مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای تولید لاستیک در اسلامشهر افتتاح شد
مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای تولید لاستیک در اسلامشهر افتتاح شد

مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای جوار کارگاهی شرکت تولیدی لاستیک با هدف ارائه گواهینامه فنی و حرفه‌ای به کارگران و همچنین بهبود تولید و رونق اقتصادی و افزایش بهره‌وری پس از گذراندن دوره های ضمن کار و بازآموزی افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اسلامشهر، آیین افتتاح مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای جوار کارگاهی شرکت تولیدی لاستیک عصر امروز در بخش چهاردانگه شهرستان اسلامشهر به منظور ارائه گواهینامه حضور دوره یا گواهینامه بین المللی فنی و حرفه‌ای به کارگران پس از گذراندن دوره های ضمن کار و بازآموزی با حضور مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان تهران، مدیرعامل شرکت لاستیک البرز، معاون برنامه‌ریزی فرمانداری اسلامشهر و مدیران مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای ۱۴ و ۱۵ شهرستان اسلامشهر برگزار شد.

سیدعلی حسینی مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان تهران در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای عرصه کار و کارگری اظهار کرد: امروز حوزه توانمندسازی منابع انسانی یکی از مهم‌ترین نشانه‌های رشد و توسعه مجموعه‌های تولیدی بوده و حوزه مهارت نیروی انسانی خصوصاً در عرصه تولید و صنعت از مهم‌ترین بخش‌های سازمان فنی و حرفه‌ای است.

وی گفت: بر اساس استاندارد هر ۵ سال یک‌بار باید مهارت نیروی کار تجدید شود و افتتاح مرکز مهارت‌آموزی جوار کارگاهی در این شرکت تولیدی، هوشمندی و ذکاوت تصمیم گیران این واحد صنعتی را می‌رساند که علی‌رغم مشکلات عدیده‌ای که با آن‌ها دست‌وپنجه نرم می‌کنند به دنبال ارتقاء و کسب مهارت کارکنان خود هستند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان تهران با اشاره به اینکه استان تهران ظرفیت‌های بسیاری در حوزه صنعت دارد افزود: با استفاده از تمامی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های موجود تلاش می‌کنیم که رسالت اصلی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای را با مهارت‌آموزی به افراد جویای کار فاقد مهارت برای ایجاد شغل و ارتقای مهارت شاغلین در صنایع و کارخانه‌های دنبال کرده و با ایجاد مراکز جوار و بین کارگاهی با رویکرد ارتقاء کمی و کیفی در مسیر بهبود مستمر گام برداریم.

حسینی در ادامه فراگیری آموزش‎های مهارتی در سطوح مختلف را بسیار حائز اهمیت دانست و تصریح کرد: ارتقاء مهارت شاغلین در صنایع و صنوف مختلف موجب بهبود تولید و رونق اقتصادی و افزایش بهره‌وری می‌شود.

وی بیان کرد: توجه به آموزش‌های مهارتی و توسعه بیش از پیش این آموزش‌ها در صنایع و صنوف زمینه‌ساز تربیت نیروی متخصص و کارآمد و در نتیجه موجب افزایش کیفیت تولید در بنگاه‌های اقتصادی می‌شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان تهران با تأکید بر اینکه معتقدم بزرگترین بسیجیان این روزهای کشور، فعالین حوزه تولید هستند خاطرنشان کرد: ضمن تقدیر از فرمانداری شهرستان اسلامشهر و مدیر اداره صنعت معدن و تجارت و مرکز فنی حرفه‌ای ۱۴ و ۱۵ فعال در این شهرستان از مسئولان مربوطه می‌خواهم با همکاری خود بستر فعالیت مجموعه فنی و حرفه‌ای در این منطقه را فراهم و گسترده‌تر کنند.

قابل ذکر است کارگران در مرکز مهارت آموزی جوار کارگاهی شرکت لاستیک البرز پس از گذراندن دوره های ضمن کار بازآموزی کارکنان، گواهینامه حضور دوره و یا گواهینامه بین المللی فنی و حرفه‌ای دریافت می‌کنند.

پایان پیام/۶۷۰۲۱


✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]