محله قلعه دولت آباد نوسازی و بازآفرینی می‌شود
محله قلعه دولت آباد نوسازی و بازآفرینی می‌شود

رئیس شورای اسلامی شهرستان ری با اشاره به ۲۰۰ پلاک فرسوده و ناکارآمد در محله قلعه دولت آباد گفت: این محله طی سال‌های گذشته محدودیت ساخت و ساز داشت که با پیگیری‌های انجام شده، طرح نوسازی و بازآفرینی این محله نهایی شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از ری، نرجس سلیمانی و جعفر شربیانی از اعضای شورای اسلامی شهر تهران و رضا شنگی شهردار منطقه ۲۰ پایتخت عصر امروز از طرح‌های عمرانی شهرستان ری شامل پل دسترسی شهید آوینی به ضلع جنوب حرم، پارکینگ طبقاتی، ورزشگاه شهر سالم، تعریض ورودی کهریزک، جاده قدیم قم، محدوده بهشت‌زهرا، دسترسی آزادراه تهران-قم به کهریزک، محدوده شهر آفتاب، تقاطع غیرهمسطح شهید نواب به شهید تندگویان، تعریض تقاطع آزادگان و شهید دستواره، محله قلعه دولت‌آباد، بقعه بی‌بی‌شهربانو و کارخانه سیمان تهران بازدید کردند.

اعضای شورای اسلامی شهر تهران در این بازدیدها بر تسریع در اجرای طرح ها برای رفاه حال شهروندان و استفاده از ظرفیت های شهرداری تهران در شهرستان ری تاکید کردند.

محله قلعه دولت آباد نوسازی و بازآفرینی می‌شود

 

جعفر شربیانی رئیس شورای اسلامی شهرستان ری در حاشیه این بازدید در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بخشی از این پروژه ها اثر مستقیم در موضوعات ترافیکی و حمل و نقلی دارد که می تواند گره های اصلی ترافیکی جنوب تهران به خصوص منطقه ۲۰ را حل و فصل کند.

وی در رابطه با بافت فرسوده گفت: یکی از کارویژه های کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر در دوره ششم و همچنین معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران توجه ویژه به نوسازی بافت فرسوده است که با محوریت سازمان نوسازی، در اقدام ملی مسکن که ظرفیت قرارگاه مسکن شهرداری تهران داشته، برنامه ریزی شده که هم بافت فرسوده تهران دچار نوسازی و تحول می شود و هم شهرداری در تعهدات دولت کمک می کند که شهر تهران در ساخت مسکن به تراز لازم برسد.

رئیس شورای اسلامی شهرستان ری با بیان اینکه محله نفرآباد شهرری نمونه موفقی از پروژه نوسازی و بازآفرینی در این دوره مدیریت شهری است، بیان کرد: در محله قلعه دولت آباد به دلیل محدودیت طبقات در ساخت، این محله دچار ناکارآمدی شده بود لذا از شهرداری منطقه ۲۰ خواستیم با مشارکت سازمان نوسازی، درخصوص این محله بازبینی در کمیسیون ماده ۵  را پیگیری کنند.

شربیانی تصریح کرد: طی پیگیری های انجام شده در یک ماه و نیم گذشته، طرح نوسازی این محله امروز نهایی شد و در بازدیدی که امروز داشتیم قرار بر این شد دفتر تسهیل گری برای توجیه اهالی محله ایجاد شود. با اجرای طرح جدید، ۲۰۰ پلاک فرسوده و ناکارآمد در این محله نوسازی می شود و از فرسودگی و ناکارآمدی خارج می شود.

محله قلعه دولت آباد نوسازی و بازآفرینی می‌شود

 

وی با اشاره به بازدید از کارخانه سیمان تهران بیان کرد: مردم منطقه از کارخانه سیمان تهران به عنوان تهدید زیست محیطی رضایت ندارند لذا باتوجه به اینکه این کارخانه یک واحد تولیدی و صنعتی مهم است بایستی با در نظر گرفتن ملاحظات، مسؤولان در یک زمان بندی منطقی به فکر جابجایی این کارخانه باشند.

عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران با بیان اینکه برای کل صنایع آلاینده شهرستان ری باید تصمیم گیری شود، افزود: صنایع صنعتی واقع در شهرستان باید نسبت به مسؤولیت اجتماعی خود اهتمام داشته باشند و در بحث اشتغال فرزندان ری در اولویت باشند.

شربیانی با اشاره به بازدید از پروژه گردشگری در محور کوه بی بی شهربانو گفت: در این بازدید مقرر شد در متمم بودجه ۱۴۰۲، اعتبار پروژه جدید در باقرشهر و آغاز عملیاتی ۲ پروژه در مجاورت شهر آفتاب و ورودی کهریزک تخصیص یابد.

پایان پیام/ ۶۷۰۶۲


✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]