20:11
  • 160 بازدید
  • ۰ دیدگاه

عربستان و روسیه قیمت نفت را بالا بردند!

عربستان و روسیه قیمت نفت را بالا بردند!
عربستان و روسیه قیمت نفت را بالا بردند!

اکوایران: عربستان سعودی و روسیه مجددا تأکید کردند که به روند کاهش عرضه نفت خام تا پایان سال جاری میلادی ادامه خواهند داد و این خبر با افزایش قیمت نفت همراه شده است.

به گزارش اکوایران، پس از آنکه قیمت‌های آتی نفت برنت و وست تگزاس اینترمدیت هر کدام با کاهش حدود ۶ درصدی در هفته منتهی به ۱۲ آبان همراه شدند، قیمت نفت طی امروز افزایش یافت.

به نوشته رویترز، این افزایش قیمت پس از آن اتفاق افتاد که عربستان سعودی و روسیه به عنوان صادرکنندگان بزرگ نفت خام در جهان مجددا تأکید کردند که کاهش داوطلبانه عرضه نفت را تا پایان سال جاری میلادی ادامه خواهند داد؛ خبری که قیمت نفت را با رشد یک درصدی همراه کرد.

قیمت آتی نفت برنت با رشد ۱/۲۱ درصدی به ۸۵ دلار و ۹۲ سِنت به ازای هر بشکه افزایش پیدا کرد،‌ در حالیکه نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با افزایش ۱/۳۳ درصدی به ۸۱ دلار و ۵۸ سِنت به ازای هر بشکه رسید.

عربستان سعودی تأیید کرده که این کشور به کاهش داوطلبانه یک میلیون بشکه در روز ادامه خواهد داد تا سطح تولید نفت را در حدود ۹  میلیون بشکه در روز نگه دارد.

روسیه نیز تأکید کرده که به کاهش داوطلبانه ۳۰۰ هزار بشکه در روز از نفت خام و فراورده‌های نفتی صادراتی خود تا پایان ماه دسامبر ادامه می‌دهد.

کارشناسان اعلام کرده‌اند به دلیل اینکه میزان عرضه نفت در سه ماهه نخست سال ۲۰۲۴ از تقاضا بیشتر خواهد بود، این احتمال وجود دارد که عربستان و روسیه برای توازن بخشیدن به بازار،‌ به سیاست کاهش صادرات نفت خام ادامه دهند.

اما این افزایش قیمت ممکن است با کاهش تولید نفت خام در پالایشگاه‌های چین ادامه نداشته باشد. از عوامل کاهش تولید نفت خام در چین می‌توان به کاهش سود و فرصت‌های صادراتی محدود تا پایان سال جاری میلادی اشاره کرد.

یکی از کارشناسان به نام «تاماس وارگا» به رویترز اعلام کرده:‌ «واکنش به تصمیم عربستان و روسیه برای ادامه کاهش عرضه نفت تا پایان دسامبر تا اندازه‌ای تحت تأثیر کاهش مورد انتظار از تولید نفت در پالایشگاه‌های چین طی ماه جاری میلادی قرار گرفته است».

 

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]
رکوردشکنی صادرات نفت خام روسیه در سال ۲۰۲۴ 09 آوریل 2024

رکوردشکنی صادرات نفت خام روسیه در سال ۲۰۲۴

اکوایران: آمارها حاکی از آن است که میزان صادرات نفت خام روسیه در سال جاری میلادی با رشد همراه شده و به بالاترین سطح خود در این سال رسیده است.

تغییر غافلگیرکننده در رشد اقتصادی امارات؛ پای نفت در میان است 09 آوریل 2024

تغییر غافلگیرکننده در رشد اقتصادی امارات؛ پای نفت در میان است

اکوایران: امارات متحده عربی پیش‌بینی کرده رشد اقتصادی این کشور در سال ۲۰۲۴ بسیار کمتر از تخمین‌های مربوطه در ماه دسامبر خواهد بود. دلیل این اتفاق به توافق اوپک پلاس برمی‌گردد که کشورهای عضو را به تولید کمتر نفت مجبور کرده است.

نمودار روز: میانگین مصرف بنزین در ایام نوروز در یک دهه چقدر بوده است؟ 09 آوریل 2024

نمودار روز: میانگین مصرف بنزین در ایام نوروز در یک دهه چقدر بوده است؟

براساس اطلاعات منتشر شده توسط شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران، در ایام تعطیلات نوروز در سال جاری به طور میانگین روزانه ۱۲۰٫۸ میلیون لیتر بنزین در سطح کشور مصرف شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶ درصد افزایش داشته است.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

  • 📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
    • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصادژورنال منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
    • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.