تاکید بر وحدت و همدلی تا انتقاد از کمبود معلم در نماز جمعه‌های امروز کشور
تاکید بر وحدت و همدلی تا انتقاد از کمبود معلم در نماز جمعه‌های امروز کشور

ائمه جمعه سراسر کشور امروز چهاردهم مهرماه با گرامیداشت ایام ولادت رسول اکرم (ص) و هفته وحدت، ضمن دعوت همگان به همدلی، به تحلیل مسائل روز کشور پرداختند که در ادامه به مرور اهم خطبه های ایراد شده می پردازیم.

خبرگزاری فارس، سردبیری استان‌ها؛ ائمه جمعه سراسر کشور امروز جمعه به ایراد خطبه‌های نماز جمعه پرداختند که در ادامه به برخی از سخنان آنان اشاره می‌شود.

قم| آیت‌الله سعیدی: رمز تمام گرفتاری‌های کشورهای اسلامی اختلاف کلمه است

آیت‌الله سید محمد سعیدی، امام‌جمعه قم در خطبه‌های نمازجمعه این هفته قم( ۱۴ مهرماه) که در مصلای قدس برگزار شد، با تأکید بر اینکه امام خمینی (ره) وحدت را رمز پیروزی دانستند، اظهار کرد: امام خمینی(ره) به مسلمانان عالم اعلام کردند که رمز تمام گرفتاری‌های کشورهای اسلامی اختلاف کلمه و عدم هماهنگی و رمز پیروزی آنان وحدت کلمه و ایجاد هماهنگی است و ایشان با صراحت حکم شرعی دادند که واجب است بر مسلمین که با هم باشند.

وی گفت: اختلاف‌افکنی همیشه ریشه در درون ندارد؛ بلکه دشمنان و مخالفان یک امت مترصد فرصتی هستند که اختلاف افکنند و سود ببرند، دشمنان اسلام، مستکبران، صهیونیست‌ها و مرتجعین هستند که از آن‌ها به اسلام آمریکایی و انگلیسی یاد شده و مهم‌ترین خط عملیاتی خود را ایجاد تفرقه بین مسلمین و دوقطبی کردن جهان اسلام و نابودکردن راهبرد وحدت قرار داده‌اند.

امام‌جمعه قم تأکید کرد: ما با رهبری مقام معظم رهبری و مردم هوشیار با حفظ و تداوم ارتباط با کشورهای منطقه به‌خصوص کشورهای اسلامی دست متجاوزان را قطع و تلاش خواهیم کرد جهان اسلام را برای ظهور امام‌زمان (عج) آماده کنیم.
 

تاکید بر وحدت و همدلی تا انتقاد از کمبود معلم در نماز جمعه‌های امروز کشور

آذربایجان شرقی| حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم از کمبود معلم در کشور انتقاد کرد

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، امام جمعه تبریز نیز امروز با اشاره به کمبود معلم در دستگاه تعلیم و تربیت، گفت: به بنده خبر می‌دهند که در آموزش پرورش کمبود معلم است؛ طبق برخی گزارش‌ها مدارس با کمبود شدید معلم مواجه شده است و این گزارش از کمبود چند ۱۰ هزار نفری در ارتباط با معلمین در سطح کشور حکایت دارد.

وی ادامه داد: آموزش و پرورش از منظر رهبری رکن اصلی تحول در آینده کشور است ولی به خاطر کم اعتنایی به این دستگاه ما شاهد شرایط سخت در این مجموعه هستیم؛ البته این وضعیت مختص مسؤول دیروز و امروز نیست بلکه در طول سال‌های گذشته کوتاهی شده است.

خطیب نماز جمعه تبریز همچنین با اشاره به دیدار رهبر معظم انقلاب با میهمانان کنفرانس وحدت و مسؤولان نظام در سالروز ولادت پیامبر اکرم(ص) و سفرای کشورهای اسلامی، گفت: ایشان در این دیدار فرمودند که رژیم غاصب رفتنی است و دولت‌هایی که سراغ قمار عادی‌سازی رفتند باید بدانند که به قول اروپایی دارند روی اسب بازنده شرط بندی می‌کنند.

