مشاغل پرخطر و مزاحم تهران به شهرک صنعتی قرچک منتقل می‌شود
مشاغل پرخطر و مزاحم تهران به شهرک صنعتی قرچک منتقل می‌شود

فرماندار تهران از ایجاد ساز و کار لازم در زمینه انتقال مشاغل پر خطر و مزاحم تهران به شهرک های صنعتی خبر داد و گفت: تسریع در انتقال‌ها با همکاری شهرک های صنعتی و همچنین بازار تهران جهت انتقال به شهرک صنعتی قرچک صورت خواهد گرفت.

به گزارش خبرگزاری فارس از تهران، هشتمین نشست کارگروه ساماندهی مشاغل و اصناف مزاحم شهرستان تهران با حضور قیومی معاون استاندار و فرماندار تهران، بشیری معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری، رحمتی معاون مدیر کل و رئیس محیط زیست شهرستان، بیگی مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران و نمایندگان دستگاههای مسئول در محل سالن جلسات شهید سردار حاج قاسم سلیمانی فرمانداری برگزار شد.

فرماندار تهران در این جلسه با اشاره به لزوم اجرای طرح جامع کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت مبنی بر انتقال صنوف پرخطر، مزاحم و نا ایمن، تدوین زمانبندی مشخص در این زمینه بر اساس پیگیری های کارگروه را خواستار شد.

وی ایجاد برنامه یکپارچه با در نظر گرفتن تمامی ابعاد را ضروری دانست و افزود: طرح توجیه فنی اقتصادی جهت انتقال ها با تاکید بر بهره کسبه با هماهنگی اتحادیه پیوست شود.

قیومی اضافه کرد: تسریع در انتقال ها با همکاری شرکت شهرک های صنعتی و همچنین بازار تهران با انعقاد تفاهم نامه چهار جانبه با ۵ صنف تولیدی جهت انتقال به شهرک صنعتی قرچک صورت خواهد گرفت.

وی گفت: در راستای ماده ۱۶ قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار توافق نامه لازم در این خصوص ایجاد خواهد شد.

پیگیری تسهیل در روند انتقال مشاغل تولیدی بازار به ویژه کفاشان دست دوز، بررسی روند اجرای تفاهم نامه های چهار جانبه منعقده با ۵ صنف تولیدی جهت انتقال به شهرک صنعتی قرچک، موضوع تکلیف وزارت راه و شهرسازی در اختصاص زمین به شهرداری موضوع ماده ۱۶ قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار جهت ایجاد روباز و مکانهای عرضه کالاهای تولید داخل و تاکید بر لزوم بروزرسانی قوانین از سوی اتاق اصناف تهران و اداره اماکن ناجا در ارتباط با فعالیت ون کافه ها از دیگر موضوعات مورد بحث در این نشست بود.

پایان پیام/


✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]