آخرین خبر از همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی امروز ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
آخرین خبر از همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی امروز ۲۲ اسفند ۱۴۰۲

سازمان تامین اجتماعی در حال بررسی و محاسبه افزایش حقوق بازنشستگان بر اساس مصوبه مجلس است. انتظار می‌رود که افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی از فروردین ۱۴۰۳ اعمال شود.

به گزارش نبض بازار،امروز خبری مبنی بر همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی منتشر شد. این خبر به نقل از محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی، بیان شده است. در حال حاضر، هیچ خبر رسمی مبنی بر همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در ۲۲ اسفند ۱۴۰۲ منتشر نشده است.
جزئیات این مصوبه به شرح زیر است:حداقل حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در سال ۱۴۰۲ به میزان ۵ میلیون تومان افزایش خواهد یافت.همچنین، حقوق سایر سطوح مزدی نیز به تناسب افزایش خواهد یافت.منابع مالی این مصوبه از طریق افزایش سهم کارفرمایان در تامین اجتماعی و همچنین از طریق منابع دولتی تامین خواهد شد.
این مصوبه در حالی به تصویب رسیده است که بازنشستگان تامین اجتماعی در ماه‌های اخیر بار‌ها خواستار همسان‌سازی حقوق خود با سایر اقشار جامعه شده بودند.آخرین اخبار در مورد همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی:در ۱۵ اسفند ۱۴۰۲،  مجلس شورای اسلامی مصوبه‌ای را برای افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در سال ۱۴۰۳ به تصویب رساند. این مصوبه شامل موارد زیر است:
افزایش حداقل حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی به میزان ۵۷ درصدافزایش حقوق سایر سطوح مزدی به میزان ۳۸ درصد به اضافه ۵۱۵ هزار توماندولت هنوز این مصوبه را به طور کامل اجرا نکرده است.
سازمان تامین اجتماعی در حال بررسی و محاسبه افزایش حقوق بازنشستگان بر اساس مصوبه مجلس است.انتظار می‌رود که افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی از فروردین ۱۴۰۳ اعمال شود.
جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام برای ادامه بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۳ به ریاست آیت الله آملی لاریجانی  تشکیل شد و بند الحاقی (۱) تبصره (۱۵) را بررسی کرد و به تکلیف دولت نسبت به تادیه بدهی قطعی حسابرسی شده خود به سازمان تامین اجتماعی برای متناسب سازی حقوق و حفظ قدرت خرید بازنشستگان تامین اجتماعی، به مبلغ ۱۳۰ همت رای موافق داد.
این مبلغ به صورت نقدی یا از طریق روش‌های تهاتر، با رعایت اصل پنجاه و سوم (۵۳) قانون اساسی، به صورت واگذاری سهام شرکت‌های بورسی و غیربورسی سودده و همچنین تهاتر میعانات گازی و نفتی، خوراک و انرژی واحد‌های تولیدی متعلق به سازمان تأمین اجتماعی و شرکت‌های تابعه و نیز از طریق واگذاری اوراق بهادار اسلامی (رایج بازار پول و سرمایه) منتشر شده توسط دولت، اعطای ضمانت‌نامه‌های دولتی و امتیازات مورد توافق و واگذاری طرح‌های دارای توجیه اقتصادی، با درصد پیشرفت بالا و سایر موارد قابل‌واگذاری، تامین خواهد شد.
همچنین براساس این بند سازمان برنامه و بودجه کشور مکلف است گزارش تفصیلی عملکرد این بند را هر سه ماه یکبار به کمیسیون‌های برنامه و بودجه و محاسبات اقتصادی و اجتماعی مجلس شورای اسلامی ارسال کند.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]