جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
گروه : طلا و ارز
پ
  • شناسه خبر: 18854
  • 22 آگوست 2023 - 8:31
  • 150 بازدید
  • ۰ دیدگاه

نشانه پیشرفت تفاهم نانوشته در بازار ارز

نشانه پیشرفت تفاهم نانوشته در بازار ارز
نشانه پیشرفت تفاهم نانوشته در بازار ارز

اکوایران: بازار ارز به بده بستان های دیپلماتیک عادت کرده است چرا که حتی فیلم اخطار نیروی دریای سپاه به بالگردهای آمریکایی که آن ها را مجبور به فرود کرد نیز نتوانست دلار را دچار بالایی چندانی کند.

به گزارش اکوایران، در این هفته خبری منتشر شد که بر اساس آن محموله نفتی توقیف شده ایران در تگزاس تخلیه شده است. با توجه به تاکیدی که مقامات ایرانی بر این مسئله داشتند به نظر می رسید تنش های میان ایران و ایالات متحده دچار یک بالایی شده است، اما بازار ارز به این بده بستان ها عادت کرده است چرا که حتی فیلم اخطار نیروی دریای سپاه به بالگردهای آمریکایی که آن ها را مجبور به فرود کرد نیز نتوانست دلار را دچار بالایی چندانی کند. علت این بی اعتنایی را شاید بتوان در جاهای دیگری پیدا کرد.

روند صعودی عرضه نفت ایران ادامه دارد و گزارش ها از این جریان صعودی مداما بازار نفت را نشانه می گیرد.

بر اساس گزارش بلومبرگ، صادرات روزانه نفت و میعانات گازی ایران به بیش از دو میلیون بشکه در روز رسیده است و در محدوده ۲.۲ میلیون بشکه‌ای قرار دارد.

بر اساس ادعای تانکر ترکرز در این گزارش میانگین صادرات نفت و میعانات گازی ایران در آگوست به ۲.۲ میلیون بشکه در روز رسیده است، این مقدار بیشتر از پیش بینی هایی است که پیش از این درباره سقف ممکن صادرات نفت ایران تخمین زده می شد. جوزف مک مونیگل رییس مجمع بین المللی انرژی پیش از پیروزی جوبایدن در انتخابات اعلام کرده بود که اگر بایدن به دنبال احیای توافق هسته ای با ایران باشد صادرات نفت ایران می تواند تا ۲ میلیون بشکه نفت افزایش پیدا کند.‌ افزایش صادرات نفت ایران نشانه اصلی مذاکرات و توافقات با ایران است که از مدت ها پیش مطرح می شده است. حال همزمان با بی خبری از جزییات تفاهم نانوشته ایران و آمریکا صادرات نفت ایران از پیش بینی های برجامی هم بالاتر رفته است، با توجه به رد اخباری که تا کنون در باره ایران وجود داشته است این خبر اقتصادی و نفتی یک نشانه فراتر برای بازار ارز دارد که شاید تفاهم نانوشته ایران و آمریکا همچنان در حال پیشرفت است و بر اساس آنچه برخی گمانه زنی ها مطرح می کنند تفاهماتی‌به جز تبادل زندانیان هم در آینده بتواند بازار ارز را شگفت زده کند، به همین خاطر دلار تهران در روز قبل بالایی نداشت و حتی دلار هرات پایین تر هم رفته است.

میدان دست بازارساز است

روز قبل دلار تهران رنج شد، یعنی معامله گران ترجیح دادند نسبت به اخبار افزایشی و کاهشی بی حرکت باشند تا در ادامه با بر سی جریان اخبار وزن کشی کنند، معامله گران درهم کمی قیمت ها را بالا بردند که باز هم حباب درهم را در محدوده طبیعی روزهای قبل نگه داشت ولی کاهش دلار در هرات و سلیمانیه به اندازه ای بود که رشد محدود درهم به چشم نیاید، دلار حمایت محدوده ۴۸ هزار و ۶۰۰ تومان را پیش رو دارد که در صورت شکسته شدن میدان دست کاهشی های بازار خواهد افتاد ولی آنچه که مهم است روند آرام دلار است که جذابیت معاملات را ازبین برده و نشان میدهد فعلا میدان دست بازارساز است.

