قاضی‌عسکر: جای «بازارچه صنایع‌دستی ری» در قبله تهران خالی است
قاضی‌عسکر: جای «بازارچه صنایع‌دستی ری» در قبله تهران خالی است

تولیت آستان حضرت عبدالعظیم(ع) گفت: با وجود ظرفیت‌های قابل توجه ری در حوزه گردشگری و تولید صنایع‌دستی، بازارچه‌ای با این منظور و به‌عنوان «بازارچه صنایع‌دستی ری» که امکان جذب گردشگر نیز دارد و موجب رونق بازار کار نیز خواهد شد ایجاد نشده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از ری، حجت‌الاسلام سیدعلی قاضی عسکر در آیین معارفه مسؤول کمیسیون اقتصادی نظام مسائل کلان‌شهر تهران که در دفتر تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) برگزار شد، با اشاره به نخبه گزینی و نخبه پروری اظهار کرد: اسلام به دنبال نخبه پروری است و در روایات و احادیث بسیار در خصوص انتصاب افراد شایسته سفارش شده است، تا جایی که در انتصاب افراد باید مطمئن بود که شخصی شایسته‌تر برای آن کار در جامعه نیست.

وی با تأکید بر لزوم استفاده از صاحب‌نظران در برنامه‌ریزی‌های کلان و به‌طور مثال موضوع ساماندهی اتباع افزود: موضوع لزوم ساماندهی اتباع به‌ویژه در شهرستان ری بارها تأکید شده زیرا که در حال حاضر جمعیتی چندین میلیونی از اتباع در این کشور زندگی می‌کنند درحالی‌که هیچ‌یک از اموال اعم از شماره تلفن، اجاره‌نامه، حساب بانکی و غیره به نام آن‌ها ثبت نشده است.

تولیت آستان حضرت عبدالعظیم(ع) در ادامه گفت: حضور اتباع در کشور زمینه کلاه‌برداری را گسترش داده و بعضاً با اعتماد اتباع به افراد ایرانی بخش از اموال آن‌ها به سرقت می‌رود و یا در مواردی مشاهده‌ شده که اتباع پس از ازدواج با ایرانی‌ها و فرزند آوری خانواده را رها کرده و به کشور خود باز می‌گردند که آسیب‌های زیادی را در پی دارد.

حجت‌الاسلام قاضی عسکر با اشاره به آسیب‌های ناشی از شناسایی نشدن اتباع ابراز داشت: در جریان قتل کارگردان معروف، حملات به آستان شاهچراغ و غیره اتباع غیرمجاز نقش اساسی داشتند و اخیراً نیز گروهی از اتباع غیرمجاز در ری قصد خروج آثار تاریخی را داشتند که پیش‌ از این اقدام، شناسایی شدند.

وی با اشاره به اینکه جای «بازارچه صنایع‌دستی ری» در قبله تهران خالی است، ادامه داد: ۴۴ سال از انقلاب سپری شده اما با وجود ظرفیت‌های قابل توجه ری در حوزه گردشگری و تولید صنایع‌دستی، بازارچه‌ای با این منظور و به‌عنوان «بازارچه صنایع‌دستی ری» که امکان جذب گردشگر نیز دارد و موجب رونق بازار کار نیز خواهد شد ایجاد نشده است.

تولیت آستان حضرت عبدالعظیم(ع) در پایان با گلایه از عدم اجرای اقدامات توسعه‌ای خاطرنشان کرد: در حال حاضر در برخی از کارگاه‌های صنایع‌دستی ری اتباع افغانستانی در حال فعالیت هستند و در واقع این افراد با یادگیری کار بازار جداگانه‌ای را برای خود ایجاد خواهد کرد.

گفتنی است در پایان این مراسم لطف‌الله ستاره فعال صنفی شهرستان ری به‌عنوان مسئول کمیسیون اقتصادی مجمع مشورتی نظام مسائل کلان‌شهر تهران معرفی شد.

پایان پیام/


✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]