پنج شنبه, ۲۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
گروه : طلا و ارز
پ
  • شناسه خبر: 43679
  • 20 نوامبر 2023 - 14:12
  • 125 بازدید
  • ۰ دیدگاه

حمایت ذاتی قیمت دلار از دست می‌رود؟

حمایت ذاتی قیمت دلار از دست می‌رود؟
حمایت ذاتی قیمت دلار از دست می‌رود؟

اکوایران: به عقیده تحلیل‌گران فنی قیمت دلار به محدوده حمایت ذاتی خودش رسیده است که محدوده حساسی است. اگر قیمت دلار امروز حمایت ۴۹ هزار و ۸۰۰ تومان را از دست بدهد نرخ می‌تواند با کاهش به کف ۴۹ هزار تومان حرکت کند.

به گزارش اکوایران، قیمت دلار هرات در روز یکشنبه ۵۰ هزار و ۴۹۰ تومان شروع به کار کرد و با شروع نرخ‌دهی درهم و کاهش در این بازار، نزولی شد. قیمت دلار در بازار ارز هرات از ساعت ۱۲ به بعد حمایت مهم ۵۰ هزار و ۳۰۰ تومان را از دست داد و با کاهش در ۵۰ هزار و ۱۰۰ تومان در معاملات روزانه بسته شد. این پایان کار کاهش نبود و قیمت دلار در پشت خط یکشنبه شب حمایت مهم دوم خود یعنی ۵۰ هزار تومان را از دست داد و در ۵۰ هزار و ۹۷۰ تومان به کار خود پایان داد. در مجموع قیمت دلار در روز یکشنبه ۵۰۰ تومان از ارزش خودش را از دست داد.

قیمت درهم امارات در ۱۳ هزار و ۸۹۰ تومان آغاز به کار کرد و با کاهش ۵۰ تومانی در ۱۳ هزار و ۸۴۰ تومان بسته شد. با این نرخ درهم، دلار ۵۰ هزار و ۷۰۰ تومان برآورد می‌شود. قیمت تتر در ۵۱ هزار و ۴۰۰ تومان شروع به کار کرد و در معاملات روزانه با کاهش تا کف ۵۱ هزار تومان پایین آورد و در این نقطه حمایت شد. اما قیمت تتر هم در معاملات شبانه یکشنبه نتوانست در مقابل کاهش مقاومت کند و با یک نزول به حوالی ۵۰ هزار و ۷۰۰ تومان رسید. قیمت دلار و تتر در روز یکشنبه یک کانال از دست دادند.

به عقیده تحلیل‌گران فنی قیمت دلار به محدوده حمایت ذاتی خودش رسیده است که محدوده حساسی است. اگر قیمت دلار امروز حمایت ۴۹ هزار و ۸۰۰ تومان را از دست بدهد نرخ می‌تواند با کاهش به کف ۴۹ هزار تومان حرکت کند. در این صورت قیمت دلار هرات به کریدور قبلی خودش یعنی ۴۸ هزار و تا ۵۰ هزار تومان می‌رود که قبل از جنگ غزه و اسرائبل در آن جا بود. اما اگر قیمت دلار این محدوده حمایت ۴۹ هزار و ۸۰۰ تومان را حفظ کند به صورت محدود می‌تواند افزایش دهد تا تقاضای ژانویه وارد بازار شود و بازار را نوسانی کند.

در بازار دبی کف حمایتی ۱۳  هزار و ۸۰۰ تومان برای درهم مهم است و در صورت از دست رفتن این حمایت، دلار هم می‌تواند در هرات حمایت خود را از دست بدهد. با کاهش روز گذشته درهم گروهی از معامله‌گران توصیه می‌کردند قیمت درهم برای حواله زدن مناسب است.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]
در صندوق‌های طلا چه خبر است؟ / مداخلات ارزی بازارساز برای کنترل نوسانات بازار ارز تمدید شد 09 مه 2024

در صندوق‌های طلا چه خبر است؟ / مداخلات ارزی بازارساز برای کنترل نوسانات بازار ارز تمدید شد

بازار از پشت خط هرات علامت کاهش گرفت/ دلار هرات در حمایت از کف هت‌تریک کرد/ حس بازار به سفر گروسی مثبت شد اما معامله‌گران منتظر گزارش شورای حکام هستند/ در صندوق‌های طلا چه خبر است؟

شرکتی که بیش از هر کشوری بیت‌کوین در اختیار دارد 09 مه 2024

شرکتی که بیش از هر کشوری بیت‌کوین در اختیار دارد

اکوایران: شرکت آمریکایی مایکرواستراتژی اخیرا تعداد قابل توجهی بیت‌کوین خریداری کرده که باعث شده این شرکت بیش از هر کشوری در جهان، بیت‌کوین در اختیار داشته باشد.

09 مه 2024

تمدید روادید حضور ارزی در اسلامبول

بازار ارز و سکه همچنان در بازه حبس شده خودش در حال نوسان رفت و برگشتی است. از هفته گذشته قیمت دلار هرات در روز چهارشنبه برای سومین بار به کف حمایتی خودش رسید و باز هم در شکستن آن ناکام بود.  بحث داغ بازار همچنان تعطیلی طلافروشان بود. با همه اخباری که در پشت […]

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

  • 📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
    • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصادژورنال منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
    • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.