احداث ۷۶ باب مدرسه توسط خیرین در شهرستان‌های استان تهران طی یک سال گذشته
احداث ۷۶ باب مدرسه توسط خیرین در شهرستان‌های استان تهران طی یک سال گذشته

مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه ساز استان تهران گفت: طی یکسال گذشته درشهرستان‌های استان تهران حدود ۷۶ مدرسه خیرساز را با مشارکت دولت و نوسازی مدارس احداث شده که بی سابقه بوده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اسلامشهر،مجید پیروزان مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه ساز شهرستان‌های استان تهراندر حاشیه جمع خیرین مدرسه ساز شهرستان اسلامشهر در گفتگو با خبرنگاران، اظهار کرد: ما امسال در مجموعه شهرستان‌های استان تهران حدود ۷۶ مدرسه خیرساز را با مشارکت دولت و نوسازی مدارس در ۲۱ شهر و شهرستان آماده کردیم که بی سابقه بوده است.

وی افزود: یک میلیون و ۱۱۰ هزار دانش آموز در مدارس استان تهران مشغول تحصیل هستند و اگر ۵۰ هزار معلم راهم اضافه کنیم در بازه مسافتی ۳۶۰ کیلومتر شهرستانهای استان تهران، کمبود مدارس بسیار مشهود است.

مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه ساز استان تهران با اشاره به تراکم دانش آموزی در تهران ،بیان کرد: سرانه استفاده از فضاهای آموزشی در کشور ۸ متر متربع برای هر دانش‌آموز است و متأسفانه این نرخ در شهرستان‌های استان تهران۲.۲متر به ازای هر دانش آموز است و حتی در برخی مناطق این عدد به ۱ متر مربع نیز می‌رسد و باید با کمک خیرین این فاصله تا استاندارد را کاهش دهیم.

وی تاکید کرد: در سطح شهرستانهای استان تهران، بالغ بر ۴۲۰۰ ساختمان داریم که عمدتاً دو شیفت اداره می‌شود، که بیش از ۱۳۰۰ مدرسه را با کمک خیرین ساخته‌ شده و تقریباً به همین میزان مدرسه برای چند سال آینده نیاز است تا بتوان مدارس را تک شیفت کرد.

پیروزان تصریح کردد: معامله ما با خیرین یک معامله برد برد است و اگر خیری به آموزش و پرورش کمک کند مشمول قانون استفاده از معافیت مالیاتی و مشوق مالیاتی می شود، ما حتی در موضوعات اقتصادی هم تفکرات خیرین را با نگاه مجامع خیرین پوشش می دهیم و اگر خیری کار اقتصادی در شهرستان‌های استان تهران انجام دهد، پذیرا هستیم و در کارش تسریع و مقدمات کار را فراهم می‌کنیم به شرط اینکه مدرسه بسازد.

مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه ساز شهرستان‌های استان تهران خاطرنشان کرد: در راستای انجام مسئولیت اجتماعی شرکت‌ها، بنگاه‌های زودبازده و در واقع صنعتگران اگر به سمت آموزش و پرورش گرایش پیدا کنند، شرایط ایجاد می‌شود تا نیرویی که در آموزش و پرورش تربیت می شود در اختیار این عزیزان قرارداده شود، نیروی ماهری که از ابتدا در مدرسه هنرستانی جوار صنعت تربیت شود بعنوان نیروی انسانی ماهر در همان شرکت صنعتی مشغول بکار می‌شود.

پایان پیام/۶۷۰۲۱


✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]