وی متذکر شد: رژیم غاصب صهیونیستی بی‌ثبات‌ترین دولت در طول عمر خود را تجربه می‌کند، به طوریکه این رژیم غاصب از سال ۲۰۰۶ در هیچ جنگی پیروز نشده است و  هر روز هم شاهد شکل‌گیری تجمع اعتراضی بزرگ در داخل سرزمین اشغالی هستیم به طوریکه مقاومت هیمنه و اقتدار خود را دور تا دور رژیم صهیونیستی گسترانده است.
 

تاکید بر وحدت و همدلی تا انتقاد از کمبود معلم در نماز جمعه‌های امروز کشور

کردستان| امام جمعه موقت سنندج: وحدت و همدلی بین مردم و مسؤولان راه پیشرفت نظام مقدس اسلامی است

ماموستا سیداحسن حسینی، امام جمعه موقت سنندج نیز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته مسجد جامع شهر سنندج، ضمن تبریک هفته نیروی انتظامی اظهار کرد: نیروی انتظامی و سایر نیروهای مسلح در تامین و حفظ امنیت برای مردم نقش مهمی دارند و باید قدردان تلاش‌های آنها باشیم.

به گفته وی، وحدت و همدلی بین مردم و مسؤولان راه رسیدن به اهداف و پیشرفت در نظام مقدس اسلامی است که همه باید در این راستا اهتمام داشته باشند.
 

تاکید بر وحدت و همدلی تا انتقاد از کمبود معلم در نماز جمعه‌های امروز کشور

آذربایجان غربی| تاکید حجت الاسلام قریشی بر توجه به نیازهای جامعه روستاییان و عشایر

حجت الاسلام سیدمهدی قریشی، امام جمعه ارومیه در آذربایجان غربی نیز این هفته به فعالیت‌های عشایر و روستاییان در سخنان خود اشاره کرد و گفت:بخش مهمی از جامعه استان را جامعه روستاییان تشکیل می‌دهد و بخش مهمی از امنیت غذایی مردم وابسته به این قشر است که نیاز دارد مسؤولان بیش از پیش به این قشر توجه کنند و نیازهای اساسی آن ها اعم از جاده و غیره را فراهم کنند.
 

تاکید بر وحدت و همدلی تا انتقاد از کمبود معلم در نماز جمعه‌های امروز کشور

لرستان| حجت‌الاسلام شاهرخی حل مشکلات لرستان را نیازمند توجه و اعتبارات ویژه ملی دانست

حجت‌الاسلام سید احمدرضا شاهرخی، امام جمعه خرم‌آباد با بیان اینکه لرستان طی چند دهه کاستی و مشکلات متعدد دارد و انتظار نداریم در طی ۲ سال دولت سیزدهم این مشکلات برطرف شود، گفت: اما مسؤولان کشوری و سران سه قوه و معاونت‌های آن‌ها توجه کنند که رفع این مسائل نیازمند نگاه ویژه و توزیع اعتبارات بیشتر است.

شاهرخی، وضعیت اشتغال پایدار در لرستان را مناسب ندانست و افزود: استان صنایع تعطیلی دارد که با وجود پیگیری‌ها اما هنوز به نتیجه مطلوبی نرسیدند و نیازمند توجه بیشتر است.
 

تاکید بر وحدت و همدلی تا انتقاد از کمبود معلم در نماز جمعه‌های امروز کشور

البرز| آیت‌الله حسینی همدانی: مسؤولان فضا را برای توسعه فعالیت جوانان فراهم کنند

 آیت‌الله محمدمهدی حسینی همدانی، امام جمعه کرج در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با اشاره به اینکه امروز میدان‌داری جوانان در عرصه‌های و فناوری کشور از دستاوردهای پیروزی انقلاب اسلامی است، گفت: انتظار می‌رود مسؤولان امر این فضا را برای توسعه فعالیت جوانان فراهم کنند.

وی با اشاره به دسیسه‌های دشمنان اسلام در منطقه به ویژه در جمهوری آذربایجان، افزود: دشمنان ما به خصوص رژیم رو به مرگ صهیونیستی به تبعیت از آمریکا تلاش می‌کنند روابط منطقه را دچار اختلاف کنند.

امام جمعه کرج ادامه داد: آنان در تلاش هستند تا ژئوپلتیک منطقه را دچار اختلال کنند که جمهوری اسلامی ایران اجازه چنین اقدامی به آنها نخواهد داد.
 

