فرماندار ری: «گل کلم» کهریزک برند می‌‌شود
فرماندار ری: «گل کلم» کهریزک برند می‌‌شود

فرماندار ویژه شهرستان ری با اشاره به ظرفیت‌های کشاورزی کهریزک گفت: در زمینه تولید محصول گل کلم برندسازی و الگوی سازی باید مورد توجه قرار گیرد زیرا محصولی می‌تواند بازار خوبی داشته باشد که معرفی و برندسازی آن به خوبی انجام شده باشد.

به گزارش خبرگزاری فارس از ری، نخستین جشنواره برداشت محصولات کشاورزی با محوریت محصول «گل کلم» باحضور معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه شهرستان ری و جمعی از مسؤولان شهرستان و بخش کهریزک در کهریزک برگزار شد.

مهدی باب الحوائجی در حاشیه برگزاری جشنواره گل کلم در شهر کهریزک اظهار کرد: اقتصاد و تولید یکی از مولفه‌ها و مقوله‌های اساسی برای کشور است و برگزاری جشنواره‌های اینچنینی تأثیر بسزایی در رونق اقتصادی مشاغل و به ویژه مشاغل خانگی خواهد داشت.

وی افزود: تولیدی می‌تواند ماندگار باشد که بازار آن پیش بینی شود و در نهایت محصولی را ما می‌توانیم به بازار ارائه کنیم که دارای مشخصه‌های دقیق و تعریف شده باشد.

فرماندار ری: «گل کلم» کهریزک برند می‌‌شود

 

فرماندار ویژه شهرستان ری در ادامه با اشاره به ظرفیت قابل توجه کهریزک در تولید گل‌کلم گفت: در زمینه تولید محصول گل کلم برندسازی و الگوی سازی باید مورد توجه قرار گیرد زیرا که محصولی می‌تواند بازار خوبی داشته باشد که معرفی و برندسازی آن به خوبی انجام شده باشد.

وی ادامه داد: شناسنامه‌دار کردن محصول در امر برندسازی بسیار حائز اهمیت است و با توجه به شیوه کشت گل‌کلم در کهریزک و تأکید مدیران جهاد کشاورزی بر سلامت محصول، به طور قطع گل کلم تولیدی کهریزک پس از شناسنامه دار شدن و عرضه به بازار با استقبال خوبی مواجه خواهد شد.

معاون استاندار تهران بیان کرد: محصول با کیفیت و سالم که مطابق با استانداردهای کشاورزی است با فرآوری توسعه یافته و توانایی عرضه گسترده در بازارها را خواهد داشت.

باب الحوائجی افزود: این جشنواره باعث تشویق کشاورزان در تولید محصول باکیفیت و همچنین شناساندن این ظرفیت قابل توجه در سطح کشور می‌شود و در پی آن شاهد اشتغالزایی روستایی و بازگشت پول به روستاها خواهیم بود.

فرماندار ویژه شهرستان ری در پایان خاطر نشان کرد: با برندسازی و توسعه فرآوری در بخش کهریزک توسعه مشاغل خانگی، توسعه اقتصاد در روستاها عملیاتی می‌شود و در نهایت سبد اقتصاد خانوار را غنی‌تر خواهد کرد.

فرماندار ری: «گل کلم» کهریزک برند می‌‌شود

 

۳۶۶ هکتار از زمین‌های کهریزک زیرکشت گل کلم است

علی کلهر شهردار کهریزک نیز با اشاره به ظرفیت قابل توجه شهر کهریزک در حوزه کشاورزی اظهار کرد: کهریزک از دیرباز تاثیر بسزایی در کشاورزی و تولید محصولات استان تهران داشته اما با استقرار صنایع آلاینده در مجاورت و همچنین داخل شهر رفته‌رفته کشاورزی این منطقه دچار چالش شده است.

وی افزود: صنایع آلاینده و انبارهای بخش کهریزک ظرفیت کشاورزی این بخش از شهرستان ری را از بین برده لذا با برگزاری جشنواره برداشت گل‌کلم در شهر کهریزک تلاش کردیم این شهر را با وجود مشکلات و معضلاتی که از شهر تهران به آن تحمیل شده به هویت اصلی خود نزدیک کنیم.

شهردار کهریزک در ادامه گفت: کهریزک را معمولاً با مشکلات آن از جمله صنایع آلاینده، آرادکوه، بهشت زهرا(س)، کمپ‌های متعدد ترک اعتیاد و غیره می‌شناسند، اما این‌ها مشکلاتی است که ما هر روزه در شهر کهریزک با آنها دست و پنجه نرم می‌کنیم تا هویت اصلی این شهر را حفظ کنیم.

کلهر تصریح کرد: این جشنواره نمایشگاهی متشکل از ۵۰ غرفه است که در حوزه‌های عرضه گل کلم که تولید محصولات کشاورزی کشاورزان همین منطقه است و نیز محصولات فرآوری شده خانگی فعالیت می‌کنند.

شهردار کهریزک در پایان با اشاره به اینکه بخش کهریزک دارای ظرفیت‌های متعددی است، خاطرنشان کرد: حدود ۳۶۶ هکتار از زمین های کهریزک زیرکشت گل کلم است که هر هکتار به طور متوسط حدود ۴۰ الی ۵۰ تن از این محصول را تولید می کند.

فرماندار ری: «گل کلم» کهریزک برند می‌‌شود

 

پایان پیام/


✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]