شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
پ
  • شناسه خبر: 49868
  • 17 دسامبر 2023 - 0:12
  • 69 بازدید
  • ۰ دیدگاه

فروش رقیب ۱/۵ میلیارد تومانی تسلا با اقساط ۲۴ ماهه

فروش رقیب ۱/۵ میلیارد تومانی تسلا با اقساط ۲۴ ماهه
فروش رقیب ۱/۵ میلیارد تومانی تسلا با اقساط ۲۴ ماهه

الزام وجود رقابت در اقتصاد موردی است که سالهاست اقتصاددانان ایرانی آنرا فریاد می‌زنند. یکی از کم رقابت‌ترین بازارها در ایران بازار خودرو است. برای درک بهتر لزوم وجود رقابت بد نیست به حاصل رقابت دو غول خودروسازی خودروهای برقی یعنی تسلا و بی وای دی بیاندازیم.

فرض کنید در ایران ۱/۵ میلیارد تومان پول برای خرید خودرو دارید. انتخاب یک خودرو روز و پیشرفته که محال است زیرا سالهاست که این خودروها به ایران وارد نمی‌شوند و سقف قیمتی تعیین شده در دور جدید واردات تضمین می‌کند که همچنان خبری از یک خودرو پیشرفته در ایران نخواهد بود. انتخاب‌ شما باید بین یک خودرو مونتاژی صفر کیلومتر چینی ساده و بدون آپشن یا یک خودرو دست دوم سالخورده از یک برند مطرح باشد.

اما در دنیا اوضاع متفاوت است. خودروسازان چینی که در ایران فقط فحش و فضیحت می‌شنوند در بازار جهانی در حال غوقا کردن هستند.

2023121508481794

بی وای دی به عنوان سردمدار شرکت‌های چینی تا ماه سپتامبر فقط ۳۵۰۰ دستگاه خودرو برقی کمتر از تسلا به فروش رسانده و حالا یک برگ برنده برای گرفتن تسلا تو آمار فروش رونمایی کرده است.

یه کراس اوور برقی با قیمت پایه ۲۷ هزار دلاری.  تسلا قصد داشت محصول جدید خود یعنی سایبرتراک را با قیمت پایه ۴۰ هزار دلاری به بازار بفرستد اما در این امر موفق نبود و محصول جدید بیش از دوبرابر پیشبینی‌ها یعنی ۱۰۰ هزار دلار قیمت خورد. اما بی وای دی توانست محصول جدیدش را چهار هزار دلار ارزان تر از وعده‌های قبلی خود به مشتری برساند.

سایبرتراک+copy

تسلا و بی وای دی برای فتح بازار دو مسیر متفاوت را انتخاب کرده اند. تسلا محصولی دیوانه وار و گران قیمت به بازار فرستاده اما بی وای دی یک خودرو ساده با قیمت رقابتی را در نظر گرفته است. حالا باید منتظر ماند و دید کدام یک از این استراتژی‌ها بر دیگری غلبه خواهد کرد.

BYD-Song-L-2024

بی وای دی سانگ ال در ۵ تریم مختلف عرضه می‌شود. شعاع حرکتی این مدل‌ها از ۵۵۰ تا ۶۶۸ کیلومتر متفاوت است و در سه خروجی ۲۰۱،۳۰۸ و ۵۱۰ اسب بخاری به مشتریان این مدل تحویل داده خواهد شد. گرانترین نسخه سانگ ال ۳۵ هزار دلار قیمت می‌خورد. یعنی حدود ۱ میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان. با این مبلغ در ایران می‌توان محصولات مونتاژی رده پایین‌تر چینی را خریداری کرد که حدود ۲۰۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کنند.

ittimes_news_detail_inline

اما اگر دارید برای قیمت‌های غیرواقعی خودرو در ایران حرص می‌خورید صبر کنید تا شرایط فروش این خودرو در چین را هم بدانید.

این محصول به روز و کلاس جهانی با پیش پرداخت ۱۵ درصدی و اقساط ۲۴ ماهه بدون بهره به مشتریان عرضه می‌شود.

 

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]
گزارش آژانس بین‌المللی انرژی از طوفان خودروهای الکتریکی 27 آوریل 2024

گزارش آژانس بین‌المللی انرژی از طوفان خودروهای الکتریکی

اکوایران: آژانس بین‌المللی انرژی در گزارشی به بررسی چشم‌انداز خودروهای الکتریکی پرداخته است. طبق این گزارش، تقریبا از هر ۳ اتومبیل در جاده‌های چین تا سال ۲۰۳۰ یک اتومبیل الکتریکی خواهد بود و این میزان در ایالات متحده و اتحادیه اروپا تقریبا یک خودرو از هر ۵ اتومبیل خواهد بود.

ایده آرام کردن بازار خودرو به کما رفت/ قیمت خودرو با این خبر فاز افزایشی به خود می‌گیرد؟ 25 آوریل 2024

ایده آرام کردن بازار خودرو به کما رفت/ قیمت خودرو با این خبر فاز افزایشی به خود می‌گیرد؟

اکو ایران: وزارت صمت قصد داشت تا به کمک اهرم واردات خودرو سر و سامانی به وضعیت بازار دهد اما به نظر می‌رسد با توجه به آمارهای منتشر شده از ورود محصولات برندهای جهانی خودروساز این ایده عملیاتی نشده است.

ایده آرام کردن بازار خودرو به کما رفت/ قیمت خودرو با این خبر فاز افزایشی به خود می گیرد ؟ 25 آوریل 2024

ایده آرام کردن بازار خودرو به کما رفت/ قیمت خودرو با این خبر فاز افزایشی به خود می گیرد ؟

اکو ایران : وزارت صمت قصد داشت تا به کمک اهرم واردات خودرو سر و سامانی به وضعیت بازار دهد اما به نظر می رسد با توجه به آمارهای منتشر شده از ورود محصولات برندهای جهانی خودروساز این ایده عملیاتی نشده است.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

  • 📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
    • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصادژورنال منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
    • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.