بسیج دانشگاه تهران در حالی علیه ریاست سلاح ورزی مقابل درب اتاق بازرگانی تجمع کرد که حتی تجمع کنندگان، اطلاعاتی در خصوصی انتخابات اتاق بازرگانی نداشتند!

به گزارش اقتصاد آنلاین، تقاطع طالقانی، جایی که ساختمان اتاق بازرگانی ایران در آن قرار گرفته، ساعت ۵ و نیم امروز مانند همیشه نبود؛ بسیج دانشگاه تهران علیه ریاست سلاح ورزی مقابل درب اتاق بازرگانی تجمع کرده بود و دانشجویان در رشته‎های مختلف که قرابتی هم با اقتصاد نداشتند، با غیرقانونی خواندن ریاست حسین سلاح ورزی، خواستار عزل او بودند. آنها در بیانیه‌ای سلاح ورزی را تک کاندید انتخابات اتاق ایران خواندند و با شعارهای تند خواستار عزل او شدند.

این اتفاق در حالی افتاد که دو ماه است اتاق بازرگانی نقل تمام محافل شده و گوش کسی به اینکه اتاق بازرگانی برای بخش خصوصی است و سلاح ورزی رای بخش خصوصی بوده و فارغ از این ماجرا، هیچ مشکل حقوقی در ریاست او وجود نداشته، بدهکار نیست.

در بیانیه این دانشجویان آمده بود که: « حضور غیرقانونی آقای سلاح ورزی، همچنان در اتاق بازرگانی ادامه دارد. آقای سلاح ورزی به عنوان تک کاندید (!) در انتخابات اتاق شرکت کردند و به عنوان رییس اتاق انتخاب شدند. چند نکته اساسی در این رابطه وجود دارد: اقای سلاح ورزی فردی هستند که علیه مردم تبلیغات انجام دادند. این تبلیغات در فضای توییتر هم قرار دارد. چنین فردی با چنین سابقه‌ای آیا حضورش در اتاق بازرگانی به صلاح مردم است؟ آیا فردی که علیه مردم حرف میزند صلاحیت حضور در انتخابات اتاق بازرگانی را دارد؟ ایا امنیت اقتصادی مردم متزلزل نمی‌شود؟ رییس اتاق در شوراهای راهبردی حضور دارد و به اطلاعات محرمانه دسترسی دارد. چه تضمینی وجود دارد این فرد در اتاق اقدامی علیه مردم انجام ندهد؟ آقای سلاح ورزی پرونده‌های مفتوح زیادی دارند. در زمان نایب رییسی ایشان ۱۵۰۰میلیارد تومان در اتاق بازرگانی گم شد. این پولی که در اتاق بازرگانی گم شده هنوز تعیین تکلیف نشده است. ما میگوییم ایشان پرونده مفتوح دارند و این فرد چرا رد صلاحیت نشده است؟ چرا نهادهای نظارتی به این ماجرا وارد نشدند؟»

بسیج

این صحبت‌ها در حالی است که حتی متن بیانیه هم ایراد دارد و سلاح ورزی اصلا تک کاندید انتخابات اتاق نبود! در مورد سایر نکات نیز آیا نهادی جز بسیج دانشگاه تهران برای پیگیری ماجرا وجود ندارد؟ در سمتی دیگر نیز هیچ یک از افراد حاضر به گفت‌وگو با اقتصاد آنلاین در خصوص اینکه اتاق بازرگانی اصلا کجاست؟ نشدند.

و سوال پایانی اینکه چرا کار باید به جایی برسد که حتی بسیج دانشگاه تهران نیز در خصوص انتخابات اتاق بازرگانی که تنها، تنها و تنها متعلق به بخش خصوصی است، اظهار نظر کنند؟

 

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]