معاون استاندار تهران: تراکم دانش‌آموزی شهر بومهن وضعیت مطلوبی ندارد
معاون استاندار تهران: تراکم دانش‌آموزی شهر بومهن وضعیت مطلوبی ندارد

معاون سیاسی استاندار تهران گفت: شهر بومهن و برخی شهرهای استان وضعیت مطلوبی در حوزه تراکم دانش‌آموری ندارد و باید کارگروهی ویژه برای رفع موانع ساخت و بهره‌برداری از مدارس جدید تشکیل شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از پردیس، نشست شورای آموزش و پرورش استان تهران ظهر امروز  در سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان پردیس و با حضور عباس جوهری معاون سیاسی استاندار تهران، بهرامی مدیرکل و مدیران آموزش و پرورش استان تهران، فرماندار و مدیران دستگاه‌های اجرایی شهرستان پردیس برگزار شد.

عباس جوهری معاون سیاسی استاندار تهران در حاشیه این نشست در جمع خبرنگاران درخصوص مصوبات این جلسه، اظهار کرد: امروز در شورای آموزش و پرورش استان تهران که در شهرستان پردیس برگزار شد در ابتدای این نشست بحث پیگیری مصوبات جلسات گذشته مانند پیشرفت در اعزام دانش‌آموزان به اردوهای راهیان نور بود.

وی گفت: تمام مسوولان به خصوص شهرداران در این حوزه همکاری داشتند و اعزام راهیان نور را انجام دادیم و برای اولین بار اعزام راهیان پیشرفت را امسال در برنامه قرار دادیم و پیشرفت‌های خوبی حاصل شد.

معاون سیاسی استاندار تهران افزود: طی این نشست مسائل و مشکلات شهرستان پردیس مورد بررسی قرار گرفت که این منطقه نسبت به رشد روزافزون جمعیت پیشرفتی در ساخت مدارس، چارت تشکیلاتی مدارس و غیره نداشتیم که مصوب شد این مشکلات به سرعت رفع شود‌.

جوهری ادامه داد: بحث ساخت مدرارس جدید در این شهرستان جزو اولویت‌ها قرار گرفته و شرکت عمران متعهد به ساخت ۱۵ مدرسه بوده که ۷ باب آماده و ۸ واحد دیگر در دست ساخت است و امیدواریم با حمایت خیرین مدرسه ساز شاهد کاهش افزایش سرانه مدارس باشیم.

معاون استاندار تهران: تراکم دانش‌آموزی شهر بومهن وضعیت مطلوبی ندارد

 

وی اضافه کرد: استفاده از ظرفیت شهرداری‌ها طی این جلسه مورد تاکید قرار گرفت و مقرر شد سرویس دانش‌آموزان توانا را برعهده بگیرند.

معاون سیاسی استاندار تهران با بیان اینکه سرویس حمل و نقل معلمانی که از تهران به شهرستان پردیس مراجعه می کنند، مورد بررسی قرار گرفت، ابراز کرد: این مورد طی تفاهم‌نامه‌ای در سال‌های گذشته انجام می شده است، هرچند که قانونی برای این موضوع وجود ندارد، اما به دلیل استثنایی بودن شرایط پردیس مقرر شد این موضوع پیگیری و رفع شود.

جوهری تصریح کرد: بحث تعطیلی آموزش و پرورش در روزهای پنجشنبه نیز مورد تاکید قرار گرفت و مقرر شد این موضوع در استانداری پیگیری و نتیجه آن را اعلام کنیم.

وی افزود: امروز بحث اولیت در حوزه فعالیت‌های فرهنگی آموزش و پرورش مورد بررسی قرار گرفت زیرا با تربیت دانش‌آموزان مستعد، آینده جامعه نیز بیمه می شود و مقرر شد اکثر بودجه‌های ما به کارهای فرهنگی در مدارس اختصاص پیدا کند.

معاون سیاسی استاندار تهران ادامه داد: طبیعتا بودجه‌های دولتی ما پاسخگوی این حجم از فعالیت‌های فرهنگی را نمی دهد و مقرر شد با پیگیری فرماندار پردیس از مسوولیت اجتماعی صاحبان صنایع در حوزه ساخت و تجهیز، تعمیرات و فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی استفاده شود و پردیس در این حوزه پیشگام باشد.

 

 

جوهری درخصوص دو شیفته و پرتراکم بودن مدارس شهر بومهن و کمبود معلم در این شهرستان، اذعان کرد: با توجه به میانگین تراکم دانش‌آموزی استان تهران، شهر بومهن وضعیت مطلوبی ندارد و این به نوعی آسیب زیادی در پی دارد و مقرر شد پیگیری‌ها در این حوزه انجام و کارگروهی ویژه برای رفع موانع ساخت و بهره‌برداری از مدارس خیرساز تشکیل شود.

وی اضافه کرد: متاسفانه کارگروهی که در گذشته وجود داشته، تا به امروز عملکرد مطلوبی نداشته است و اگر فعالیت موثری داشتند مشکلات ساخت مدارس، شناسایی زمین‌های آموزشی و غیره را شاهد نبودیم.

معاون استاندار تهران: تراکم دانش‌آموزی شهر بومهن وضعیت مطلوبی ندارد

 

معاون سیاسی استاندار تهران تصریح کرد: این کارگروه می بایست در مدت زمان کوتاهی این موانع را با استفاده از ظرفیت خیرین، مدارس تحویلی شرکت عمران و غیره رفع کنند.

جوهری افزود: آموزش و پرورش نیز باید برای اختصاص معلمان جدید به مدارس تحویل شده تعجیل کند و با توجه به اینکه شرایط اسکان برای برخی از معلمین در شهرستان پردیس مهیا نشده باید تمهیداتی در این حوزه اندیشیده شود و پیگیری‌ها را ظرف ماه‌های آینده برای تحقق این مصوبات انجام خواهیم داد.

پایان پیام/۶۷۰۱۶/


✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]