هوای۴ شهر استان تهران قرمز است
هوای۴ شهر استان تهران قرمز است

براساس داده های شرکت کنترل کیفیت هوا، وضعیت هوای تهران با شاخص ۱۲۵ ناسالم برای گروه های حساس و کیفیت هوای ۵ شهر استان در وضعیت بنفش و قرمز است.

به گزارش خبرگزاری فارس از تهران، طبق داده‌های شرکت کنترل کیفیت هوا، هوای تهران در وضعیت نارنجی و با شاخص ۱۲۵ ناسالم برای گروه های حساس است.

طبق توصیه شرکت کنترل کیفیت هوا، افراد مبتلا به بیماری قلبی یا ریوی، سالمندان و کودکان باید از فعالیت های طولانی یا سنگین خارج ازمنزل خودداری ورزند. افراد دیگر باید فعالیت های طولانی یا سنگین خارج از منزل را کاهش دهند.

بر اساس این گزارش باقرشهر با شاخص ۲۰۲ در وضعیت بنفش آلودگی هوا قرار دارد و کیفیت هوا برای تمام افراد بسیار ناسالم است.

ملارد با شاخص ۱۶۷، قرچک با شاخص ۱۷۷، شهریار با شاخص ۱۵۹ و اسلامشهر با شاخص ۱۵۷ در وضعیت قرمز آلودگی هوا و ناسالم برای همه افراد قرار دارند.

دماوند با شاخص ۱۰۴، پیشوا با شاخص ۱۱۷، پاکدشت با شاخص ۱۲۰ و بهارستان با شاخص ۱۰۶ در وضعیت نارنجی یعنی ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارند.

براساس مصوبات کارگروه هماهنگی شرایط اضطرار آلودگی هوای استان تهران، مهدکودک‌ها تعطیل و فقط فعالیت آموزشی کودکستان‌ها و مدارس مقاطع ابتدایی استان تهران غیر از شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه و بخش رودبارقصران در دو نوبت صبح و عصر به صورت غیرحضوری است و آموزش مقاطع متوسطه حضوری است.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک (سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای قابل قبول (زرد)، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم (قرمز)، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم (بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ بسیار خطرناک (قهوه‌ای) است.

از ابتدای سال جاری تا به امروز در تهران ۹ روز هوای پاک، ۱۷۹ روز هوای قابل قبول، ۶۱ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس و ۷ روز هوای ناسالم در روز شمار شاخص آلودگی هوا به ثبت رسیده است.

پایان پیام/


✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]