تاکید بر وحدت و همدلی تا انتقاد از کمبود معلم در نماز جمعه‌های امروز کشور

اصفهان| آیت الله مهدوی: مردم اصفهان خواهان آب شرب پایدار و جریان دائمی آب زاینده رود هستند

 آیت الله سید ابوالحسن مهدوی، امام جمعه موقت اصفهان در خطبه‌های نماز جمعه این هفته نیز ضمن تاکید بر اتحاد کشورهای اسلامی، افزود: تفرقه و چنددستگی به ضرر همه کشورهای اسلامی است و مقاومت در فلسطین و کل منطقه سبب محو کامل رژیم صهیونسیتی خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: مردم اصفهان به دنبال آب شرب پایدار و جریان دائمی آب زاینده رود هستند و تقاضای مردم اصفهان و کشاورزان از وزیر نیرو جریان آب در زاینده رود و رسیدن حق‌آبه کشاورزان بوده و هست، با رعایت شرایط مردم استان‌های مجاور، آب‌هایی که به دریا می‌ریزد، باید به استان منتقل شود.
 

تاکید بر وحدت و همدلی تا انتقاد از کمبود معلم در نماز جمعه‌های امروز کشور

 

سمنان| امام جمعه سمنان، ایجاد آشوب در کشور را از برنامه‌های جدی و همیشگی دشمنان نظام اسلامی دانست

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مرتضی مطیعی، امام جمعه سمنان نیز در سخنانی اظهار کرد: امروز امنیت از مؤلفه‌های مهم نظام اسلامی و کشورمان است و باید قدر آن را دانست و بدانیم که هیچ کشوری اغتشاش و آشوب را برنمی‌تابد و در همه جای جهان با عاملان ایجاد ناامنی و آشوب برخورد می‌کنند.

وی ادامه داد: ایجاد آشوب در کشورها با هر بهانه‌ای از برنامه‌های جدی و همیشگی دشمنان نظام اسلامی است و مردم باید در راستای حفظ منافع ملی و مصلحت کشورمان همواره در قبال این توطئه‌ها هوشیار باشند و با بصیرت به نقشه‌های دشمن بنگرند.
 

تاکید بر وحدت و همدلی تا انتقاد از کمبود معلم در نماز جمعه‌های امروز کشور

 

مشهد| آیت‌الله علم‌الهدی: مردم در سالگرد اغتشاشات ۱۴۰۱ دشمن را ناامید کردند

آیت‌الله سید‌احمد علم‌الهدی نیز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته مشهد در حرم مطهر رضوی به تجلیل از بصیرت انقلابی مردم در همراهی ‎نکردن با رسانه‌های معاند در سالگرد اغتشاشات ۱۴۰۱ پرداخت و خاطرنشان کرد: این نیرو در دل شما مردم به وجود آمده است. صلابت و قدرتی که امروز دارد، بر پایه غیرت دینی شما مرد و زن ایرانی است. شما این نیرو را در دل خود پرورش دادید تا نماد دین‌مداری شما باشد و همین‌طور که پشتیبان این نهاد فداکار هستید، خود نیز در میدان ایستاده‌اید. نمونه بارز این ماجرا در همین روزهای اخیر که دشمن فراخوان‌های بسیاری اعلام کرد تا آشوب‌های سال گذشته را احیا کند اما با اینکه مدارس باز شده و کلاس‌ها دوباره از دانش‌آموزان و دانشجویان میزبانی می‌کند، مردم با قاطعیت دشمن را ناامید کردند.

وی افزود: دشمن می‌خواهد دختران دانش‌آموز و دانشجوی عزیز ما را ابزار قرار دهد و بی‌حجابی را در بین مردم ترویج کند. پدر و مادرها نگذارند فرزندان دلبندشان مورد سوءاستفاده دشمن قرار بگیرند. مدارس اجازه ندهند این سرمایه‌های آینده‌ساز کشور موردتعدی فرهنگی دشمن قرار بگیرند. این مسؤولیت بر دوش همه ماست تا از دین و فرهنگ خود صیانت کنیم و آخرین نقطه امید دشمن را هم از بین ببریم.
 

