رونمایی خودروساز فرانسوی از نسخه برقی رنو۵
رونمایی خودروساز فرانسوی از نسخه برقی رنو۵

اکوایران: شرکت رنوی فرانسه از خودروی برقی جدید خود به نام R5 رونمایی کرد که نسخه برقی خوروی افسانه ای رنو۵ محسوب می‌شود. R5 رقیبی برای خودروهای برقی چینی خواهد بود و در جنگ قیمتی مبارزه می‌کند.

به گزارش اکوایران، باورود رقبای چینی به بازار، خودروی برقی R5 E-Tech شرکت فرانسوی رنو روی قیمت و ارائه فناوری‌­هایی چون دستیار صوتی دیجیتال برای مبارزه در بازار بزرگ اروپا حساب کرده است.

براساس گزارشی از بلومبرگ، رنو R5 که از ۲۵ هزار یورو (۲۷ هزار و ۱۰۰ دلار) قیمتگذاری شده است، اولین خودرویی که در قالب پلتفرم جدید این خودروساز تولید می‌شود که هدف آن کاهش هزینه‌ها و جذب کردن مشتریانی است که به دلیل قیمت­‌های بالا از خودروهای برقی دوری می­‌کنند.R5 که به عنوان ورژن جدید خودروی کلاسیک رنو در دهه ۱۹۷۰ تولید شده است قرار است با یکبار شارژ مسافت اولیه ۴۰۰ کیلومتری را طی کند.

R5 که تحویل آن از ماه سپتامبر آغاز خواهد شد، در برابر خودروی Citroen e-c3 از شرکت رقیب استلانتیس با قیمت ۲۳ هزار و ۳۰۰ یورو رقابت خواهد کرد. این خودرو گامی کلیدی در بازنگری مدیرعامل رنو لوکا دی میو محسوب میشود که سبب شده این شرکت روابط دست‌وپاگیر با شریک‌اش نیسان موتور را کاهش دهد و تجارت خودروهای موتور احتراقی خود را به‌دست آورد.

جدای از قیمت و نرم افزار، این شرکت جلوه‌هایی چون سبد نان باگت نیز به این خودرو افزوده است و مونتاژ و تولید باتری آن در خود فرانسه انجام می‌شود. رنو R5 در طیف وسیعی از رنگ‌­های روشن تولید می‌شود که برخی از آن‌ها جلوه براقی دارند.

به گفته یک تحلیلگر، زنده کردن خودروی افسانه‌ای رنو مهم‌ترین عرضه دی میو محسوب می‌شود؛ این گامی کوچک برای رنو است ولی جهشی بزرگ برای صنعت خودرو خواهد بود؛ مدلی که می‌تواند مصرف کنندگان را مجاب کرد که برقی شوند.

تکنولوژی جدید خودروهای برقی مدت زمان توسعه این مدل را تا یک‌چهارم کاهش داده است. دی میو همچنین درحال مذاکره با شرکای بالقوه چون فولکس واگن برای همکاری در زمینه زیرساخت‌­ها برای کاهش بیشتر هزینه‌هاست چراکه این صنعت به دنبال حفظ موقعیت خود در رقابت با شرکت‌هایی چون بی‌وای‌دی و جنگ قیمتی است که توسط شرکت تسلا آغاز شده است.

R5 که باتری‌های آن در فرانسه ساخته می‌شود، ۸۵ درصد قابل بازیافت خواهد بود، درحالی که باتری‌های آن نیز قابل تعمیر است. این خودرو همچنین دارای سیستم شارژ دوطرفه است که می‌تواند برق را به شبکه بازگرداند. چنین اقداماتی می‌تواند به کاهش هزینه‌های خودروی برقی کمک کند درحالی که این خودروها تاکنون نتوانستند انتظارات از اینکه برای رانندگی ارزان‌تر هستند را برآورده کنند.

انتقال به خودروهای برقی در ماه‌های اخیر پس از آنکه آلمان مشوق‌­های خرید را لغو کرد و قیمت‌های فروش بالا باقی ماند دچار مشکل شده است؛ عاملی که در به تعویق افتادن برنامه عرضه سهام شرکت امپر، بازوی خودورهای برقی رنو در بازار سهام نقش داشته است. فرانسه قصد دارد خودروهای گران قیمت را برای خانوارهای کم درآمد قابل دسترس کند و در همین راستا برنامه‌های لیزینگ با ۱۵۰ یورو در ماه یا کمتر ارائه می‌دهد.

دی میو در بیانیه‌ای اعلام کرد که خودروی جدید R5 در مرکز مبارزه برای بازآفرینی صنعت خودروی اروپا در برابر رقابتی است که از جانب شرق و غرب می آید.

 

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]