آغاز بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه دماوند و فیروزکوه
آغاز بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه دماوند و فیروزکوه

رئیس حوزه انتخابیه شهرستانهای دماوند و فیروزکوه از آغاز بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه دماوند و فیروزکوه خبر داد و گفت: نتیجه بررسی‌ها ۱۸ آبان اعلام می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از دماوند، رضا طاهرخانی، رئیس حوزه انتخابیه شهرستانهای دماوند و فیروزکوه ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: اکنون وارد مرحله بررسی صلاحیت‌ها داوطلبین مجلس شورای اسلامی توسط هیأت اجرایی شده‌ایم و استعلام‌ها از دستگاه‌های پنج‌گانه نیز در حال انجام است.

وی افزود: نتیجه بررسی صلاحیت داوطلبان، نمایندگی مجلس شورای اسلامی در هیات اجرایی، ۱۸ آبان اعلام خواهد شد.

رئیس حوزه انتخابیه دماوند و فیروزکوه در مورد شفافیت منابع مالی تبلیغات نامزدها تصریح کرد: قانون شفافیت و تامی.ن منابع مالی از سوی مجلس شورای اسلامی در سال ۹۸ ابلاغ و در قانون جدید نیز به صورت مشخص بر آن تاکید شده است.

طاهرخانی گفت: در این راستا یک سامانه شفافیت طراحی و در اختیار نامزد‌ها قرار می‌گیرد و می‌بایست بر اساس این قانون دریافت یا واریز خود را به صورت مشخص وارد نمایند.

وی با بیان اینکه داوطلبین باید یک حسابدار را معرفی کنند، تصریح کرد: در واقع نامزدها موظفند که تمامی مبالغ خرج شده خود در زمینه انتخابات را به صورت دقیق ثبت کرده و این اطلاعات مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

فرماندار شهرستان دماوند اضافه کرد: در قانون شفافیت سقفی برای تبلیغات لحاظ می‌شود به این صورت که برای هر حوزه انتخابیه سقفی تعریف شده و به تایید شورای نگهبان می‌رسد که این سقف نیز بر اساس جمعیت، تعداد کرسی‌ها و عواملی از این دست تعیین‌ خواهد شد و امیدواریم این شفافیت به سلامت انتخابات کمک کند.

پایان پیام/۶۷۰۱۵/


✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]