الزام متقاضیان داوطلبی انتخابات مجلس به ارائه شماره حساب غیرتجاری
الزام متقاضیان داوطلبی انتخابات مجلس به ارائه شماره حساب غیرتجاری

رئیس ستاد انتخابات استان تهران گفت: بر اساس قانون شفافیت و نظارت بر فعالیت‌های انتخاباتی، یکی از نکاتی که متقاضیان داوطلبی انتخابات مجلس باید رعایت و اقدام کنند افتتاح یا تعیین شماره حساب غیرتجاری مربوط به هزینه‌های انتخاباتی است.

به گزارش خبرگزاری فارس از تهران؛ سید عباس جوهری رئیس ستاد انتخابات استان تهران با اشاره به مراحل ثبت نام قطعی متقاضیان داوطلبی انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: بر اساس قانون شفافیت و نظارت بر فعالیت‌های انتخاباتی، در انتخابات مجلس شورای اسلامی مصوب ۱۳۹۸ مجلس شورای اسلامی یکی از نکاتی که متقاضیان باید رعایت و اقدام کنند افتتاح یا تعیین شماره حساب غیرتجاری مربوط به هزینه‌های انتخاباتی است.

وی ادامه داد: متقاضیان یا به بانک مراجعه و نسبت به افتتاح حساب اقدام کنند و یا یک‌حساب غیر تجاری خود  را تعیین و ارائه دهند لکن‌باید دقت کنند که  از این حساب نباید برای کارهای دیگر استفاده شود .

رئیس ستاد انتخابات استان تهران خاطرنشان کرد: نحوه دریافت و هزینه‌ کرد انتخاباتی هر کاندیدا در ماده ۶ قانون شفافیت و نظارت بر تامین مالی فعالیت‌های انتخاباتی تصریح شده که شامل هزینه های ستاد انتخابات، برپایی تجمع عمومی مرتبط با انتخابات، تبلیغات عمومی مجاز و حق الزحمه عوامل اجرایی ستاد در فعالیت های انتخاباتی و… می باشد.

جوهری سپس گفت: اخذ نامه از بانک ضروری نیست و فقط اعلام یک شماره حساب برای فعالیت‌های انتخاباتی لازم است که این حساب غیر تجاری  بر اساس قانون قابل رصد می باشد.

وی با اشاره به دیگر نکات مربوط به ثبت نام نهایی عنوان کرد: متقاضیان باید یک فرد اعم از حقیقی و  یا حقوقی را به عنوان نماینده مالی خود معرفی کنند.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار تهران افزود: بارگزاری مدارک و گواهینامه های مربوط به ۵ سال سابقه اجرایی، آموزشی، پژوهشی یا قضایی متقاضیان ضروری است؛ چراکه بر اساس اصلاح قانون برخی موارد انتخابات، امسال مجلس شورای اسلامی مکلف کرد، باید متقاضیان ۵ سال سابقه داشته باشند.

جوهری تصریح کرد: متقاضیان، نامه مربوط به مدارک سابقه اجرایی را از رئیس یا معاون نیروی انسانی دستگاه های مربوطه بگیرند و در قالب فایل در سایت پنجره واحد خدمات وزارت کشور بارگزاری کنند.

وی ادامه داد: ضرورتی به سابقه مستمر ۵ ساله وجود ندارد و اگر فردی یک سال در یک مجموعه و سال دیگر در مجموعه دیگر باشد، می تواند سوابق خود را بارگزاری کند، همچنین در قانون به سابقه اجرایی، آموزشی، پژوهشی یا قضایی اشاره شده و منظور  از قانون صرفا سابقه مدیریتی نیست.

معاون استاندار تهران تصریح کرد: مشمولین ماده ۳۲ قانون که باید از پست و مقام خودشان استعفا می‌دادند، باید گواهی رسمی مبنی بر قبول استعفا یا قطع هر گونه رابط استخدامی یا عدم اشتغال در پست و مقام خود را  ارائه و بارگزاری نمایند.

جوهری با بیان اینکه متقاضیان حتما از طریق کامپیوتر ثبت نام انجام دهند، گفت: کد رهگیری از طریق تلفن همراه ارائه می‌شود؛ همچنین متقاضیان، وقت مناسبی در نظر بگیرند، چراکه ۳۰ تا ۴۵ دقیقه زمان ثبت نام طول می کشد و متقاضیان دقت لازم را برای ثبت نام انجام دهند، چراکه وقتی ثبت‌نام نهایی شد امکان ویرایش وجود ندارد.

وی با بیان اینکه زمان ثبت نام تا سوم آبان از ۸ صبح تا ۱۸ می‌باشد و تمدید نخواهد شد، بیان کرد: متقاضیان به صورت اختیاری به منظور تدقیق و تسریع در امر احراز صلاحیت، می‌توانند  شرح مختصری از زندگی خود ارائه دهند  یا افراد مورد وثوقی را معرفی نمایند تا هیئت های اجرایی بتوانند بر اساس آنها کار تحقیقات خود را بهتر دنبال کنند.

پایان پیام/


✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]