محمد دهقان معاون حقوقی رئیس جمهور گفت: اگر آمریکا تا پایان فروردین ۱۴۰۳ پاسخ ندهد، دعوای خود را در دیوان بین‌المللی دادگستری لاهه ثبت خواهیم کرد و پرونده ترور شهید سلیمانی محملی برای شکایت ما از دولت آمریکا خواهد بود.

دریافت
۴ MB

به گزارش اقتصاد آنلاین، محمد دهقان معاون حقوقی رئیس جمهور، آخرین وضعیت پیگیری پرونده ترور شهید سلیمانی را تشریح کرد و گفت:
– بابت کوتاهی‌های دولت آمریکا نسبت به پرونده ترور سردار سلیمانی و همچنین نقض کنوانسیون‌های بین‌المللی، به دولت این کشور اخطار داده ایم و این اخطار باید از طرف آنها پاسخ داده شود.
– اگر آمریکا تا پایان فروردین ۱۴۰۳ پاسخ ندهد، دعوای خود را در دیوان بین‌المللی دادگستری لاهه ثبت خواهیم کرد و پرونده ترور شهید سلیمانی محملی برای شکایت ما از دولت آمریکا خواهد بود.
– مسأله‌ای که مطرح شد، جدای از موضوع رسیدگی به جنایتی است که درباره شهید سلیمانی اتفاق افتاده است. زیرا تعدادی از افراد عامل، آمر یا مباشر و معاون جنایتی که علیه شهید سلیمانی اتفاق افتاد هستند لذا پرونده‌ای در داخل کشور تشکیل شده است و طبق قانون، در حال محاکمه شدن هستند.
– موضوعی که در معاونت حقوقی و مرکز امور حقوق بین‌المللی دنبال می‌شود، علیه دولت آمریکاست. پرونده‌ای که در دادگاه‌های داخلی دنبال می‌شود، علیه دولتمردان قبلی آمریکا و جانیانی است که در این ترور نقش داشتند.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]