تاکید بر وحدت و همدلی تا انتقاد از کمبود معلم در نماز جمعه‌های امروز کشور

قزوین| آیت‌الله عابدینی: رژیم صهیونیستی در حال غرق شدن است و هر کسی هم به آن بچسبد با او غرق خواهد شد

آیت‌الله عبدالکریم عابدینی، در خطبه‌های نماز جمعه قزوین که در مسجدالنبی (ص) برگزار شد، با بیان اینکه آتش انزجار از رژیم صهیونیستی هر سال افروخته‌تر می‌شود، اظهار کرد: انزجار جهانی و بین‌المللی علیه صهیونیست‌ها در همه جای دنیا وجود دارد، نمونه آن سخنرانی نخست‌وزیر رژیم ننگین صهیونیستی در سازمان ملل است که هیچ کس پای سخنرانی او نبود و برای صندلی‌های خالی صحبت می‌کرد، این نفرت جهانی علیه صهیونیست‌هاست، همه این موارد نشان می‌دهد دیگر چیزی از صهیونیست‌ها باقی نمانده است.

وی افزود: جای تعجب است از برخی کشورها که تازه به فکر عادی‌سازی روابط با این رژیم افتاده‌اند، این‌ها همان بدبخت‌هایی هستند که آخرتشان را به دنیای دیگران می‌فروشند، این‌ها خیلی ضرر می‌کنند، آیا در این ممالک یک تحلیل‌گر وجود ندارد که اوضاع را تحلیل کند و به آنان بگوید شرایط جهان این گونه است، اگر دنیای خود را می‌خواهید اکنون دنیای ضدّیت با رژیم صهیونیستی است، نه اینکه دنیای رفاقت با این رژیم غاصب باشد، چرا که این رژیم در حال غرق شدن است و هر کسی هم به آن بچسبد با او غرق خواهد شد.
 

تاکید بر وحدت و همدلی تا انتقاد از کمبود معلم در نماز جمعه‌های امروز کشور

فارس| آیت‌الله دژکام: امسال روز حافظ شیرازی یک روز به یاد ماندنی می‌شود

آیت‌الله لطف‌الله دژکام، در خطبه‌های امروز نماز جمعه شیراز نیز با ذکر آنکه امسال روز حافظ شیرازی یک روز به یاد ماندنی می‌شود برای اینکه در این روز فارس میزبان ریاست جمهوری حضرت آیت‌الله رئیسی خواهد بود، ادامه داد: امیدوار هستیم این سفر پر برکت رئیس جمهور همراه با خوبی باشد و مردم هم احساس کنند گوشه‌ای از مشکلاتشان حل می‌شود و مسیر اصلاح امور هر چه سریعتر پیگیری شود.
 

تاکید بر وحدت و همدلی تا انتقاد از کمبود معلم در نماز جمعه‌های امروز کشور

اهواز| حجت‌الاسلام موسوی‌فرد: اگر نهاد خانواده متزلزل شود ناهنجاری‌های اجتماعی گسترش پیدا می‌کند

حجت‌الاسلام سیدعبدالنبی موسوی‌فرد، امام جمعه اهواز نیز خانواده را مهمترین کانون انسانی دانست و گفت: تمامی ملت‌ها از مذاهب مختلف در معرض تهاجم دشمنان به نهاد خانواده قرار دارند و اگر این نهاد متزلزل شود ناهنجاری‌های اجتماعی گسترش پیدا می‌کند.

وی در ادامه با بیان اینکه حق آلایندگی خوزستان نیز پرداخت شده است، یادآور شد: ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان به عنوان حقوق عامه مردم در حق آلایندگی به این استان اختصاص یافته است و انتظار مردم این است که مطالبات آنها مورد پیگیری قرار بگیرد.

امام جمعه اهواز حل مسأله اشتغال جوانان را لازم و ضروری دانست و عنوان کرد: واحدهای صنعتی باید در راستای حمایت از اشتغال جوانان در چرخه‌ی تولید قرار بگیرند. یکسال دیگر از عمر دولت باقی نمانده است و باید مسؤولان برای تحقق خواسته‌های مردم تلاش کنند.
 

تاکید بر وحدت و همدلی تا انتقاد از کمبود معلم در نماز جمعه‌های امروز کشور

پایان پیام/


✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]