استاندار تهران پای صحبت‌‌های مردم کهریزک و باقرشهر نشست
استاندار تهران پای صحبت‌‌های مردم کهریزک و باقرشهر نشست

استاندار تهران با حضور در بخش کهریزک شهرستان ری پای صحبت‌های مردم کهریزک و باقرشهر نشست و برای رفع مشکلات آنها دستورات لازم را صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از ری، علیرضا فخاری استاندار تهران امروز سه شنبه با حضور در شهرداری‌های کهریزک و باقرشهر در شهرستان ری با شهروندان، تولید کنندگان و صنعتگران بخش کهریزک دیدار و گفت‌وگو کرد و از نزدیک در جریان مشکلات آنها قرار گرفت.

استاندار تهران طی دو نوبت، قبل از ظهر با مردم کهریزک و بعدازظهر با مردم باقرشهر دیدار کرد و شهروندان این منطقه از شهرستان ری مشکلات و درخواست‌های خود را بی واسطه با مدیران ارشد دولت مردمی در استان تهران در میان گذاشتند.

باب الحوائجی معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان ری، غراوی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری، تقی زاده مدیرکل بازرسی استانداری، مدیران کل ادارات استانی و رؤسای ادارات شهرستان ری در این دیدار استاندار تهران را همراهی کردند.
 

استاندار تهران پای صحبت‌‌های مردم کهریزک و باقرشهر نشست

مشکلات زیست محیطی آرادکوه، مهمترین مشکل کهریزک

مشکلات ناشی از همجواری با آرامستان بهشت زهرا(س) و مجتمع پردازش و دفع زباله آرادکوه، ساخت‌وسازهای غیرمجاز، قاچاق سوخت و فعالیت غیرمجاز واحدهای میعانات، مشکلات شخصی، نابودی زمین‌های کشاورزی و افزایش روزانه کارگاه‌های غیرمجاز تفکیک زباله و پلاستیک، کمبود فضای آموزشی و رشد افسارگسیخته جمعیت اتباع مجاز و غیرمجاز از مهم‌ترین موضوعاتی بود که در این دیدارها شهروندان مطرح کردند.

استاندار تهران و قائم مقام شورای کهریزک و باقرشهر، بعد از شنیدن مشکلات شهروندان و تولید کنندگان دستورات لازم را برای رفع این مشکلات و توصیه برای پیگیری آنها به مسؤولان و مدیران شهری صادر کرد.
 

استاندار تهران پای صحبت‌‌های مردم کهریزک و باقرشهر نشست

نخاله‌های تهرانی‌ها در حریم شهر کهریزک تخلیه می‌شود

علی کلهر شهردار کهریزک در حاشیه این دیدار در جمع خبرنگاران اظهار کرد: هر هفته ملاقات مردمی با شهروندان در شهرداری برگزار می شود و امروز این دیدار با حضور استاندار تهران و مسؤولان شهرستان برای رفع مشکلات مردم برگزار شد.

وی با اشاره به مشکلات اساسی کهریزک گفت: وجود آرادکوه باعث مشکلاتی ازجمله بوی نامطبوع، آلودگی زیست محیطی، ایجاد مراکز ضایعات پلاستیک، زباله سوزی، تخلیه شیرابه‌های پسماندها از خودروهای حمل زباله در طول مسیر و تخلیه نخاله در حریم شهر و کنار جاده ها شده است.

شهردار کهریزک افزود: امروز تولیدکنندگان و صنعتگران نیز همراه با شهروندان، مسائل و مشکلات خود را با استاندار تهران مطرح کردند که مهمترین موضوعات صنعتگران مربوط به اشتغال و تسهیل گری بود.
 

استاندار تهران پای صحبت‌‌های مردم کهریزک و باقرشهر نشست

فقدان بیمارستان در بخش کهریزک

کلهر با بیان اینکه سرانه‌های کهریزک با آمار جمعیتی سال ۹۵ محاسبه می شود، تصریح کرد: با توجه به ساخت و سازهای زیاد در سطح منطقه و حضور روزافزون اتباع مجاز و غیزمجاز، با افزایش جمعیت در کهریزک مواجه هستیم و جمعیت ۶۰ هزار نفری در کهریزک تخمین زده می شود لذا از استاندار درخواست داریم سرانه ها بر حسب آمار جمعیتی جدید محاسبه شود.

وی با بیان اینکه بخش کهریزک مرکز درمانی مناسب ندارد، خاطرنشان کرد: بیمارستان خیرساز الهام به وزارت بهداشت واگذار شده است تا تکمیل و تجهیز شود و بیمارستان وقفی شهید هاشمی نژاد نیز در اختیار بهزیستی بوده و اکنون بلاتکلیف است که از استاندار درخواست داریم پیگیری لازم برای تجهیز این مراکز انجام شود.

 

طرح تفصیلی و بافت فرسوده مهمترین مشکلات باقرشهر

مرتضی همتی شهردار باقرشهر در حاشیه این دیدار در جمع خبرنگاران اظهار کرد: استاندار تهران و هیات همراه نزدیک به ۵ ساعت با سعه صدر با مردم صحبت کردند؛ یکی یکی مشکلات آنها را شنیدند و دستورات و راهنمایی های لازم را در این زمینه صادر کردند.

وی گفت: عمده مشکلات مردم همان مشکلی است که شهرداری در حال پیگیری آن است و این مشکل مربوط به طرح تفصیلی و شرایط بافت فرسوده و قوانین ساخت و ساز است که با دستورات امروز استاندار، در روزهای آینده جلساتی در زمینه ضوابط ساخت و ساز و ایجاد مشوق ها برگزار می شود که امیدواریم عمده مشکلات مردم در این زمینه حل شود.

شهردار باقرشهر خاطرنشان کرد: در این جلسه بیش از ۷۵ نفر از شهروندان باقرشهر با استاندار تهران و معاونان استانداری چهره به چهره دیدار و مسائل خود را مطرح کردند.

استاندار تهران پای صحبت‌‌های مردم کهریزک و باقرشهر نشست

به گزارش فارس، به دلیل ابطال انتخابات شورای اسلامی شهرهای کهریزک و باقرشهر، استاندار تهران به عنوان قائم مقام شورای اسلامی این دو شهر می‌باشد و شهردارهای این شهرها نیز توسط استاندار انتخاب شده است. لذا با توجه به نبود شورا در این شهرها، استاندار تهران با حضور میدانی در این بخش، پای صحبت‌های مردم نشست.

 

استاندار تهران پای صحبت‌‌های مردم کهریزک و باقرشهر نشست

پایان پیام/۶۷۰۶۲/


✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]