جنایات اخیر در غزه، نقاب دروغین حقوق بشری آمریکا را کنار زد
جنایات اخیر در غزه، نقاب دروغین حقوق بشری آمریکا را کنار زد

امام جمعه پاکدشت گفت: با جنایات اخیر در غزه، نقاب دروغین حقوق بشری آمریکا کنار رفته و همه دنیا دیدند که این‌ها ضد بشر‌ترین هیئت‌ حاکمه در دنیا می‌باشند.

به گزارش خبرگزاری فارس از پاکدشت، حجت الاسلام رضا جوکار امام جمعه پاکدشت در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ضمن توصیه به مردم به رعایت تقوای الهی اظهارکرد: ۱۳ آبان یک روز تاریخی و تاریخ ساز در تقویم ایران و جهان است.

وی در ادامه افزود: در ۱۳ آبان ۳ مناسبت ضد آمریکایی وجود دارد، مناسبت اول مربوط به ۱۳ آبان ۱۳۴۳ است که امام عظیم‌الشأن به لایحه ننگین کاپیتولاسیون اعتراض کرده و در نتیجه امام را تبعید کردند.

امام جمعه پاکدشت واقعه دوم را مرتبط به سال ۵۷ دانست و گفت: در آن ایام دانش‌آموزان در مقابل دانشگاه تهران اعتراض کرده که در نهایت منجر به شهادت رسیدن عده زیادی از آنها و مجروح شدن صدها دانش آموز شد.

حجت الاسلام جوکار درباره واقعه سوم در روز ۱۳ آبان بیان داشت: در سال ۱۳۵۷ توسط دانشجویان پیروان خط امام لانه جاسوسی آمریکا در تهران تسخیر شد.

وی در رابطه با کپیتولاسیون گفت: این لایحه مصونیت قضایی برای استعمارگر در مقابل کشور استعمار زده ایجاد کرده و این یک طرح و برنامه برای استعمارگری توسط استعمارگران است.

امام جمعه پاکدشت در ادامه افزود: این شرایط مختص به ایران نبونده و نمونه‌های فراوان آن در جهان دیده می‌شود، استعمارگران حق سلطه خود بر کشورهای ضعیف همانند آمریکا نسبت به کشور های ضعیف اجرا می‌کنند.

حجت الاسلام جوکار با اشاره به جنایات آمریکا در غزه بیان داشت: انسان آزاده‌ نمی‌تواند در مقابل جنایات غزه سکوت کند، چندین هزار زن و کودک به شکل فجیعی طی چند هفته به خاک و خون کشیده شده‌اند، همه این‌ها با هدایت و حمایت مستقیم آمریکاست.

وی در همین رابطه گفت: البته با این جنایات، نقاب دروغین حقوق بشری آنها کنار رفته و همه دنیا دیدند که این‌ها ضد بشر‌ترین هیأت‌ حاکمه در دنیا هستند و مردم دنیا به پا خاسته و امروز تجمعات گسترده‌ای انجام می‌دهند.

امام جمعه پاکدشت ضمن تقدیر و تشکر از وزیر امور خارجه کشورمان خاطرنشان کرد : او حقیقتاً شاگرد مکتب حاج قاسم است، امروز با تماس‌های مکرر و سفرهای پی در پی به کشورهای مختلف به ویژه آمریکا در صدور قطعنامه علیه رژیم صهیونیستی با ۱۲۰ رای موافق نقش آفرینی موثر داشت.

انتهای پیام/


✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]