حباب سکه وارد کانال جدید شد

قیمت سکه نیز در معاملات روز قبل کاهش یافت و از نظر تکنیکالی روند نزولی سکه می تواند تا نیمه اول کانال ۲۷ میلیون تومانی ادامه داشته باشد. اما نکته دیگری که برای سکه وجود دارد آنست که پس از ده رو‌ز که حباب سکه در محدوده ۲۱ و ۲۲ درصدی نوسان می کرد روز قبل حباب سکه کاهش یافت و پس از ده روز وارد کانال ۲۰ درصدی شد، که نشان میدهد احتیاط در میان معامله گران سکه کمی بالا رفته است.

لازمه برگشت بورس

اصلاح ماهانه بورس از هفدهم مرداد شروع شد و هنوز قطعیتی درباره پایان آن وجود ندارد، بورس تهران چهار روز اصلاح کرده و به محدوده حمایتی مهم رسیده که هم سطح خط روند صعودی آنست ولی در محدوده های فعلی با حجم اندک معاملات رنج شده است. آنچه لازمه برگشت شاخص کل از محدوده فعلی است رشد ارزش معاملات خرد است ارزش معاملات تعیین کننده زور شاخص برای حرکت رو به بالاست چرا که در چینن شرایطی اگر سهامداران احساس کنند بازار ارزنده است و آینده آن صعودی است وارد بازار خواهند شد ولی ارزش معاملات خرد به قدری ضعیف است که تحلیلگران را نگران کرده است. سطح ارزش معاملات خرد پایین است اگر در همین محدوده ها بماند امیدی به رشد بازار سهام در کوتاه مدت نمی ماند. در صورتی که شاخص کل رو به بالا حرکت کند تا مقاومت محدوده یک‌میلیون و ۹۷۵ هزار واحد می تواند رشد کند در غیر اینصورت اگر حمایتی که شاخص کل دارد از دست برود می تواند تا حمایت محدوده یک میلیون و ۸۸۰ هزار واحدی آن را به عقب براند.

 

 

 

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]
اثر آتش‌بس بر بازارها/ بازدهی کدام سکه در یکسال گذشته منفی بوده؟ 02 مه 2024

اثر آتش‌بس بر بازارها/ بازدهی کدام سکه در یکسال گذشته منفی بوده؟

اکوایران: جنگ غزه ریسک در خاورمیانه را افزایش داد و افزایش سطح ریسک تا حدودی اثر خود را بر بازار ارز و سرمایه گذاشت. با قوت گرفتن احتمال آتش‌بس اکوایران در این گزارش اثر آتش‌بس در جنگ را بر بازارها بررسی می‌کند.

قیمت بیت‌کوین تا چه سطحی ممکن است کاهش یابد؟ 02 مه 2024

قیمت بیت‌کوین تا چه سطحی ممکن است کاهش یابد؟

اکوایران: بیت‌کوین در هفته‌های اخیر با کاهش قیمت قابل توجهی همراه شده است و این احتمال وجود دارد که قیمت آن به کمتر از ۴۰ هزار دلار نیز سقوط کند.

پایان دعوای سازمان امور مالیاتی با طلافروشان 02 مه 2024

پایان دعوای سازمان امور مالیاتی با طلافروشان

اکوایران: سرانجام پس از اعتراض فعالان صنفی طلا و جواهر، سازمان امور مالیاتی کشور اعلام کرد که این افراد به ثبت همزمان صورت‌حساب الکترونیکی در ۲ سامانه مودیان و جامع تجارت الزامی ندارند و ثبت در یکی از این سامانه‌ها کافی است.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

  • 📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
    • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصادژورنال منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
    • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.