پرداخت تسهیلات برای توسعه آموزشگاه های فنی و حرفه ای آزاد
پرداخت تسهیلات برای توسعه آموزشگاه های فنی و حرفه ای آزاد

درراستای تفاهم نامه سازمان فنی و حرفه ای و صندوق کارآفرینی امید به آموزشگاه های فنی و حرفه ای آزاد با رویکرد مهارت های کسب و کار نو تسهیلات پرداخت می شود.

به گزارش خبرنگاراقتصادی خبرگزاری تسنیم، توافق‌نامه سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور و صندوق کارآفرینی امید با هدف تحقق اهداف توسعه اقتصادی و اجتماعی کشور منطبق با سند چشم‌انداز جمهوری اسلامی ایران در افق ۱۴۰۱منعقد شد.

مهرداد عظیمی, معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، با تأکید بر اجرایی شدن جزء به جزء بندهای این توافقنامعه در اسرع وقت، بیان داشت: در مفاد این توافقنامه، دو بخش دولتی و آموزشگاه‌های آزاد که بخش عظیمی از آموزش‌ها در کشور توسط این بخش انجام می‌شود مورد توجه قرار گرفته است.

عظیمی با اشاره به نشست با کانون انجمن‌های صنفی، گفت: بخشی از مطالبات این کانون دریافت تسهیلات برای ارائه آموزش‌های مهارتی کیفی و متناسب با کسب و کارهای نو می باشد.

* بهره گیری از ظرفیت خیرین برای به روزرسانی تجهیزات و ابنیه مراکز دولتی

وی تصریح کرد: بسیاری از مخاطبین ما در بخش دولتی، اقشار آسیب پذیر جامعه می باشند که آموزش ها به صورت رایگان برای این عزیزان ارائه می شود و برای به روزرسانی تجهیزات و ابنیه مراکز آموزشی دولتی می‌توانیم از ظرفیت خیرین با هدایت صندوق بهره ببریم.

* ارائه تسهیلات به آموزشگاه های آزاد فعال در مهارت های نو در اولویت

معاون وزیر کار با بیان اینکه تمهیداتی برای بهره گیری از ظرفیت خیرین برای توسعه آموزش های مهارتی در برنامه هفتم در نظر گرفته شده است، افزود:  اولویت مهم ما در ارائه تسهیلات،  ۲۱هزار آموزشگاه آزاد می باشد و لذا طبیعتاً میزان تسهیلاتی که قرار است به در اختیار آموزشگاه ها قرار دهیم در فاز اول با آموزشگاه‌هایی است که دارای فعالیت در مهارت‌های نو هستند که شتاب در این حوزه داشته باشیم.

* ضرورت هم افزایی دستگاه های اجرایی در به اشتراک گذاری منابع

نعمت الله رضایی, مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید، با تأکید بر هم افزایی دستگاه ها در به اشتراک گذاری منابع، اذعان داشت: اعتقاد ما بر این است که ما دور خودمان خط نمی‌کشیم و نهادهای مجموعه حاکمیت باید هر آنچه که دارند به اشتراک بگذارند تا منابع به صورتی هزینه و مصرف شود که دست اهلش بیفتد و تخصصش را داشته باشد.

وی افزود: صندوق دو منبع کاملاً مشخص دارد که سازمان می‌تواند در آن بستر قرار بگیرد، یک منبع نهضت احیا با معاونت توسعه روستایی، ریاست جمهوری، یک سری طرح های اجرایی و توسعه ای از سوی این معاونت ها و یک سری از سوی صندوق مطرح می شود که در صورت قابلیت اجرا مورد حمایت قرار می گیرند که طرح های توسعه آموزش های مهارتی نیز می تواند در این مسیر قرار گیرد.

رضایی با اشاره به انعقاد توافقنامه صندوق با وزارت کشاورزی، بیان کرد: برای طرح های توسعه مهارتی سازمان که مشمول تبصره ۱۸می‌شود می‌تواند از این منبع استفاده شود.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید  آمادگی صندوق را برای طرح های اجرایی در حوزه تبصره ۱۸، بهره  گیری از منابع خیرین، منابع توافقنامه های متعدد استانی و … را جهت اجرایی شدن این توافقنامه اعلام کرد.

بر اساس این گزارش، این توافقنامه با هدف تعامل و هم افزایی دانش و منابع سازمان و صندوق در راستای ایجاد و توسعه اشتغال پایدار، حمایت از افراد ماهر، توانمند و کارآفرین و اجرای طرح‌ها و برنامه‌های مهارت آموزی در مناطق شهری، روستایی و عشایری به مدت ۳۶ماه سه سال شمسی منعقد گردیده است.

همچنین ترغیب آموزشگاه آزاد برای افتتاح حساب نزد صندوق، معرفی مدال آوران مسابقات ملی و بین‌المللی مهارت و برگزیدگان جشنواره مهارت به صندوق، عضویت صندوق در شورای سیاستگذاری مسابقات مهارت، همکاری در تجاری‌سازی ایده‌ها و طرح‌های مهارت محور کارآفرینانه، بررسی و مطالعه مهارت‌های جدید کسب و کارهای زیرساختی و الگوبرداری از طرح‌های موفق داخلی و خارجی و عملیاتی و … از تعهدات سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور می باشد.

بنابر این گزارش، از تعهدات صندوق می توان به قبول عاملیت ارائه خدمات مالی از تبصره ۱۸قانون بودجه کل کشور، وجوه اداره شده کمک‌های فنی و اعتباری و یارانه سود تسهیلات در راستای اهداف سازمان در چهارچوب ضوابط، حمایت مادی و معنوی و مشارکت در اجرای طرح‌ها و برنامه‌های اشتغال زایی مهارت محور، احیای آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای آزاد غیر فعال و راکد از طریق حمایت نهضت احیای بنگاه‌های اقتصادی، تسهیلات به شبکه آموزشگاه‌های آزاد فعال در حوزه آموزش‌های فناوری نوین و مشاغل نوظهور، حمایت ویژه نظیر اهدای جوایز و پرداخت تسهیلات به مدال آوران مسابقات ملی و بین‌المللی مهارت و برگزیدگان جشنواره‌های مهارت محور، حمایت مادی و معنوی از مسابقات ملی مهارت، برگزاری اردوها و اعزام تیم مهارت و … اشاره کرد.

انتهای پیام/

 
✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]