استاندار تهران: ۳۰ سرمایه‌گذار استان برای تعامل اقتصادی به روسیه سفر کرده‌اند
استاندار تهران: ۳۰ سرمایه‌گذار استان برای تعامل اقتصادی به روسیه سفر کرده‌اند

استاندار تهران از سفر ۳۰ فعال اقتصادی استان تهران به روسیه خبر داد و اهداف سفر را تشریح کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از تهران به نقل از روابط عمومی استانداری؛ علیرضا فخاری استاندار تهران در حاشیه سفر فعالان اقتصادی بخش خصوصی استان تهران به روسیه ضمن محکوم کردن جنایت رژیم صهیونیستی اظهار کرد: در پی جنایت اخیر رژیم صهیونیستی نسبت به غزه، مراتب تسلیت و غم اندوهبار خود را اعلام می کنیم.

وی با اشاره به اینکه این جنایت قصاوت رژیم صهیونیستی و مصداق نسل‌کشی این رژیم سفاک می‌باشد، افزود: این جنایت خوی درندگی و ددمنشی رژیم صفاک صهیونیستی را نشان داد و گویای این واقعیت است که این رژیم پایبندی به اصول بین‌المللی ندارد.

استاندار تهران در ادامه با اشاره به سفر سه روزه حدود ۳۰ نفر از فعالان اقتصادی بخش خصوصی استان تهران در حوزه تولیدات و سرمایه گذاری به کشور روسیه عنوان کرد: اهداف این سفر برای ایجاد ارتباطات منطقی و حرفه ای بین دو کشور، شناخت محیط دو کشور و تامین نیازمندی های طرفین از طریق کالا به کالا و رفع موانع در حوزه های مالی، ترانزیت و حمل و نقل می باشد.

فخاری به لزوم بالا بردن سطح تعاملات دو کشور اشاره کرد و گفت: شرایط جدید ژئوپلنیکی منطقه، جغرافیای اقتصادی منطقه را تغییر داد، از اینرو می توان از طریق دیپلماسی تجاری نیازمندی های طرفین را تامین کنیم.

وی ادامه داد: چگونگی رفع مشکلات در حوزه انتقال کالا و موقعیت ایران به عنوان چهارراه بین المللی و اصرار طرف روسی بر اجرای طرح شمال- جنوب زمینه دسترسی به بازارهای جدید منطقه و برون رفت از تحریم های آمریکا را برای روسیه فراهم می کند که از مسئولین ایران درخواست داریم در این زمینه تلاش کنند.

استاندار تهران عنوان کرد: در حوزه های گمرکی، بخشی از مشکلات حل شد و دیدار طرفین بخش خصوصی سبب شد تا مشکلات را برطرف کنند و طرفین پذیرفتند تا فرصت‌ها و ظرفیت های هر دو طرف را معرفی کنیم.

فخاری به عدم شناخت تجار از ظرفیت های دو طرف به عنوان یکی از مشکلات ارتباط اقتصادی ایران و روسیه اشاره کرد و افزود: چنین بازدیدها و تفاهم هایی زمینه برای تبادل و شناخت بیشتر را فراهم می کند و اکنون ۵ میلیارد دلار تبادلات انجام می دهیم که تراز مثبت به نفع روس ها است که باید این وضعیت را تغییر دهیم.

وی با اشاره به ظرفیت‌های کشور خاطرنشان کرد: در حوزه های‌تک، تولید قطعات، لبنیات گل وگیاه، کیف و کفش رتبه های اول و زمینه صادرات داریم که با رفع مشکلات حوزه حمل ونقل، تبادل منابع مالی با توافق بر ارز جدیدی غیر از دلار، نگاه جدید در امور گمرکی ایجاد فصل جدید برای بازاریابی می توانیم تراز مثبت را به نفع کشور تغییر دهیم.

فخاری با تقدیر از سفیر ایران در روسیه تاکید کرد: تلاش سفیر برای انجام سفر و تنظیم ملاقات ها و ارتباطات از طریق اتاق بازرگانی قابل تقدیر است و تلاش می کنیم تا ارتباطات مستمر باشد.

پایان پیام/


✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]