۲ ایستگاه آتش‌نشانی باید در بومهن ساخته شود
۲ ایستگاه آتش‌نشانی باید در بومهن ساخته شود

فرماندار شهرستان پردیس گفت: ۲ ایستگاه آتش‌نشانی جدید باید در شهر بومهن احداث شود که یک ایستگاه در مناطق با تراکم بالا و یک ایستگاه کوچک برای ورود به محلاتی با عرض کم باشد.

به گزارش خبرگزاری فارس از پردیس پیش از ظهر امروز مراسم تجلیل از آتش‌نشانان شهرداری بومهن با حضور فرماندار، معاون سیاسی انتظامی، فرمانده سپاه شهرستان پردیس، شهردار و اعضای شورای شهر در مرکز آتش نشانی شماره یک این شهر برگزار شد.

در ابتدای این مراسم علیرضا کوچکی فرمانده سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بومهن ضمن تبریک این روز اظهار کرد: طی یکسال اخیر دو ایستگاه اتش‌نشانی شهر بومهن به ۵۵۸ مورد حادثه اعزام شدند که ۹۸ مورد حریق منزل، ۵۳ مورد حریق ضایعات، ۳۶ مورد اعزام به محل تصادفات خودرو که منجر به حریق شده بودند داشتیم.

وی گفت: ۵۹ مورد حریق مراتع، ۳۸ مورد رها سازی افراد در صحنه تصادف، ۶۱ مورد حبس شدن در آسانسور، ۷۲ مورد نیز ایستگاه ها به شهرهای همجوار برای امدادرسانی اعزام شدند.

فرمانده سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بومهن با بیان اینکه ۷ مورد خودکشی در طی یکسال در شهر بومهن اتفاق افتاده که شاهد ۲ تا ۳ درصد افزایش هستیم، ابراز کرد: ۱۴ مورد اعزام برای آوراربرداری و ۴۲ مورد نجات حیوانات از دیگر آمار یکسال اخیر است که طی این سال ۱۷ مصدوم و متاسفانه ۵ فوتی را در عملیات‌های اعزامی داشتیم.

کوچکی بیان کرد: در راستای ایمنی ساختمان ها و اماکن در مبحث سوم ساختمان تعداد ۱۴۷ مورد عدم خلاف
پروانه ساختمانی، ۱۱۳ مورد پایان کار، ۹۹ مورد دستور العمل ایمنی و درکل ۴۹۷ پرونده تشکیل شده در طی ماه‌های اخیر داشتیم.

وی تاکید کرد:  یک دستگاه خودروی نجات با هزینه ۵۰ میلیارد تومان با تجهیزات کامل برای ایستگاه اتش‌نشانی پردیس تدارک دیده شده که طی ماه اخیر به ناوگان آتش‌نشانی بومهن اضافه شده‌اند.

۲ ایستگاه آتش‌نشانی باید در بومهن ساخته شود

محسن قضاتلو فرماندار شهرستان پردیس نیز ضمن تبریک روز آتش نشان، اظهار کرد: شهردار و اعضای شورای شهر به سرعت در حوزه های ورزشی، آموزش و باز آموزش را برای یادآوری دوره ها ورود کرده و برای تجهیز ماشین آلات آتش نشانی اقدام کنند.

وی گفت: ۲ ایستگاه برای شهر بومهن بسیار کم است و باید یک ایستگاه در مناطق با تراکم بالا و یک ایستگاه کوچک برای ورود به محلاتی با عرض کم احداث شود.

فرماندار پردیس افزود: باید به معیشت آتش نشانان دقت بیشتری داشته باشیم و هیچگاه اضافه کار آتش نشانان کم نشود زیرا ایم افراد انگیزه الهی دارند و ما میبایست مباحث مادی آنها را تامین کنیم تا بتوانیم شهرستانی کم حادثه داشته و حوادث با حضور شما ختم بخیر شود.

2 ایستگاه آتش‌نشانی باید در بومهن ساخته شود

 

آتش‌نشانی شغلی با مظلومیت بالا است

در ادامه سرهنگ ابراهیم گرمابدری فرمانده سپاه ناحیه علی‌ابن موسی الرضا(ع) شهرستان پردیس ضمن تبریک روز آتش نشان، اظهار کرد: خوشحالی ما این است که افراد حاضر در این سازمان آمادگی کامل خود را برای حضور در عملیات‌ها حفظ میکنند و این آمادگی در خون ایرانی ها بوده و حصر آبادان نمونه کوچکی از آن را مشاهده کردیم.

وی گفت: زمانیکه امام راحل اعلام کردند باید حصر آبادان شکسته شود عملیات ثامن ائمه آغاز شد و در ۵ مهر بمباران هوایی بعثی‌ها پالایشگاه نفت این شهر را طعمه حریق کرد.

فرمانده سپاه پردیس افزود: در آن برهه با تانکر آب را به آتش‌نشانان می رساندند و مردم نیز به کمکشان آمدند اما در میان اطفاء حریق رژیم بعث عراق باز هم این منطقه را بمباران کرد که منجر به شهادت  ۱۷ آتش‌نشان شد.

گرمابدری ادامه داد: مظلومیتی بالا در شغل آتش نشانی است و با روزی یک و نیم ماموریت طی سال اخیر نشان از فعالیت بالای این دلاورمردان دارد که دل به آتش میزنند تا از مال و جان شهروندان حراست کنند.

وی اضافه کرد: در سال ۹۵ آتش سوزی پلاسکو باعث شهادت ۱۶ نفر از همکاران شما شد که فداکارانه به دل آتش زدند و در این منطقه نیز تا کنون همکاران شما در این راه مجروح و جانباز شدند که قابل تقدیر است.

لازم به ذکر است در پایان این مراسم با حضور مسوولان با اهدای لوح و هدایایی از زحمات یکساله آتش‌نشانان تقدیر شد.

پایان پیام/۶۷۰۱۶/


✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]