زنگ آب در مدارس ری به صدا درآمد
زنگ آب در مدارس ری به صدا درآمد

آیین نواختن «زنگ آب» با هدف فرهنگ‌سازی در مصرف بهینه آب توسط دانش آموزان در مدارس شهرستان ری به صدا درآمد.

به گزارش خبرگزاری فارس از تهران، آیین نواختن «زنگ آب» با هدف فرهنگ‌سازی در مصرف بهینه آب و افزایش آگاهی در خصوص چگونگی مصرف آب توسط دانش آموزان صبح امروز در مدارس شهرستان ری همزمان با سراسر استان تهران به صدا درآمد.

این مراسم با حضور حسن حقیقی مدیر عامل آبفای منطقه ۶ تهران، علی اصفهانی رئیس آموزش و پرورش کهریزک، علی کلهر شهردار کهریزک و سایر مسؤولان به صورت نمادین در مدرسه ابتدایی پسرانه سلیمی جهرمی در شورآباد کهریزک برگزار شد.
 

زنگ آب در مدارس ری به صدا درآمد

حسن حقیقی مدیر عامل آبفای منطقه ۶ تهران در این مراسم با بیان اینکه باید در آموزش و پرورش سرمایه گذاری کنیم اظهار کرد: تاثیرگذارترین قشر برای فرهنگ سازی سنین دبستان است لذا در استمرار حرکت های قبلی، برنامه نواختن «زنگ آب» در مدارس به اجرا درمی آید.

وی گفت: با توجه شرایط اقلیمی کشورمان که در منطقه خشک و نیمه خشک جهان قرار داریم، اگر در مدیریت مصرف و فرهنگی سازی مصرف کار نکنیم در آینده نه چندان دور با بحران جدی آب روبرو خواهیم شد.

مدیر عامل آبفای منطقه ۶ تهران افزود: در ۳ سال گذشته کمترین بارندگی ها را داشتیم و در حال حاضر شرایط منابع آبی مناسبی نداریم لذا باید با کم آبی سازگاری پیدا کنیم و نباید انتظار داشته باشیم تغییر زیادی رخ دهد و تنها راه مدیریت این موضوع، مصرف بهینه است. 
 

زنگ آب در مدارس ری به صدا درآمد

دانش آموزان در حاشیه این مراسم با برگزاری نمایشگاهی از ابتکارات و اختراعات، کاردستی و نقاشی، ایده ها و نظرات خود را در خصوص اصلاح الگوی مصرف آب به نمایش گذاشتند.

با امضای همکاری بین وزارت آموزش و پرورش و سازمان آب و فاضلاب قرار است اصلاح الگوی مصرف آب به دانش‌آموزان آموزش داده ‌شود. در این همکاری استفاده از عوامل کاهنده در فشار آب در شیرآلات و همچنین نحوه صرفه‌جویی در مصرف آب به دانش‌آموزان آموزش داده می‌شود.
 

زنگ آب در مدارس ری به صدا درآمد

پایان پیام/


✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]