مرمت برج طغرل در مراحل پایانی قرار دارد
مرمت برج طغرل در مراحل پایانی قرار دارد

معاون وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با بیان اینکه مرمت برج طغرل با اعتبار ۱ میلیارد تومان آغاز شده است، گفت: لکه گیری و اتمام کار مرمت در برج طغرل به اعتباری در حدود ۲۵۰ میلیون تومان نیاز دارد که دستور تأمین آن صادر شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از ری، علی دارابی معاون میراث فرهنگی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی صبح امروز در بازدید از برج طغرل شهرری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مرمت برج طغرل با اعتبار ۱ میلیارد تومان آغاز شده و در حال حاضر در مراحل پایانی مرمت قرار دارد. لکه گیری ‌ها و اتمام کار مرمت در برج طغرل به اعتباری در حدود ۲۵۰ میلیون تومان نیاز دارد که دستور تأمین آن صادر شد.

وی در ادامه گفت: شهردار منطقه در خصوص تدقیق حریم برج طغرل درخواست بازنگری داشت که در دستور کار قرار دارد و مطالعات آن انجام شده است‌.

معاون وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تصریح کرد: در حوزه میراث فرهنگی تلاش می‌کنیم هم از میراث فرهنگی صیانت کنیم و هم از حقوق عامه مردم دفاع و همچنین با هدف توسعه کشور تلاش می کنیم تا راهبرد وزارت خانه با همکاری شهرداری‌ها و سایر دستگاه اجرایی شود.

دارابی در پایان خاطرنشان کرد: برج طغرل یکی از قطب‌های مهم و بزرگ گردشگری در استان تهران است لذا از اقدامات صورت گرفته در جهت زیباسازی و حفظ اثر توسط همکارانمان تقدیر و تشکر دارم.

مرمت برج طغرل در مراحل پایانی قرار دارد

ثبت جهانی چشمه علی در فهرست یونسکو پیگیری خواهد شد

قائم مقام وزیر میراث فرهنگی همچنین در بازدید از چشمه‌علی شهرری در واکنش به خشک شدن این چشمه تاریخی اظهار کرد: چشمه علی و خشک شدن آن برای من که فرزند ری هستم و بخشی از خاطرات دوره نوجوانی را در این چشمه سپری کرده ام غصه بزرگی است اما شهرداری و سایر دستگاه‌ها برای احیای چشمه‌علی و بازگشت آب طرح‌های مطالعاتی دارند.

وی افزود: پایگاه ملی ری ایجاد شده و در حال حاضر طرح‌های خوب و اثرگذاری برای ری برنامه‌ریزی‌شده و تقویت مرکز ری پژوهی و مطالعاتی در خصوص آثار این شهرستان اجرایی می‌شود.

معاون وزیر میراث فرهنگی در ادامه گفت: اداره کل میراث استان تهران در زمینه تملک و آزادسازی برخی بناها در این محوطه تاریخی را در دستور کار دارد.

دارابی تصریح کرد: ری و به‌ویژه تپه چشمه‌علی آثار فراوانی و متعددی دارد که ثبت جهانی این آثار در فهرست یونسکو پیگیری خواهد شد.

معاون وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم آینده خوبی در حوزه میراث برای ری که شهری تاریخی و تمدنی است و میراث ادوار مختلف تاریخی را در خود جای داده است رقم زده شود.

پایان پیام/


✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]